Nowe Centrum Innowacyjności Heidelberga
14 gru 2018 10:28

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) poinformowała o uruchomieniu w niemieckim Wiesloch-Walldorf nowego Centrum Innowacyjności (Innovation Center, IVC). Hala produkcyjna została przerobiona na potrzeby IVC w najnowocześniejsze centrum rozwoju. Decyzja o jego otwarciu odzwierciedla dążenie Heidelberga do przyspieszenia transformacji cyfrowej w drukarniach oraz w ramach własnej działalności. „Cyfryzacja sektora graficznego postępuje w błyskawicznym tempie, a my aktywnie napędzamy ten proces wykorzystując strategię „Heidelberg Goes Digital”, dlatego nasze nowe Centrum Innowacyjności odgrywa ważną rolę w zabezpieczeniu przyszłości Heidelberga i całej branży na wiele sposobów. Nasza dominacja technologiczna postępuje dzięki bezkonkurencyjnym kompetencjom ok. 1000 wysoce wykwalifikowanych pracowników Centrum. W dodatku przyspieszamy cyfrową transformację całego sektora. Wzajemna bliskość IVC i naszych działań produkcyjnych stanowi wzmocnienie sprawnego, interdyscyplinarnego procesu rozwojowego - wyjaśnia Stephan Plenz, członek zarządu Heidelberga odpowiedzialny za technologie cyfrowe. - Centrum Innowacyjności to nowy hub dla naszej firmy oraz w przyszłości zaawansowany technologicznie kampus, który stopniowo organizujemy w naszej siedzibie w Wiesloch-Walldorf”.

Nowo otwarte IVC to czołowe centrum kompetencji w branży druku, która notuje globalnie obroty na poziomie ponad 400 mld euro rocznie. „Innowacje dla przyszłości powstają obecnie w miejscu, w którym wysoce wykwalifikowani pracownicy produkowali średnioformatowe maszyny” - dodaje Plenz. Heidelberg przeznacza ok. 5 proc. zysków ze sprzedaży – wynoszącej obecnie ok. 135 mln euro – na działania rozwojowe. Wiele projektów koncentruje się na rozbudowie portfolio dla druku cyfrowego oraz – w obszarze druku offsetowego – na dalszym rozwoju autonomicznej technologii Push to Stop, która wymaga interwencji operatora w pracę maszyny tylko wówczas, gdy system nie jest w stanie kontynuować jej samodzielnie.

Co więcej, liczne grupy projektantów pracują nad koncepcją inteligentnej i w pełni cyfrowej drukarni (Smart Print Shop) oraz nad dalszą ekspansją cyfrowych modeli biznesowych, takich jak Heidelberg Subscription, w których klienci płacą za korzyści zapewniane im przez system. Te działania rozwojowe są wspierane przez największy zbiór danych w całej branży, które Heidelberg od ponad dekady pozyskuje z systemów klientów połączonych w sieć z niemieckim producentem.

„Nasi klienci koncentrują całą swoją energię na cyfryzacji, w tym na możliwości produkcji kustomizowanych prac w trzech tradycyjnych sektorach tej branży: komercyjnym, opakowaniowym i etykietowym, co pozwala im na optymalizację kosztów - mówi Frank Kropp, szef działu badawczo-rozwojowego w Heidelbergu. - Cyfryzacja wszystkich procesów o wartości dodanej umożliwia dodatkowo tworzenie nowych modeli biznesowych oraz wzmacnia ogólną wydajność, podtrzymując i poprawiając konkurencyjność. Nasze Centrum Innowacyjności dostarcza idealne rozwiązania zaspokajające wyzwania digitalizacji i wpisujące się w motto „Open for Innovation” (Otwarte na Innowacje).”

Niezwykle ważną kwestią jest dotrzymanie kroku dynamicznym zmianom w świecie poddanym postępującej cyfryzacji. „Dlatego Heidelberg na coraz większą skalę korzysta z metodologii pracy Agile takich jak Scrum. Umożliwia ona zespołom zajmującym się rozwojem szybko i elastycznie reagować na rozwijające się i ewoluujące potrzeby cyfrowego świata oraz wdrażać nowe rozwiązania rynkowe na wczesnym etapie. Produkty szybciej osiągają rynkową dojrzałość i mogą być dalej optymalizowane pod kątem określonych segmentów rynkowych we współpracy z klientami” - wyjaśnia Kropp.

Heidelberg dba o otwartość swych procesów. Oznacza to, że klienci, dostawcy, firmy partnerskie oraz pracownicy mogą włączać się w pracę przy nich zawsze wtedy, gdy jest to wymagane. Taki model usprawnia również efektywność kosztową oraz wydajność w kontekście zysków klienta.

Nowe IVC staje się centralą europejskiej sieci rozwoju zarządzanej przez Heidelberga, do której należą również niemieckie oddziały w Kolonii, Ludwigsburgu, Weiden oraz w szwajcarskim St. Gallen. Sieć wykorzystuje talenty blisko 1000 twórców pracujących w obszarach technologii druku (włączając w to procesy pre- i postpressu), systemów kontrolnych i układów napędowych, oprogramowania (w tym interfejsów użytkownika) oraz materiałów eksploatacyjnych (z naciskiem na rozwój atramentów dla druku cyfrowego). Ponad 2/3 jej kadry pracowniczej posiada stopień naukowy lub doktorat. Łączą oni tradycyjną wiedzę na temat inżynierii mechanicznej z kluczowymi umiejętnościami z zakresu cyfryzacji, obróbki obrazu, elektroniki i oprogramowania, inżynierii materiałowej oraz chemii.

„To wiedza i zaangażowanie naszych pracowników czynią różnicę i gwarantują sukces Heidelberga - podkreśla Plenz. - Nowe Centrum Innowacyjności zapewnia im środowisko i atmosferę, w której praca jest przyjemnością, pozwala rozkwitać kreatywności oraz służy jako model dla przyszłych praktyk pracy Heidelberga.”

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracował TK