Westpak wybiera laminator Comexi z Vetaphone Corona
30 wrz 2019 14:57

Jeden z wiodących fińskich dostawców giętkich opakowań laminowanych dla przemysłu spożywczego – firma Westpak zainstalowała laminator marki Comexi ML2 w swoim zakładzie produkcyjnym w Säkylä, miejscowości położonej około 200 km od Helsinek. Jest to jeden z pierwszych laminatorów Comexi, który zostanie wyposażony w technologię Vetaphone Corona. Współpraca jest konsekwencją umowy podpisanej podczas premiery serii urządzeń ML2, która miała miejsce w 2016 roku.

Założona w 2008 r. firma Westpak dysponuje bogatym doświadczeniem i wiedzą na temat rynku opakowań drukowanych w Skandynawii. W imieniu firmy dyrektor zarządzający i współwłaściciel Jonas Skuthälla wyjaśnił przesłanki, jakie kierowały wyborem rozwiązań Comexi: „Potrzebowaliśmy maszyny, która będzie szybka i łatwa w przygotowaniu, co wynikało z częstych zmian pracy wymaganych w przypadku zaopatrywania lokalnych rynków. Comexi oferuje elastyczność potrzebną do stosowania różnych klejów, ML2 jest sprawdzonym urządzeniem, zapewnia nam bezpieczeństwo na przyszłość, gdy zmieniać się będą wymagania w branży. ”

ML2 to maszyna zaprojektowana pod kątem wysokiej wydajności i wszechstronności. Jej stworzenie miało na celu wykorzystanie sukcesu popularnego modelu Dual, który obecnie zastępuje. To prawdziwa „maszyna operatora” z szeregiem gadżetów, które sprawiają, że jest łatwa i szybka w obsłudze. ML2 pracuje z klejami rozpuszczalnikowymi, wodnymi oraz bez rozpuszczalników; ma maksymalną szerokość 1530 mm i rozwija prędkość 450 m/min, oferując łączenie na zimno, zgrzewanie, a także lakier matowy i błyszczący. Konstrukcja wózka pozwala na druk wklęsły, flekso, pół-flekso, a klienci mogą wybrać tunele suszące o długości do 9 metrów z niezależnie sterowanymi sekcjami.

Decyzja Comexi o implementacji rozwiązań Vetaphone została podjęta po licznych testach duńskiej technologii. Wybrany dla Comexi system to nowo opracowany model VE1L, dostarczany z wysokowydajnym generatorem iCorona, który Vetaphone określa jako „najnowocześniejszy”. Komentując nowe partnerstwo wiceprezes ds. sprzedaży w firmie Vetaphone, Kevin McKell powiedział: „Cieszymy się, że możemy blisko współpracować z tak znakomitym producentem, jakim jest Comexi, którego technologia jest powszechnie szanowana i podziwiana. Zatwierdzenie i wdrożenie naszej technologii Corona dla nowego modelu Comexi ML2 jest kamieniem milowym dla Vetaphone, ponieważ naszym celem jest zwiększenie udziału w rynku”.

W odpowiedzi na tę opinię brand manager w firmie Comexi, Carles Rodríguez potwierdza, że ​​współpraca z Vetaphone od samego początku była doskonała: „Mamy bardzo surowe wymogi, którym udało się sprostać podczas kompleksowych testów. Z przyjemnością witamy na pokładzie tak utalentowaną grupę profesjonalistów wraz z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. ”

Zdaniem Jonasa Skuthälli z Westpak połączenie nie mogło nastąpić w lepszym momencie: „Partnerstwo Comexi i Vetaphone jest idealne dla naszego projektu. Obie firmy są bardzo cenione w swoich sektorach i oferują niezawodne działanie, tak niezbędne, gdy prowadzisz biznes 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu na konkurencyjnym rynku. Szczególnie doceniamy etykę biznesu obu firm, co przekłada się na doskonałe wsparcie posprzedażowe i jakość obsługi” – podsumował Skuthälli, dodając, że nowa linia do laminowania działała dobrze i od momentu uruchomienia spełniła wszystkie oczekiwania, w tym pozwoliła zwiększyć produktywność.

Westpak szczyci się swoją wydajnością i wysoką jakością pracy; według Skuthälla firma realizuje program ciągłych inwestycji w nowe technologie, które jego zdaniem są niezbędne do skutecznego konkurowania na rynku. „Kiedy testujemy nowy sprzęt przed złożeniem zamówienia, zawsze zabieramy naszych operatorów ze sobą – ponoszą oni codzienną odpowiedzialność za to, aby maszyny działały z zyskiem. Ważna jest ocena równowagi między ceną a wydajnością, a my wierzymy we wzmacnianie pozycji naszych pracowników poprzez przekazywanie im odpowiedzialności ”.

Obecnie Westpak posiada dwie maszyny fleksograficzne, dwa laminatory, cztery krajarko-przewijarki, laserową jednostkę perforującą (ułatwiającą otwieranie lub zwiększającą oddychalność paczki) oraz maszynę cyfrową, która według Skuthälla otworzyła nowe rynki, na których firma wcześniej nie była w stanie obsługiwać tradycyjnej technologii.

Przy rocznej sprzedaży na poziomie 26 mln euro i docelowym poziomie 30 mln euro, w ciągu najbliższych kilku lat Westpak planuje selektywnie rozwijać swoją działalność. Nie chcąc konkurować na rynkach o dużej przepustowości, wie, że jego siłą jest oferowanie usługi ściśle dostosowanej do specjalnych wymagań klientów, dlatego starannie wybiera technologię.

Zatrudniający 70 osób w swoim obiekcie o powierzchni 4500 m kw. Westpak postrzega siebie bardziej jako firmę wspierającą klienta niż jako dostawcę. „W dzisiejszych czasach wszyscy skupiamy się na wąskiej specjalizacji, co często oznacza, że klienci nie mają dogłębnej wiedzy na temat technologii produkcji i jej możliwości. Ponieważ opracowywane są nowe podłoża, a techniki dostosowują się do rozmaitych bieżących problemów, jak np. problemy środowiskowe, musimy współpracować - i dotyczy to w równym stopniu także tych, których sprzętu używamy. Wiedza, że możemy polegać na Comexi i Vetaphone, pomaga nam skoncentrować naszą energię na klientach ” - powiedział Skuthälla.

Zdając sobie sprawę, że produkt wysokiej jakości wymaga wsparcia, Jonas Skuthälla zapewnia, że firma inwestuje znaczne środki potrzebne do dotrzymania obietnic. „Klienci potrzebują niezawodności od swoich dostawców, aby mogli skoncentrować się na tym, by zadowolić swoich użytkowników końcowych i zdecydować się na współpracę z firmami, które podejmują i dotrzymują zobowiązań co do jakości, ceny i dostawy. Aby spełnić te kryteria, musimy starannie wybierać naszych dostawców i partnerów”- powiedział, wskazując na szereg akredytacji i nagród branżowych zdobiących ściany sali konferencyjnej „i wyraźnie staramy się zachować równowagę!” – dodał.

Na podstawie informacji firmy Vetaphone opracowała BZ