Fujifilm prezentuje strategię druku 5D
30 maj 2016 12:05

Korporacja Fujifilm poinformowała o zawarciu partnerstwa z EPAC Technologies w celu stworzenia długo oczekiwanego, w pełni zautomatyzowanego systemu, który będzie odpowiedzią na oczekiwania przemysłu poligraficznego. W ramach tej współpracy Fujifilm zaprezentuje na targach drupa 2016 swoją strategię druku 5D – nową wizję druku cyfrowego przeznaczoną dla rynku komercyjnego. „Fujifilm przedstawia pierwszy krok w swoim rewolucyjnym rozwiązaniu dla druku 5D - zapowiedział Takuo Ito, dyrektor i wiceprezes korporacji Fujifilm Global Graphic Systems. - Bazując na trzech ewolucyjnych wymiarach technologii druku - druku offsetowym, druku cyfrowym i druku 3D - druk 5D opracowany przez Fujifilm ustanowi dwa nowe paradygmaty w przemyśle poligraficznym z „prawdziwą” jakością offsetu Fujifilm w druku cyfrowym oraz, we współpracy z EPAC Technologies, przełomową automatyzację.” Fujifilm zapowiedziało wgląd na targach drupa 2016 w wizję przyszłości rozwoju drukowania w technologii 5D. Do swojego nowego cyfrowego rozwiązania drukującego, wyposażonego w system podawania z roli, Fujifilm wykorzysta głowice drukujące z systemu Jet Press 720S. Fujifilm wprowadza również nowy rodzaj automatyzacji we współpracy z EPAC Technologies. Firma EPAC opracowała i zaprojektowała rewolucyjną strategię automatyzacji w oparciu o podstawową zasadę nieliniowości, nowe rozwiązanie dla druku cyfrowego: E2. E2 łączy jedne z najlepszych technologii drukowania i sprzętu introligatorskiego we w pełni zautomatyzowany, wielowymiarowy system, który – jak podaje producent - jest w stanie wyprodukować każde ilości druków w cenach, które kładą na łopatki większość rozwiązań offsetowych. Jak zapowiada Fujifilm, połączenie marki „Fujifilm Inkjet Technology” z niezrównaną elastycznością automatyki EPAC doprowadzi do cyfryzacji druku komercyjnego na rynku poligraficznym. Strategia rozwiązania druku 5D zostanie zaprezentowana na targach drupa na stoisku Fujifilm. Więcej na ten temat w czerwcowym numerze „Poligrafiki”. Na podstawie informacji firmy Fujifilm opracowała AP