Najnowsza wersja serwisu internetowego Web2Print Agfa Graphics
27 lut 2017 13:28

Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowej wersji usługi sklepów internetowych – StoreFront 4.0.
W nowej wersji Apogee/Asanti StoreFront znalazła zastosowanie technologia responsive design (elastycznej adaptacji interfejsu), umożliwiająca optymalizację strony internetowej pod kątem korzystania z niej za pomocą różnych urządzeń – od telefonów komórkowych i tabletów do bardzo dużych monitorów. Poszczególne strony sklepu automatycznie dostosowują się do urządzenia, na którym są wyświetlane. Ułatwione zostało składanie zamówień przy użyciu smartfonu czy małego tabletu.
Adaptacja do konkretnego urządzenia objęła nie tylko kluczową zawartość sklepu internetowego, ale też jego otoczenie – opcje menu czy personalizowaną stopkę sprzedawcy. Udoskonalono funkcję przeglądania opisów konkretnych kategorii i produktów.
Część sklepów tworzonych przy użyciu oprogramowania StoreFront jest skierowana do resellerów i brokerów usług poligraficznych. Dotychczas, gdy chcieli oni sprawdzić cenę dostawy konkretnego nakładu danego produktu, konieczne było przesłanie pliku i dodanie go do koszyka zakupów. Aby ułatwić ten proces (zwłaszcza w sytuacji, gdy praca nie została jeszcze dostarczona, a klient chce znać finalne koszty jej wykonania i dostawy), w nowej wersji StoreFront 4.0 wprowadzono funkcję „Kalkulacja” (jest ona dostępna w wersjach MallPack Gold i Platinum). Przeglądający stronę sklepu ma do wyboru – poza standardowym okienkiem „Prześlij plik i dodaj do koszyka” – także drugą opcję: „Dodaj do kalkulacji zamówienia”. Używając jej, można sprawdzić cenę produktu (podając jego parametry techniczne, dane adresowe odbiorcy oraz sposób zapłaty) bez ładowania pliku na serwer czy personalizowania dokumentu. Wybrane produkty pojawiają się w nowej sekcji karty z zamówieniem – „Kalkulacja”. Po wygenerowaniu kalkulacji cenowej może ona zostać zaproponowana klientowi, jak też wydrukowana. Nowością w wersji 4.0 jest też możliwość zmiany nazwy personalizowanego produktu przy jego ponownym zamówieniu.
Usprawnieniu w nowej wersji StoreFront uległ też etap związany z pakowaniem i wysyłką zamówionych produktów do klienta. Z myślą o produktach zwijanych w rolki (np. plakatach, banerach) pojawiła się możliwość zdefiniowania opakowań w kształcie tuby. Po określeniu minimalnej i maksymalnej szerokości materiału oraz średnicy tuby StoreFront automatycznie dobierze opakowanie.
Nowa wersja StoreFront umożliwia też tworzenie bibliotek ze zdefiniowanymi pudełkami i tubami z myślą o pakowaniu i wysyłce finalnych produktów. Dzięki temu dla każdego produktu w sklepie powstaje lista zawierająca odpowiednie dla niego opakowania. W rezultacie StoreFront pozwala na obliczenie kosztów dostawy w oparciu o liczbę pudełek czy tub.
Inną nową opcją jest możliwość uwzględnienia dodatkowej paczki uzupełniającej główną wysyłkę. StoreFront 4.0 – w zakładce „Usługi wysyłek” – pozwala na osobne wyliczenie kosztów wysyłki jednej paczki, jak też przesyłek dodatkowych.

Aktualizacja koszyka zakupów, gdy klient zamawia wiele produktów w sklepie internetowym StoreFront 4.0, odbywa się teraz znacznie szybciej. Ceny poszczególnych wyrobów zostają zachowane w pamięci podręcznej.
Poprawie uległa też integracja StoreFront z systemami zarządzania produkcją MIS. Przy korzystaniu z dedykowanej funkcji MIS Export, użytkownik może obecnie zdefiniować raportowanie kodów rabatowych jako osobnych pozycji zakupowych. Ułatwiona została również obsługa dużych zamówień, które można podzielić na części, by usprawnić ich przetwarzanie w systemach Apogee 10.0 bądź Asanti 3.0.
Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics