Zespoły takie jak AC/DC, Adele, Coldplay i Kiss, ale także wytwórnia Sony Music czy organizacja War Child to tylko kilka marek, dla których holenderska firma EigenPlectrum dostarcza swoje produkty tworzone na drukarkach LED-UV – Mutoh ValueJet 426UF.
Holender Michael Kenis porzucił pracę jako projektant stron internetowych, aby w pełni skoncentrować się na swojej firmie EigenPlectrum. Nie mając żadnej wiedzy o branży poligraficznej, zainwestował w dwie drukarki LED - Mutoh ValueJet 426UF. Dzięki temu mógł w końcu osiągnąć czasy dostaw i jakość, której pragnął.
Nazwa firmy oznacza „własny plektron” i o to w tym wszystkim chodzi: unikalne, spersonalizowane plektrony, potocznie zwane kostką lub piórkiem.
Historia rozpoczęła się w momencie, kiedy Michael chciał zamówić spersonalizowane akcesoria gitarowe dla ojca, który gra w zespole. Okazało się, że nie jest to łatwe. Trafił w końcu na australijską firmę, z którą później postanowił nawiązać współpracę. Zbudował im stronę internetową, przez którą osoby z Holandii mogły zamawiać plektrony z nadrukiem.
„Czas dostawy wynosił od 3 do 4 tygodni. Grafiki, nakładane za pomocą tampondruku, były w porządku, ale nieco ziarniste. I na każdym elemencie zawsze była nazwa firmy produkującej, co jest nie do przyjęcia, jeśli chcesz dostarczać coś całkowicie spersonalizowanego.
Dlatego kupiłem drukarkę biurkową chińskiej produkcji, która może drukować bezpośrednio na kostkach do gitary. Pracowałem wtedy w domu. Ale w pewnym momencie zacząłem walczyć z tą maszyną. Jeśli naprawdę chciałem zainwestować, musiałem wybrać drukarkę, która mogłaby zapewnić mi dobrą jakość i stabilność.”
Ponieważ profesjonalny przemysł poligraficzny był nieznany Michaelowi, zaczął swoje poszukiwania przez Google. Porównał kilku producentów drukarek do zadruku bezpośredniego obiektów. Po demonstracji drukarki Mutoh ValueJet 426UF Michael natychmiast ją zakupił.
„Jakość tej płaskiej, biurkowej drukarki A3+ jest bardzo przekonująca. Drukuję plektrony z rozdzielczością 1440 dpi, choć rozdzielczość 720 dpi jest już bardzo dobra. Klient prawdopodobnie nie zauważy różnicy w jakości. Co więcej, najwyższa rozdzielczość wynosi 2880 dpi. ValueJet 426UF jest bardzo dobrym modelem. Mogę bardzo łatwo wstawiać kostki do przygotowanego szablonu. W porównaniu z innymi drukarkami tego typu nadruk znajduje się bardziej „w podłożu”, a nie na powierzchni, co jest bardzo ważne dla gitarzystów.”
Aby promować swoją firmę, Michael nawiązał kontakt z wieloma sklepami muzycznymi i muzykami. W ten sposób udało mu się zdobyć znane nazwiska, z których pierwszym była holenderska piosenkarka Ilse de Lange. Skontaktował się także z gitarzystą z zespołu Adele i przesłał mu kilka próbek, co wywołało u niego entuzjastyczną reakcję. Podczas koncertu w Ziggo Dome w Amsterdamie Michael osobiście wręczył gitarzyście zamówienie. Dla Adele miał jako prezent kilka kostek z dziecięcym zdjęciem z przodu i jej imieniem na odwrocie.
Michael dostarcza także kostki dla AC/DC, Coldplay, Kiss, Kensington, a także dlo Sony Music, KPN i War Child.
„Obecnie mam sprzedawców w Niemczech, Szwajcarii, Szwecji, we Francji i w Stanach Zjednoczonych. Aby dostarczać im produkty przez internet, mam strony internetowe w różnych językach. Moja znajomość pozycjonowania (SEO - Search Engine Optimization) słów kluczowych i optymalizacji Google przydaje się, mimo że pożegnałem się z moją pracą jako projektanta stron internetowych i całkowicie poświęciłem się mojej firmie.”
Michael wpada na najlepsze pomysły na kolejne produkty w nocy i zapisuje je. Teraz drukuje także na maskownicach gitar. Ponadto za pośrednictwem EigenPlectrum można zamawiać wszelkiego rodzaju akcesoria, od plektronowych łańcuszków i breloczków po paski gitarowe. Największe zamówienie opiewało na 7500 egzemplarzy dla marki szamponu, która chciała dołączyć plektrony do pakietów świątecznych.
Michael chwali szybkość, niezawodność i łatwość użycia drukarki Mutoh ValueJet 426UF.
„To tylko kwestia naciśnięcia przycisku drukowania. Główną zaletą technologii LED-UV jest to, że wydruk jest natychmiast suchy - idealny do dwustronnych produktów. Z moją poprzednią maszyną nie wiedziałem dokładnie, kiedy atrament był suchy i często zostawiałem odciski palców; na szczęście nie mam już tego problemu. Poza tym wcześniej mogłem wydrukować do 30 gitarowych plektronów jednocześnie, a przy tej drukarce Mutoh jest ich 120!
Pełny stół roboczy wymaga tylko 10 minut drukowania i mogę wskazać, na której kostce drukuję i co, a na której nie. Co więcej, oprogramowanie podpowiada mi, kiedy muszę przeprowadzić czyszczenie głowicy drukującej i lampy UV, co także jest bardzo proste.”
Michael drukuje standardowo na poliwęglanie.
„Atramenty LED-UV marki Mutoh są bardzo odporne na zarysowania. Istnieje również rosnące zapotrzebowanie na kostki do gry na drewnie i metalu; te ostatnie są wstępnie pokryte podkładem. W przypadku kostek z chwytem używam edytora druku warstw (Mutoh ValueJet Layer Editor Tool). Grafika kolorowa lub tekst są drukowane jako pierwsza warstwa, po czym druga i trzecia warstwa to lakier, co zapewnia efekt wypukłości podobny jak w przypadku alfabetu Braille'a.”
W ciągu dwóch lat Michael zainwestował w drugą drukarkę Mutoh ValueJet 426UF.
„Biznes działał bardzo dobrze, więc potrzebowałem drugiej drukarki. Nie brałem już pod uwagę innych rodzajów drukarek LED-UV, ponieważ znam jakość tej maszyny.
Mam kilka pomysłów na łamigłówki i zabawki, gdyż maszyna może zadrukowywać przedmioty o wysokości do 70 mm. Posiadam również maszynę do grawerowania, dzięki której na przykład dekoruję pałki perkusyjne. Połączenie grawerowania i drukowania z pewnością doprowadzi do pięknie wykończonych produktów. Na razie więc pozostanę przy kreacjach dla muzyków.”
Opracowano na podstawie informacji firmy Atrium