Nowa wersja sklepu internetowego firmy Agfa
1 mar 2018 12:55

Agfa poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowej wersji sklepu internetowego, bazującego na technologiach cloud computing i Web2Print – StoreFront 4.5.
Drukarnie coraz częściej oferują swoim klientom intuicyjne w obsłudze oprogramowanie, pozwalające na realizowanie zamówień w trybie online. Jednym z nich jest StoreFront – sklep internetowy firmy Agfa dostępny jako usługa typu SaaS. Jest to rozwiązanie typu e-commerce dedykowane drukarniom akcydensowym, firmom z segmentu sign & display, przedsiębiorstwom świadczącym kompleksową obsługę poligraficzną oraz agencjom reklamowym i kreatywnym. Agfa zapewnia tu dwa rozwiązania: stworzenie personalizowanego sklepu B2B skierowanego do wybranej grupy klientów bądź też zaprojektowanie ogólnodostępnego sklepu typu web-to-print.
Bez względu na rodzaj sklepu, jaki chce stworzyć drukarnia, dostęp do niego musi być odpowiednio zabezpieczony. We wcześniejszej wersji StoreFront przy obsłudze wrażliwych danych (jak login czy informacje o płatnościach) wykorzystywany był protokół HTTPS. W wersji 4.5 cały przepływ danych jest szyfrowany. Bazując nadal na HTTPS, zapewnia pełną ochronę przed hakerami, odpowiednio zabezpieczając prywatne informacje i poufne dane. Jest to szczególnie istotne dla firm i instytucji, przechowujących i przetwarzających tysiące informacji wymagających wysokiego stopnia ochrony: banków, międzynarodowych korporacji czy organizacji rządowych.
Aby jeszcze bardziej zadbać o bezpieczeństwo sklepów używających personalizowanych domen, StoreFront 4.5 automatycznie wysyła zapytanie i stosuje certyfikaty SSL generowane przez „Let’s Encrypt”. Jest to automatyczne, otwarte rozwiązanie do certyfikacji wspieranych przez wielu ważnych graczy rynkowych. Uwalnia przy tym drukarnie od konieczności zamawiania i instalowania certyfikatów we własnym zakresie.
StoreFront 4.5 wyręcza też swoich użytkowników w ustalaniu oczekiwanych terminów przesyłki zamówionych towarów. Bazując na preferowanej formie dostawy i przyjętym planie produkcyjnym, oprogramowanie to automatycznie wyznacza zakładany dzień dotarcia zlecenia do odbiorcy. Eliminowane są w ten sposób jakiekolwiek nieporozumienia związane z używaną terminologią, np. „dostawą 48-godzinną”.
Podobnie jak we wcześniejszej wersji, StoreFront 4.5 jest wyposażony w dedykowany edytor online. Umożliwia on tworzenie przez klienta własnej wersji danego produktu w trybie online: przez wprowadzenie danych do formularza lub pracę bezpośrednio na layoucie strony. W obecnej wersji oprogramowania wspomniany edytor bazuje w pełni na języku HTML5, będąc jednocześnie kompatybilnym ze wszystkimi wcześniejszymi wersjami przeglądarek internetowych. Klienci zainteresowani personalizacją dokumentów, kart, ulotek, arkuszy danych, POS itd. mogą obecnie w wygodny sposób nadać im indywidualny kształt przy użyciu tabletu bądź komputera.
Pomimo tego, że zamówienia online mogą być przetwarzane w dowolnym systemie produkcyjnym, Agfa rekomenduje zastosowanie usługi StoreFront w połączeniu z jej innymi rozwiązaniami dedykowanymi firmom poligraficznym, np. systemem workflow Apogee Prepress (skierowanym do drukarń akcydensowych) czy też Asanti – przeznaczonym na rynek zastosowań sign & display. Automatycznie pobierając i przetwarzając zamówienia składane online, oba programy są w pełni zintegrowane z usługą StoreFront 4.5, zapewniając drukarniom oszczędności czasowe i ekonomiczne.
Jak podaje producent, StoreFront w najnowszej wersji został udoskonalony i rozbudowany w taki sposób, by jeszcze lepiej współpracował np. z systemami MIS czy też zarządzania stanami magazynowymi.

Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics