będące okazją do podsumowania ubiegłorocznej działalności grupy Koenig & Bauer oraz jej filii odpowiedzialnej za rynki Polski, Czech i Słowacji. Ze strony KBA CEE wzięli w nim udział: Jan Korenc – prezes zarządu, Grzegorz Szymczykowski – dyrektor ds. sprzedaży i serwisu oraz Paweł Krasowski – marketing & product manager.
Przybyłych na spotkanie przedstawicieli prasy branżowej powitał Paweł Krasowski. Następnie głos zabrał Jan Korenc, który rozpoczął od omówienia sytuacji w całej grupie Koenig & Bauer, będącej od 2015 roku holdingiem kilku spółek. Podkreślił bardzo stabilną sytuację finansową KBA oraz systematyczny wzrost wartości całego koncernu.
Poinformował również, że ubiegły rok był dla przedstawicielstwa KBA CEE najlepszym w całej jego historii. Firma dostarczyła w nim 14 nowych maszyn arkuszowych w różnych klasach formatowych, 5 używanych maszyn offsetowych oraz 2 nowe maszyny fleksograficzne. „Szacujemy, że w roku 2016 udziały KBA w sprzedaży nowych offsetowych maszyn arkuszowych w obsługiwanym przez nas regionie oscylowały wokół 45-50 proc. Warto podkreślić, że pozostajemy zdecydowanym liderem rynkowym w zakresie maszyn wielkoformatowych – w latach 2014-2016 zainstalowaliśmy ich 15. Posiadamy też stabilną pozycję na rynku maszyn półformatowych – dotychczas do klientów z Polski, Czech i Słowacji nasza spółka dostarczyła około 260 nowych urządzeń” – mówił prezes KBA CEE. Dodał, że firma wkroczyła w nowy rok z 8 nowymi zamówieniami na maszyny offsetowe i jednym na maszynę fleksograficzną.
Jan Korenc powrócił do najważniejszych wydarzeń dla firmy KBA w minionym roku. Należały do nich m.in targi drupa, na których niemiecki producent zajął jedno z największych stoisk. „Zaprezentowaliśmy tam nasze najnowsze rozwiązania technologiczne w obszarze druku offsetowego, cyfrowego i fleksograficznego. Firma osiągnęła przy tym założone cele sprzedażowe, podpisując kontrakty o łącznej wartości 140 mln euro. Co istotne, już 90 proc. z nich jest realizowanych – zamówione maszyny znajdują się w fazie produkcji” – mówił prezes KBA CEE.
Jan Korenc zaprezentował następnie kilka maszyn o niestandardowej konfiguracji, zakupionych w ub.r. przez klientów z regionu CEE.
Miniony rok przyniósł też kolejną akwizycję ze strony Koenig & Bauer Group. Do holdingu dołączył hiszpański producent płaskich maszyn do sztancowania – Iberica.
Kolejna część prezentacji poświęcona była wyzwaniom, jakie stoją przed KBA CEE w nadchodzącym roku, szczególnym dla całej firmy z racji jubileuszu 200-lecia jej istnienia. Jednym z nich będzie szczególny nacisk na sprzedaż maszyn fleksograficznych KBA-Flexotecnica, których KBA CEE jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce, Czechach i na Słowacji. W tym celu w strukturach spółki utworzono nowe stanowisko – menedżera sprzedaży rozwiązań flekso, które objął Andrzej Wasielak.
Kolejna nowa marka, jaka znalazła się w portfolio KBA CEE, to Iberica.
Kolejnym wyzwaniem jest pojawienie się w ofercie KBA nowej generacji maszyn cyfrowych, stworzonych wspólnie z firmą Xerox. Model VariJET 106 został pokazany (w formie wizualizacji) na targach drupa 2016. W wersji rynkowej maszyna ma pojawić się w drugiej połowie br.
Prezes KBA CEE omówił też programy serwisowe oferowane przez KBA.
Wątek ten kontynuował Grzegorz Szymczykowski, który wspomniał m.in. o ubiegłorocznej kampanii „Add More”. Zaprezentował też dane wskazujące na ciągły rozwój firmy KBA i jej dążenie do bycia innowacyjnym, wszechstronnym dostawcą maszyn drukujących pracujących w różnych technologiach. Podkreślił przy tym, że ok. 60 proc. obrotów całej grupy jest realizowanych przez spółkę KBA Sheetfed Solutions.
Grzegorz Szymczykowski wskazywał na innowacyjność rozwiązań, oferowanych przez KBA oraz wszechstronność portfolio spółek należących do grupy. Przechodząc do przyszłych działań KBA, wskazał na projekt KBA 4.0, nawiązujący do hasła czwartej rewolucji przemysłowej.
Więcej – w styczniowej „Poligrafice”.
Opracowano na podstawie informacji firmy KBA