Labo Print rozszerza możliwości druku dzięki Xeikon 3500
30 paź 2020 10:51

Labo Print, cyfrowa drukarnia wielkoformatowa z Poznania, uruchomiła nowy dział zajmujący się produkcją kubków papierowych. Dzięki wykorzystaniu maszyny do druku cyfrowego Xeikon 3500 z technologią suchego tonera certyfikowaną w zakresie bezpieczeństwa żywności firma jest w stanie produkować ekologiczne, personalizowane kubki dopasowane do preferencji odbiorców. Zaawansowany technologicznie model Xeikon 3500 zapewnia wszechstronność, szybkość oraz możliwość druku na szerokiej gamie tektur – cechy doskonale sprawdzające się w produkcji artykułów dla rynku FMCG.

Jak tłumaczy Krzysztof Fryc, dyrektor generalny i założyciel Labo Print: „Wiemy, że wszechstronność i koncentracja na jakości to dwie wartości, które klienci Labo Print cenią sobie najbardziej. Te cechy, w połączeniu z wiedzą naszego zespołu, pełną transparentnością oraz profesjonalnymi zasobami sprawiają, że nawet najbardziej wymagający klienci widzą w nas godnego zaufania partnera. Każdy produkt musi mieć opakowanie i odpowiednie oznaczenia – bez względu na to, czy jest to kosmetyk, napój, czy słoik miodu z rodzinnej firmy. (…) Dzięki naszej starannie wybranej platformie technologicznej jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby zarówno małych przedsiębiorców, jak i wielkich producentów. Dostarczamy pełną gamę rozwiązań produktowych, przywiązując szczególną wagę do ich wszechstronności.”

Etykiety drukowane w technologii cyfrowej przez Labo Print to dynamicznie rozwijająca się kategoria produktów, przede wszystkim dzięki znaczącym inwestycjom, które – w krótkim czasie – przekroczyły wartość 10 mln złotych. Obecnie na park maszynowy działu etykiet składa się bogata gama urządzeń do druku, wycinania i wykańczania. Wszechstronne portfolio technicznie zaawansowanych maszyn pozwala Labo Print zaoferować swym klientom najkrótsze czasy realizacji zamówień przy zachowaniu najwyższej jakości i rozsądnych cen.

Gdy pod koniec 2018 r. Labo Print dodawała Xeikon 3500 do swej oferty, głównymi czynnikami decydującymi o zakupie były wszechstronność urządzenia oraz wysoka jakość druku cyfrowego wykorzystującego technologię suchego tonera, która w tamtym czasie nie była dostępna u żadnego innego producenta. Pierwotnie urządzenie miało być wykorzystywane głównie do druku etykiet z wykorzystaniem tonera ICE, który spełnia najwyższe normy i przepisy dotyczące produktów spożywczych, a z uwagi na brak emisji szkodliwych substancji i bezzapachowość jest przyjazny dla środowiska. Dodatkowo firma uznała, że wysoka jakość druku mierzona rozdzielczością 1200 dpi zaspokoi oczekiwania klientów, których projekty zawierają drobne lub szczegółowe elementy graficzne. „Dla tego wyboru duże znaczenie miały również pozytywne doświadczenia posprzedażowe w ramach umowy serwisowej dla naszych maszyn etykietowych Jetrion (którą Xeikon przejął w 2017 roku)” - wyjaśnia Krzysztof Fryc.

Labo Print skorzystała na wspomnianej zgodności suchych tonerów Xeikon z atestami i normami regulacyjnymi dotyczącymi bezpieczeństwa żywności, gdy w 2020 r. uruchomiła linię do niskonakładowej produkcji papierowych kubków. Pierwszym etapem procesu ich produkcji jest zadruk tekturowego materiału; tutaj szczególnie liczą się szybkość i niezawodność, co tłumaczy wybór maszyny Xeikon 3500. Dodatkowo podłoża używane do produkcji kubków są dość wymagające z uwagi na zastosowanie jednej lub dwóch powłok z warstwą nieprzepuszczającą wilgoci, która działa dodatkowo jako spoiwo w trakcie formowania kubków w wysokiej temperaturze.

Labo Print oferuje rozwiązania, które wspierają tradycyjną sprzedaż w placówkach handlowych, jak również szeroką gamę produktów zaprojektowanych tak, by ułatwić prowadzenie handlu internetowego: począwszy od standardowych oznaczeń artykułów za pomocą personalizowanych etykiet, przez opakowania szyte na miarę, opakowania zbiorcze, kartony, podświetlane trójwymiarowe napisy i zadrukowane folie przeznaczone na frontony sklepów, flagi reklamowe, zadrukowane arkusze PVC lub pleksi o charakterze dekoracyjnym, aż po standy reklamowe w formie tekturowych displejów i reklamy wielkoformatowej.

Produkty Labo Print są zgodne z europejskimi standardami opakowaniowymi, np. FEFCO, i obejmują personalizowane opakowania oraz tekturowe pudła klapowe do pakowania wtórnego. Z myślą o rynku e-commerce firma przygotowała zestaw box2send składający się z kartonowych kopert, łatwych do zamykania kartonów oraz opakowań zwijanych, które dostosowują się do wielkości produktu. Jeśli do rozwiązań opakowaniowych dodamy bogatą ofertę cyfrowo zadrukowanych etykiet samoprzylepnych, kubków papierowych z nadrukiem, produktów POS i reklam wielkoformatowych, włączając w to wszystko profesjonalne usługi doradcze, otrzymamy drukarnię wyróżniającą się w całej Europie pod względem możliwości produkcyjnych.

Dzięki wszechstronności Xeikon 3500 Labo Print mogła uruchomić nowy dział zajmujący się produkcją kubków papierowych. Obecnie firma wdraża opracowaną przez firmę Xeikon technologię suchego tonera do nadruku na kubkach dowolnych, wybranych przez klientów grafik. Drukarnia oferuje możliwość realizacji niskonakładowych zleceń liczonych w kilkuset egzemplarzach, które trafiają w obecne oczekiwania jej klientów na ciągle zmieniającym się rynku. Co istotne, maszyna pozwala również na zadruk szerokiej gamy podłoży – także tłoczonych - bez potrzeby aplikacji primera lub wstępnej obróbki powierzchni. Do listy zalet warto dodać też zachowanie spójności kolorystycznej oraz odporności na wpływ światła (>6 w skali niebieskiej), a także możliwość modyfikacji standardowego zestawu CMYK+biały, np. przez zastosowanie barw pomarańczowej i zielonej lub tonerów zabezpieczających (fluorescencyjnych albo zawierających ukryte znaczniki, które można dostrzec używając odpowiednich czytników).

Krzysztof Fryc podsumowuje: „W dzisiejszych trudnych czasach przy planowaniu rozwoju każdego biznesu trzeba pamiętać przynajmniej o trzech fundamentach: danych dostarczanych przez analityków; informacjach pochodzących od klientów; własnej ocenie sytuacji wokół nas i intuicji. Obecnie największe powody do optymizmu dają dane analityczne, które przewidują stały rozwój rynków etykietowego i opakowaniowego. A co mówi nam intuicja? Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Labo Print będzie nadal wdrażać swoją strategię rozwoju, która zakłada współpracę z profesjonalistami na rynku graficznym opartą na partnerstwie i jasnych zasadach kooperacji. Wierzymy głęboko, że takie podejście zapewni obopólne korzyści (…). Zawsze poszukujemy najnowocześniejszego wyposażenia i rozwiązań, które pomogą nam zaspokoić zaawansowane potrzeby oraz rosnące oczekiwania naszych klientów. Dodanie maszyny Xeikon 3500 było korzystną inwestycją. Jej możliwości w zakresie druku i wydajności spełniły oczekiwania zarówno Labo Print, jak i jej klientów. Technologia Xeikon pomaga nam w osiągnięciu celów biznesowych i pozwala na dalszy dynamiczny rozwój”.

Michał Kuczkowski, regionalny kierownik sprzedaży Xeikon, dodaje: „Dzięki wszechstronności maszyny cyfrowej Xeikon Labo Print zyskała szansę uruchomienia zupełnie nowego działu zajmującego się produkcją kubków papierowych. Z radością witamy pytania płynące od firm chcących przedyskutować druk cyfrowy na kubkach, ale też na etykietach, małych pudełkach i saszetkach. W Xeikon dysponujemy obiema technologiami druku, tonerową i atramentową, co pozwala nam dopasować ofertę produktów do potrzeb każdej firmy lub organizacji, a jednocześnie zaoferować obiektywne doradztwo w kwestii technologii najlepiej dopasowanych do ich potrzeb i optymalnej organizacji ich przyszłych inwestycji.”

Na podstawie informacji firmy Xeikon opracował TK