HP rozwija ofertę dla druku komercyjnego
5 maj 2020 07:32

Wraz z nowym modelem urządzenia PageWide T250 oferowanym przez HP na rynku pojawi się także nowy atrament tego producenta. Dzięki innowacyjnym produktom HP zamierza zwiększyć swój udział w rynku druku komercyjnego dostarczając rozwiązania do drukowania na papierach powlekanych i niepowlekanych. HP planuje instalacje inkjetowej maszyny rolowej PageWide T250 u pierwszych klientów latem tego roku, natomiast w przyszłym roku  platforma trafi do sprzedaży.

Oferta nowego urządzenia jest kierowana przede wszystkim do przedsiębiorców  korzystających z maszyn offsetowych, dla których istotne są jakość wydruku, jak również wszechstronność wykorzystywanych podłoży.

Premiera nowego systemu miała odbyć się podczas tegorocznych targów drupa. W marcu zorganizowano pokazy w centrum demonstracyjnym w San Diego, w którym znajdują się maszyny z serii T200. W związku z przełożeniem terminu targów prezentację można było obejrzeć w zeszłym tygodniu za pośrednictwem platformy Zoom.

W systemie zastosowano nowoczesną wersję głowicy drukującej HDNA (High Definition Nozzle Architecture) z architekturą dysz wysokiej rozdzielczości, która łączy dwa rozmiary dysz, oferując drukowanie z rozdzielczością do 2400 dpi, oraz atrament o nazwie Brilliant Ink. Nowy atrament rozszerza gamę kolorów, szczególnie w odcieniach czerwieni i błękitu.

„Pozyskaliśmy najlepsze pigmenty z całego świata i zintensyfikowaliśmy je, aby zapewnić jak najszerszy gamut; w tej chwili jest on o 30-50 proc. szerszy niż wskazania standardów Gracol lub Fogra” - mówi Yale Goldis, menedżer ds. marketingu produktu w HP.

HP powróciła do rozwiązania Optimizer zastosowanego w pierwszym urządzeniu T300, gdy wykorzystano dodatkową linię głowic drukujących do stworzenia rozwiązania optymalizującego kontakt między atramentem a podłożem.

Wykończenie wpływa na wygląd papieru, a nowe atramenty osiągają taki sam lub nawet wyższy poziom połysku niż sam papier. T250 HD może drukować na szerokiej gamie papierów powlekanych i niepowlekanych, nawet tych opracowanych specjalnie dla farb offsetowych i nieprzeznaczonych do atramentów wodnych. Po wydruku istnieje możliwość użycia powłok Harris & Bruno – w tym lakierów wodnych i UV, przy czym obie nakładane są za pośrednictwem tego samego urządzenia ExcelCoat ZRW.

Oferowane przez HP kompleksowe rozwiązanie obejmuje także funkcję Color Vision i spektrofotometr, opracowane w celu zapewnienia spójności między maszynami i powtarzalnymi zadaniami.

Aby przygotować przyszłych użytkowników do korzystania z systemu T250 HD i zapoznać ich z jego wszystkimi  funkcjami, HP zapewnia 6 dni szkolenia na temat instalacji, z podziałem na część podstawową i 3 dni szkolenia zaawansowanego.  

Zdaniem producenta system sprawdzi się w przypadku druków komercyjnych. Dysponując szerokością 560 mm będzie zadrukowywać powierzchnię odpowiadającą arkuszowi B2 dwustronnie,  co jest równoznaczne z 4000 arkuszami na godzinę, drukowanymi z prędkością 152 m/min. W przypadku trybu wysokiej jakości wydajność zmniejsza się o połowę.

Szacuje się, że segment komercyjnych aplikacji rośnie o 18 proc. rocznie, szybciej niż bezpośrednie przesyłki pocztowe (14 proc.); od targów drupa 2016 liczba stron wydrukowanych na maszynach HP wzrosła o 60 proc.

Zdaniem firmy innowacyjny atrament i dostosowana do niego głowica drukująca powinny pomóc w rozwoju tego segmentu, tym samym umacniając pozycję firmy w tym obszarze. Użytkownicy standardowych maszyn z serii T200 mogą dokonać aktualizacji do wersji T250. Jak informuje producent, oferta łącząca głowicę drukującą i atrament będzie w przyszłości dostępna również dla platform T300 i T400; być może nastąpi to już po targach drupa 2021.

Na podstawie Print Business opracowała BZ