Sukces Agfa Graphics na targach SGIA 2016
30 wrz 2016 12:17
Odbywające się niedawno w Las Vegas targi SGIA 2016 okazały się dużym sukcesem dla Agfa Graphics. Firma zaprezentowała na nich innowacyjne rozwiązania w zakresie drukowania wielkoformatowego. Trzy z nich, w tym premierowy ploter Anapurna H3200i LED, otrzymały prestiżową nagrodę „Product of the Year”. Agfa Graphics stała się jej potrójnym laureatem już drugi rok z rzędu.
Ploter Anapurna H3200i LED, który na targach SGIA 2016 miał światową premierę, zwyciężył w kategorii hybrydowych urządzeń UV w cenie od 100 tys. do 500 tys. USD. Dzięki wbudowanemu systemowi utrwalania LED UV, wykorzystującemu chłodzenie powietrzem, umożliwia on zadrukowywanie szerszego spektrum podłoży. Maszyna jest dostępna w konfiguracjach pozwalających na drukowanie zarówno z użyciem jednego, jak i dwóch zwojów z materiałem. Obsługuje też media sztywne o maks. formacie 2x3 m. Anapurna H3200i LED posiada wbudowaną funkcję nanoszenia koloru białego.
Najważniejsze wyróżnienia w swoich kategoriach otrzymały też dwa pozostałe plotery prezentowane na stoisku Agfa Graphics. System Jeti Mira zdobył nagrodę „Product of the Year” dla najlepszego płaskiego urządzenia w cenie od 200 tys. do 500 tys. USD. Ploter ten stworzono z myślą o obsłudze wysokonakładowych zleceń, realizowanych w trybie 6-kolorowym z opcjonalnym primerem bądź lakierem. Nowością jest tu technologia 3D Lens, pozwalająca na uzyskanie efektu trójwymiarowości bez konieczności stosowania specjalnych podłoży soczewkowych, a wymagająca naniesienia jedynie dedykowanego lakieru.
Z kolei w kategorii wysokowydajnych urządzeń hybrydowych bazujących na technologii UV zwyciężył ploter Jeti Tauro, oferujący od niedawna tryb w ¾ zautomatyzowany. Urządzenie drukuje w 6 kolorach (z opcjonalnym primerem oraz bielą) na mediach sztywnych i giętkich o szerokości do 2,5 m, a jego maks. prędkość wynosi 275 m2/h. Jest dedykowany realizacji wysokonakładowych zleceń z rynku Sign & Display.
Warto dodać, że do tegorocznej edycji konkursu „Product of the Year” zgłoszonych zostało 170 rozwiązań w 49 kategoriach.
Poza prezentowanymi na targach nowościami sprzętowymi Agfa Graphics promowała na SGIA 2016 także najnowszą wersję sterującego nimi systemu workflow – Asanti 3.0 oraz najnowszą wersję zintegrowanego z Asanti oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych – StoreFront 3.5.
Na stoisku Agfa Graphics nie zabrakło prezentacji praktycznych zastosowań oferowanych przez firmę, kompletnych rozwiązań, na które składają się: wysokiej klasy maszyny, system workflow, media oraz dedykowane atramenty UV. Ich możliwości demonstrowano w kilku wydzielonych strefach.
Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics