Xerox podsumowuje najważniejsze wydarzenia roku
22 gru 2015 11:18

Jak prognozuje firma badawcza Smithers Pira, rynek związany z drukiem będzie rósł globalnie do 2018 roku średnio o 2 proc. rocznie. Xerox podsumowuje mijający rok swojej pracy. W minionych miesiącach Xerox podjął kroki, dzięki którym powiększył grono swoich autoryzowanych Partnerów. Regularne szkolenia, wsparcie i współpraca na poziomie partnerskim sprawiły, że stali się oni wysoko wykwalifikowanymi ambasadorami Xerox w całej Polsce. Sprzyjało temu uruchomienie programu lojalnościowego Xerox eXtra Club, dzięki któremu handlowcy, promując i dystrybuując produkty firmy, zbierali punkty wymienne na atrakcyjne nagrody. W ciągu blisko 4 miesięcy do programu dołączyło prawie 250 osób. Całkowity czas trwania programu specjaliści Xerox przewidują na rok, czyli do końca września 2016. Atrakcyjność Partnerów podnosi również oferta Xerox w postaci sztandarowej usługi XPPS (Xerox Partner Print Services). Dzięki niej użytkownik końcowy jest w stanie zlecić Partnerowi Xerox cały proces związany z obsługą druku, zmniejszyć koszty druku o nawet 30 proc. i nie martwić się o uzupełnianie materiałów eksploatacyjnych czy regularne przeglądy. Dzięki centralnemu systemowi monitorowania Partner outsourcingowy doskonale wie, kiedy do klienta należy dowieźć np. materiał eksploatacyjny, papier lub kiedy wystąpi usterka. Wsłuchując się w potrzeby rynku, w 2015 roku Xerox zaproponował swoim użytkownikom udział w promocji, dzięki której zwyczajowa i regulowana przepisami 24-miesięczna gwarancja została przedłużona do 4 lat. Klienci, którzy do końca grudnia 2015 roku kupili wybrane drukarki lub urządzenia wielofunkcyjne Xerox, przesłali dowód zakupu, a po 2 latach dokonają przeglądu gwarancyjnego u jednego z autoryzowanych Partnerów Xerox, mogą liczyć na dłuższy okres trwania umowy gwarancyjnej. Ten krok pozwolił firmie zaobserwować znaczne wzrosty sprzedażowe: o 46 proc. w przypadku urządzenia WorkCentre 3325 i 26 proc. w przypadku WorkCentre 6605. To znacznie lepsze wyniki niż uzyskane w całym 2014 roku. W biurowej rzeczywistości coraz większą popularnością cieszą się aplikacje, dzięki którym możliwa staje się efektywna praca z kawiarni, domu czy pociągu, nawet jeżeli w pobliżu nie znajduje się drukarka lub urządzenie wielofunkcyjne. Ten trend od kilku lat wykorzystuje firma Xerox, która w 2015 roku postawiła m.in. na aplikację usprawniającą działania klientów firmy pracujących w trendzie BYOD (Bring Your Own Device). To również szansa na przechowywanie dokumentów w chmurowym repozytorium, skanowanie ich z chmury i porządkowanie w odpowiednich folderach. Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox