W wywiadzie dla telewizji CNBC, przytaczanym przez branżowy portal press.pl, prezes New York Timesa, Mark Thompson przewidywał, że drukarnie gazet mogą przetrwać jeszcze przez kolejne 10 lat. Jak mówił, chciałby, żeby drukowana wersja „New York Times” przetrwała tak długo, jak to możliwe, ale – jak określił - zbliża się jej „termin ważności”.
Mark Thompson podkreślił, że na decyzję o ewentualnym wstrzymaniu druku będą miały wpływ wyłącznie względy ekonomiczne: „Może nadejść moment, w którym drukowanie gazety nie będzie miało biznesowego sensu. Planujemy służyć prenumeratorom gazety drukowanej tak długo, jak to tylko możliwe. Ale równolegle budujemy biznes cyfrowy - po to, by firma nadal rosła długo po tym, gdy nie będzie już gazet drukowanych.”
Liczba prenumeratorów drukowanej wersji „New York Times” jest względnie stała, ale każdorazowo następują drobne spadki. Natomiast w ostatnim kwartale ub.r. liczba prenumeratorów usług cyfrowych NYT wzrosła o 157 tys. Przychody z cyfrowych subskrypcji w czwartym kwartale 2017 r. były o ponad 51 proc. wyższe niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Łączne przychody z prenumerat (cyfrowych i drukowanych) wzrosły o 19,2 proc.
Opracowano na podstawie press.pl