Koncern Heidelberger Druckmaschinen AG wykonał kolejny krok milowy na swojej drodze ku cyfrowemu rozwojowi, przejmując 1 maja br. firmę DOCUFY GmbH z Bambergu. DOCUFY opracowuje profesjonalne rozwiązania software'owe do dokumentacji technicznej oraz jest czołowym dostawcą dokumentacji wielopoziomowej. Produkty DOCUFY optymalizują procesy wykorzystywane w tworzeniu dokumentacji technicznej i czynią je dostępnymi w formie cyfrowej dla wszystkich oddziałów działających w kompletnym łańcuchu wartości. Firma może pochwalić się stabilnym rozwojem w ostatnich latach i wysokim poziomem zysków; w ubiegłym roku zanotowała obroty w wysokości ok. 6,5 mln euro. Zatrudnia 80 pracowników.
Przejęcie uzupełnia ofertę oddziału Heidelberg Digital Platforms, który dostarcza rozwiązania IT służące do cyfryzacji i automatyzacji procesów wykorzystywanych w projektowaniu, produkcji oraz serwisowaniu innowacyjnych produktów high-tech. To w tym oddziale Heidelberg koncentruje swoje technologie oraz wiedzę na temat zarządzania cyklem życia produktów, które pozyskiwał w ostatnich dziesięcioleciach z myślą o zaoferowaniu ich także klientom z sektora przemysłowego. Heidelberg Digital Platforms to rozwiązanie, które może zaspokoić potrzeby globalnego rynku generującego przychody na poziomie ok. 1 mld euro.
Rozwiązania do cyfrowej transformacji pozwalają na osiągnięcie znaczącej poprawy wydajności oraz wyraźne skrócenie czasu dotarcia nowych produktów na rynek, a zatem wpisują się w strategię Przemysłu 4.0.
Wśród klientów DOCUFY nie brakuje dobrze znanych przedsiębiorstw działających w sektorze przemysłowym; po przejęciu przez Heidelberga firma będzie ich nadal wspierać, a jednocześnie zacznie oferować rozwiązania niemieckiego producenta pozwalające na dalszą cyfryzację ich łańcucha wartości. Akwizycja rozszerzy obecną bazę klientów Heidelberga z sektora przemysłowego, a w efekcie pozwoli na zwiększenie możliwych obrotów i zysków tej firmy. Założyciel i dyrektor zarządzający DOCUFY Uwe Reißenweber pozostanie na swym obecnym stanowisku.
„W efekcie przejęcia DOCUFY stopniowo wdrażamy naszą strategię „Heidelberg goes digital!” (Heidelberg staje się cyfrowy!). Ale inwestycja w rozwój rynku cyfrowego zarządzania cyklem życia produktu także wzmacnia naszą własną konkurencyjność” - mówi Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny Heidelberga.
Oddział Heidelberg Digital Platforms to część segmentu Heidelberg Digital Business and Services, którym kieruje członek zarządu dr Ulrich Hermann. W tym segmencie firma wdraża inteligentne metody łączenia sprzętu, usług oraz części zamiennych w celu tworzenia nowych modeli biznesowych w środowisku cyfrowym, których celem jest wsparcie klientów w uzyskaniu nowego potencjału zysków w kontekście nieustannie postępującej cyfryzacji.
„Dzięki DOCUFY Heidelberg zyskuje dostęp do innych technologii Przemysłu 4.0 oraz wiedzę dotyczącą m.in. usług sieciowych, inteligentnych urządzeń, technologii internetowych, rzeczywistości wirtualnej, a także chmur obliczeniowych. Stopniowa integracja rozwiązań DOCUFY z pełnym portfolio oferowanym przez Heidelberg Digital Platforms umożliwi nam w przyszłości możliwość zaoferowania konkretnym klientom wsparcia pełnych kompletnych procesów w zarządzaniu cyklem życiowym produktów. Tym samym Heidelberg potwierdza swoją czołową pozycję w obszarze cyfryzacji” - mówi dr Ulrich Hermann, członek zarządu odpowiedzialny za dział Biznesu i Usług Cyfrowych.
Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracował TK