Firma API Folie Polska wzięła aktywny udział w konferencji branżowej „Inkredible Printing World”, podczas której zaprezentowała swoje rozwiązania dedykowane produkcji opakowań i etykiet. Spotkanie było też okazją do przedstawienia wyników badań rynkowych zleconych przez API Group, dotyczących opakowań premium i ich wpływu na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. Prezentacje wygłosiła Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska.
„Udział w wydarzeniach branżowych, takich jak targi czy konferencje, jest dla naszej firmy bardzo ważny, zarówno w wymiarze międzynarodowym, jak i lokalnym. Stąd z jednej strony nasza obecność na wystawach w rodzaju Labelexpo, Packaging Innovations czy Luxe Pack, z drugiej – na konferencjach, organizowanych lokalnie przez innych dostawców czy wydawnictwa branżowe. Naszym zdaniem są one bardzo dobrym miejscem do bezpośrednich spotkań z drukarniami opakowaniowymi i etykietowymi, które są główną grupą docelową API, jeżeli chodzi o branżę poligraficzną. Stąd decyzja o udziale w premierowej edycji konferencji „Inkredible World of Printing” (...)” – mówi Katarzyna Kozińska.
Konferencja odbywała się w dniach 27-28 września br. w podwrocławskiej Ślęzie. Jej organizatorem była firma hubergroup Polska wraz z partnerami, wśród których znalazła się m.in. API Folie Polska. Katarzyna Kozińska przygotowała z myślą o tym wydarzeniu dwa wystąpienia. Pierwsze, wygłoszone w ramach panelu fleksograficznego, poświęcone było ubiegłorocznym badaniom zleconym przez API Group, dotyczącym wpływu opakowania i jego wyglądu na decyzje zakupowe konsumentów. Przeprowadziła je firma Package InSight we współpracy z Uniwersytetem Clemsona, wykorzystując metodę tzw. eye tracking – śledzenia ruchów gałek ocznych w zainscenizowanej na tę potrzebę, dedykowanej przestrzeni sklepowej. Tu umieszczono czekoladę w opakowaniach standardowych oraz uszlachetnionych folią metalizowaną. „Okazało się, że nawet produkt średniej klasy, ale odpowiednio opakowany i „sprzedany”, może być uznany przez klienta za dobro luksusowe, za coś lepszego niż jest w rzeczywistości – mówiła Katarzyna Kozińska. – Wskazują na to liczne odpowiedzi badanych osób, które zaznaczały, że bardziej atrakcyjne opakowanie daje efekt świeżości, kojarzy im się z marką premium i sugeruje posiadanie produktu wyższej klasy. Konkluzja jest zatem jasna: warto zadbać, by – zwłaszcza w dobie coraz ostrzejszej konkurencji – produkt wyróżniał się na półce sklepowej, przyciągał uwagę niebanalnym wykończeniem czy efektami specjalnymi, tak by konsument niemal „kupił” go wzrokiem” – mówiła Katarzyna Kozińska.
Następnie przedstawiła przykładowy projekt zrealizowany z udziałem specjalistów API Group dla właściciela jednej z luksusowych wódek. Zastosowano tu kilka efektów specjalnych, m.in. z udziałem folii soczewkowej.
Druga z prezentacji, wygłoszona tym razem w ramach panelu offsetowego, była zatytułowana „Złoto czy srebro, czyli metalizowane folie do uszlachetniania druku i aspekty techniczne hot stampingu”. Katarzyna Kozińska przedstawiła podczas niej firmę API i jej ofertę, uwzględniającą zarówno różne rodzaje folii do tłoczenia na gorąco (m.in. metalizowane, holograficzne, pigmentowe) i na zimno (w tym najnowszą serię TU), jak i laminatów (m.in. Transmet, którego nowa wersja pojawiła się w ofercie firmy w br.). Prezentacja uwzględniała też studia przypadku, prezentujące zastosowanie materiałów marki API przy produkcji opakowań i etykiet kilku globalnych marek.
Na zakończenie Katarzyna Kozińska omówiła największe wyzwania stojące przed firmami zajmującymi się tłoczeniem na gorąco. Wskazywała też, jak radzić sobie z poszczególnymi problemami technicznymi występującymi podczas aplikowania folii.
Opraowano na podstawie informacji firmy API Group