Tematem sierpnia w „Poligrafice” jest produkcja etykiet. Segment ten – zwłaszcza etykiety samoprzylepne – paradoksalnie zyskał na pandemii COVID-19. Jak wynika z raportu organizacji FINAT, wpłynęła ona na zwiększenie zapotrzebowania na materiały etykietowe w Europie: w I połowie br. było ono o ponad 8 proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Generalnie jednak to innowacyjność stanowi siłę napędową branży etykiet. W ten nurt wpisują się sterowana iPadem maszyna fleksograficzna „All New” FA-17 firmy Nilpeter, pracująca w lubelskiej drukarni Essentra Packaging, a także drukująca suchym tonerem najnowsza wersja maszyny Xeikon 3300 (upgrade wersji 3030) we wrocławskiej firmie Flexolabels. W sierpniowym wydaniu przedstawiamy też najnowsze rozwiązania innych firm stworzone z myślą o szybkiej i wydajnej produkcji etykiet, zwłaszcza w tak pożądanych obecnie krótkich seriach.
Poza tym m.in.: polskie MŚP realniej oceniają przyszłość – najnowszy Barometr COVID-19 zrealizowany przez EFL na przełomie czerwca i lipca pokazuje bardziej realistyczne nastawienie tego sektora niż miesiąc wcześniej; które firmy zdecydowały się zrezygnować z targów drupa 2021, a które postanowiły uczynić zadość tradycji; przyszłość druku według ekspertów; wielkie zmiany w firmie Heidelberg – i wiele innych interesujących artykułów, do lektury których gorąco Państwa zachęcamy!