API Group na targach Luxe Pack Monaco 2016
29 wrz 2016 13:14

Wśród wystawców tegorocznej edycji targów Luxe Pack Monaco znalazła się firma API Group – producent specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie m.in. przy produkcji, uszlachetnianiu i zabezpieczaniu opakowań luksusowych. Wystawa była miejscem światowej premiery Holonique Boutique – pakietu usług API, obejmujących doradztwo i wsparcie przy wdrażaniu dekoracyjnych folii holograficznych i 3D oraz API Trends Folio – zestawu usług, mających być swego rodzaju inspiracją dla projektantów, agencji reklamowych i właścicieli marek przy tworzeniu atrakcyjnych wizualnie opakowań. Holonique Boutique to w zamierzeniu samych twórców źródło pozyskiwania wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania folii holograficznych oraz 3D przy projektowaniu i produkcji opakowań. API Group chce w ten sposób uświadamiać projektantów, jak w nieskomplikowany sposób – planując opakowanie – można w nim uwzględnić efekt trójwymiarowości. Usługi dedykowane są przede wszystkim rynkowi wysokiej jakości opakowań na napoje, żywność, środki higieny osobistej oraz środki pielęgnacyjne. Na czele zespołu specjalistów API Group zajmującego się tą działalnością (Holographic Designers) stoi David Peters, creative development manager. Podczas bezpośrednich spotkań na stoisku targowym zwiedzający je goście mieli okazję naocznie przekonać się o potencjale drzemiącym w aplikacjach takich jak personalizowane hologramy czy efekty optyczne. Dodatkowym magnesem przyciągającym klientów na stoisko API Group był stworzony przez firmę API Trend Yearbook – publikacja zawierająca liczne przykłady zastosowania rozwiązań brytyjskiego producenta przy produkcji wysokiej jakości opakowań. Podczas gdy hologramy są najczęściej stosowane jako zabezpieczenie przed podróbkami, firma API – poprzez projekt Holonique Boutique – zwraca uwagę na ich wykorzystanie do zwiększenia atrakcyjności opakowania. Na stoisku prezentowane były także efekty zastosowania nowego laminatu – API Fresnel Lens na okładce magazynu poświęconego opakowaniom luksusowym „Formes de Luxe”. Wykorzystano tu specjalne efekty zapewniane przez soczewki spiralne. Drugi z promowanych przez firmę projektów – API Trends Folio – ma stanowić źródło wiedzy w zakresie tworzenia atrakcyjnych wizualnie rozwiązań opakowaniowych. Kieruje nim również David Peters – osoba z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze opakowań i dóbr luksusowych, znająca tajniki projektowania, produkcji i tworzenia marki. API Trends Folio obejmuje cztery kluczowe obszary, m.in. różne opcje zastosowania cyfrowej i analogowej technologii drukowania, jak też efekty wpływające na właściwe odwzorowanie detali, umożliwiające oglądanie opakowań z bardzo bliskiej odległości. „Uznaliśmy, że targi Luxe Pack Monaco są idealnym miejscem na zaprezentowanie światu API Trends Folio – mówi David Peters. – (...) Chcemy, aby API Trends Folio było swego rodzaju bazą wiedzy dla projektantów i przedstawicieli agencji reklamowych, dlatego zamierzamy je systematycznie aktualizować o informacje na temat trendów rynkowych, a także praktycznych zastosowań nowych folii i laminatów, jakie będą pojawiać się na rynku. Planujemy też wprowadzać co roku jego nową wersję, więc mamy nadzieję, że będzie to projekt, na który rynek będzie oczekiwał z niecierpliwością.” Opracowano na podstawie informacji API Group