Kodak sprzeda Dział Opakowań Fleksograficznych
17 sie 2018 07:50

Firma Kodak poinformowała, że zamierza sprzedać Dział Opakowań Fleksograficznych. Przedsiębiorstwo korzysta z pomocy Banku Inwestycyjnego UBS jako finansowego doradcy przy wspomnianej transakcji. Pieniądze ze sprzedaży zostaną wykorzystane do spłaty zaległych zobowiązań finansowych.

Dział Opakowań Fleksograficznych (FPD) produkuje i sprzedaje systemy naświetlania płyt fleksograficznych, płyty drukowe, materiały eksploatacyjne oraz powiązane usługi. W ciągu ostatnich 12 miesięcy FPD zanotował obroty w wysokości 150 mln dolarów oraz EBITDA w wysokości 33 mln dolarów. W rzeczonym okresie FPD rozwijał się w szybkim tempie, osiągając 9 proc. przyrost przychodów oraz 18 proc. wzrost EBITDA. Dział zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników.

W procesie sprzedaży Kodak będzie kontynuował inwestowanie w FPD, zwiększając wydajność produkcyjną, rozwijając zaawansowane technologie oraz zwiększając swoje zatrudnienie z myślą o zaspokajaniu potrzeb klientów.

„To ogromna szansa na odblokowanie wartości dla udziałowców, zważywszy na duże zainteresowanie Działem Opakowań Fleksograficznych. W ostatnich 5 latach FPD radził sobie wyjątkowo dobrze i stał się liczącym się graczem w tej branży. To doskonały przykład na to, jak Kodak tworzy i wdraża na rynek przełomowe innowacje. Przez kilka lat Kodak oceniał możliwości monetyzacji w celu zmniejszenia dźwigni kapitałowej; wierzymy, że to właściwy moment na spieniężenie tego wartościowego zasobu” - wyjaśnia Jeff Clarke, dyrektor generalny firmy Kodak.

„W efekcie tej transakcji poprawimy strukturę kapitałową firmy, dzięki czemu będziemy mogli bardziej skoncentrować się na silnikach wzrostu, kontynuując jednocześnie inwestycje i dostarczając rozwiązania z zakresu druku komercyjnego, folii oraz przemysłu materiałów zaawansowanych” - podkreśla Clarke.

Firma zamierza nadal koncentrować się na rozwoju płyt ekologicznych SONORA, przemysłowego druku atramentowego, oprogramowania do zarządzania procesami produkcji oraz licencjonowaniu marek. Każda z tych działalności zapewnia rozwój, przychody i atrakcyjne marże.

Na podstawie informacji firmy Kodak opracował TK