Dotknij opakowań na targach drupa 2016
3 lis 2015 15:01

Jednym z kluczowych tematów przyszłorocznych targów drupa w Düsseldorfie będzie produkcja opakowań. Papiery zapewniające wyjątkowe wrażenia zmysłowe w połączeniu ze znakomitymi technikami wykończeniowymi czynią z opakowań pierwszorzędne narzędzie marketingowe. Elektroniczne wyświetlacze i czujniki stają się elementem tzw. inteligentnych opakowań; druk elektroniczny umożliwia ich personalizację i wersjonowanie. W rezultacie, zgodnie z obecnymi przewidywaniami, rynek opakowaniowy w 2018 r. osiągnie oszałamiającą wartość 975 mld euro. Specjalny, oddzielny pokaz o nazwie Packaging Touchpoint (w wolnym tłumaczeniu: miejsce, gdzie można dotknąć opakowań) będzie podkreślał na targach drupa rosnące znaczenie tego sektora. „Naszym celem jest wykorzystanie wizjonerskiego pokazu do ukazania potencjału tkwiącego we wzornictwie i w produkcji opakowań oraz dotarcie do wielu ważnych rynków pionowych” - powiedziała Sabine Geldermann, dyrektor targów drupa, na temat idei stojącej za organizacją tego show. Packaging Touchpoint jest skierowany do marek, projektantów opakowań oraz dostawców usług, zarówno tych już obecnych na rynku, jak i dopiero mających zamiar na nim zaistnieć. Specjalne forum w hali 12. jest szykowane w ramach bliskiej współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Projektantów Opakowań (epda). „Zajmiemy się całym spektrum opakowaniowego świata: wymaganiami technicznymi/funkcjonalnymi, kwestiami kulturalnymi i etycznymi, efektywnością kosztową oraz wydajnością, szeroką gamą podłoży, aż po technologie wykorzystywane w opakowalnictwie” - wyjaśniła Claudia Josephs, dyrektor projektu w epda. Aby lepiej trafić w różniące się od siebie potrzeby różnych klientów, pokaz został podzielony na cztery sektory („laboratoria przyszłości”) o nazwach: „żywność i napoje”, „artykuły niespożywcze”, „farmaceutyki” i „kosmetyki”. Prezentacja praktycznych przykładów udanych strategii oraz potencjalnych, przyszłościowych rozwiązań produkcyjnych ma inspirować zwiedzających i zapewnić im długotrwałe wrażenia. Packaging Touchpoint ma również umożliwić firmom z sektora wzornictwa i produkcji opakowań zaprezentowanie ich innowacyjnych technologii, inspirujących rozwiązań oraz wizjonerskich koncepcji. Wystawcy targów drupa mogą wziąć udział w Forum bezpłatnie. Z uwagi na ograniczoną liczbę partnerów organizatorzy zalecają natychmiastową rejestrację za pośrednictwem epda. Na podstawie informacji organizatorów drupa opracował TK