Mimaki inspirował nowymi tuszami i aplikacjami podczas targów drupa 2016
24 cze 2016 12:19

Mimaki ogłosił dziś, że targi drupa 2016 były sprawdzianem dla firmy, która zaprezentowała swoje najnowsze produkty z zakresu technologii druku cyfrowego. Firma przedstawiła również wizję „Internetu rzeczy”, która zapewnia globalną, wewnętrznie połączoną platformę produkcyjną obejmującą urządzenia kontrolne, roboty przemysłowe i drukarki Mimaki oraz systemy kontroli produkcji do zarządzania nimi. Ponadto Mimaki otrzymała trzy prestiżowe nagrody EDP Awards (o czym informowaliśmy). „Pod każdym względem były to dla nas jedne z najbardziej udanych targów w historii naszej firmy – powiedział Mikre Horsten, dyrektor generalny ds. marketingu Mimaki dla regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. - Każdego dnia nasze stoisko wypełniali goście, którzy chcieli lepiej poznać możliwości rozwoju działalności gospodarczej, jakie zapewniają rozwiązania Mimaki – chętnie również decydowali się na ich zakup. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie rozmów po zakończeniu targów z obecnymi i przyszłymi klientami, w ramach których będziemy nadal starali się pomóc im „dotknąć przyszłości” poprzez owocne i skuteczne strategie biznesowe”. Podczas targów drupa firma Mimaki przedstawiła swój niewidzialny tusz, który można zobaczyć wyłącznie w świetle UV, doskonały do zastosowania w obszarze zabezpieczeń. Można go również wykorzystywać w celach handlowych na tapetach, stołach i innych elementach wystroju wnętrz w celu stworzenia eterycznej i niesamowitej atmosfery po włączeniu specjalnego oświetlenia. Jednym z możliwych komercyjnych zastosowań jest nadruk na butelkach piwa, które mogą „rozświetlić” wnętrza klubów. Firma zademonstrowała również swoje nowe tusze LUS-900 i LUS-350 UV stosowane w procesie formowania termicznego. Tusze te są rozciągliwe po rozgrzaniu, odpowiednio do 900 proc. i 350 proc., co umożliwia zdobienie części formowanych termicznie, które kiedyś wymagało stosowania czasochłonnej i drogiej metody sitodruku. Podczas targów drupa 2016 goście odwiedzający stoisko Mimaki mieli również okazję zapoznać się z wizją firmy dotyczącą „Internetu rzeczy” Mimaki dotyczącą łańcucha dostaw w globalnej produkcji. „Tworzymy architekturę systemową zapewniającą możliwości połączenia od etapu planowania i przygotowania do druku przez fazę produkcji i obsługi po wydrukowaniu – wyjaśnia Horsten. - Umożliwi ona automatyczną obsługę, jak również zapewni niezakłóconą produkcję. Przykładowo, jeśli linia produkcyjna zepsuje się w jednym miejscu, ten zautomatyzowany system produkcji wyszuka lokalizację alternatywnego zakładu i prześle wszelkie istotne informacje, by zapewnić, że prace będą mogły zostać ukończone zgodnie z ustalonymi terminami. Kolejnym kluczowym elementem tej infrastruktury będzie umożliwienie firmie Mimaki zdalnej konserwacji i wsparcia dla drukarek Mimaki w każdym miejscu na świecie, z uwzględnieniem realizacji proaktywnych i profilaktycznych usług”. Firma zaprezentowała swoje pierwsze pomysły w ramach koncepcji „Internetu rzeczy” za pomocą modelu UJF-7151plus wyposażonego w zautomatyzowane ramię, co stanowi pierwszy krok w kierunku otwartego systemu. Firma Mimaki prezentowała również próbki wyprodukowane przez drukarkę koncepcyjną 3D zaprojektowane specjalnie na potrzeby grafiki wystawowej oraz rynku produktów przemysłowych. „Jest to pełnokolorowa metoda atramentowego druku UV na potrzeby druku 3D w wysokiej rozdzielczości – wyjaśnia Horsten. - Wzbudziła ona ogromne zainteresowanie podczas targów. Goście byli szczególnie zafascynowani możliwością połączenia realistycznych przedmiotów 3D z powierzchniami 2D na potrzeby zastosowań, które zrewolucjonizują rynek grafiki reklamowej i wystawowej, wynosząc możliwości znakowania na zupełnie nowy poziom”. Jedna z tych próbek wzbudziła szczególnie duże zainteresowanie: elastyczna ręka wydrukowana w 3D, która wyglądała bardzo realistycznie i mogłaby być wykorzystywana w medycynie do różnych celów. Podczas targów firma drukowała również bezpośrednio na butelkach wina, łącząc obrazy wysokiej jakości z wysokogatunkowym winem, stosując swoją funkcję Kebab do drukowania na przedmiotach cylindrycznych. „Zależało nam również na tym, by pokazać osobom odwiedzającym nasze stoisko, że firma Mimaki nie zajmuje się wyłącznie sprzedażą maszyn. Chodzi nam o coś znacznie więcej! – podsumował Horsten. - Dlatego też udostępniliśmy naszym gościom książkę projektową Mimaki (Mimaki Design Book), która została opracowana we współpracy z niemieckim magazynem „Large Format”. Jako źródło inspiracji zawierała różnorodne przykłady zastosowania produktów przez klientów Mimaki z całego świata lub przez samą firmę Mimaki do wszelkich celów: od plakatów i znaków przemysłowych po zastosowanie w punkcie sprzedaży, wystroju wnętrz i reklamach na pojazdach. Chcemy inspirować naszych klientów i pokazywać im, że możliwości kreowania rzeczywistości z Mimaki są nieskończone”. Oprócz tego publikacja Mimaki Design Book była pewną formą podziękowania dla klientów firmy za ich ogromną kreatywność, jaką wykazywali się przez te wszystkie lata. Opracowano na podstawie informacji firmy Mimaki

cript>