Canon Future Book Forum po raz pierwszy online
13 lis 2020 09:48

Obecny rok to czas przemian dla wielu przedsiębiorstw i branż. Wiele firm musiało dostosować się do nieustannie zmieniających się warunków. Wraz z wyzwaniami nadeszły jednak możliwości - to właśnie one będą stanowić sedno tegorocznego Future Book Forum.

Future Book Forum odbędzie się już po raz ósmy, jednak - w związku z trwającą pandemią COVID-19 - w tym roku po raz pierwszy przybierze formułę spotkania online. Wydarzenie odbędzie się w środę 18 listopada 2020 w godz. od 15:00 do 17:45 (CET) i dotyczyć będzie wpływu pandemii na branżę wydawniczą oraz szans, jakie zrodziła ta sytuacja.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, której można dokonać pod adresem https://b2binfo.canon-europe.com/future-book-forum-2020.

Nikt nie mógł się spodziewać, jakiej zmianie w 2020 roku ulegną świat i biznes. Nie ma wątpliwości, że COVID-19 wpłynął na zachowania konsumenckie, jeszcze bardziej zmieniając sposób, w jaki dokonujemy zakupów, w tym książek. Zmianie uległy także oczekiwania, które mamy w stosunku do dystrybutorów i wydawnictw. Peter Wolff, wiceprezes w Production Printing Products (PPP), EMEA Commercial Printing, Canon Europe komentuje: „Tegoroczne Future Book Forum ma miejsce w czasie, który stawia wyzwania przed wieloma przedsiębiorstwami w branży i w którym zmuszone są one odmienić zarówno swoje krótkoterminowe strategie, jak i wdrożyć odpowiedzialne praktyki biznesowe, aby przetrwać w dłuższej perspektywie. Zaobserwowaliśmy również ogromne zmiany w zachowaniu konsumentów, co oznacza, że przedsiębiorstwa muszą zastanowić się, jak w inny sposób dotrzeć do czytelników. W tym roku Forum dotyczyć będzie właśnie tego. Uczestnicy mogą dołączyć do nas, by odkryć nowe szanse na rozwój z pomocą książek w tradycyjnej formie drukowanej oraz by dowiedzieć się, w jaki sposób wydawcy mogą kształtować kolejne pokolenie wartościowych czytelników”.

To pierwszy raz, gdy Future Book Forum przeniesie się do formatu online. Uczestnicy uzyskają dostęp do angażujących i wnikliwych prezentacji autorstwa przedsiębiorców z branży wydawniczej z całego świata, które przyjrzą się temu, jak branża może przetrwać i wdrażać innowacje w czasie kryzysu. W ubiegłym roku uwaga uczestników i prelegentów skupiła się na budowaniu i pielęgnowaniu społeczności czytelników, by pozwolić wydawcom i drukarzom znaleźć nowe obszary do rozwoju. Ten przekaz jest wciąż istotny w tym roku, gdy branża wydawnicza musi się zjednoczyć, aby wspólnie zaproponować nowe modele biznesowe, stanowiące odpowiedź na trwający kryzys pandemii COVID-19.

W wydarzeniu weźmie udział znany mówca Peter Fisk, który zauważa: „Przez ostatnie siedem lat Future Book Forum prowadziło wydawców przez drogę, na której mogli na nowo zrozumieć książki i odkryć szanse na rozwój. W tym roku wyzwania są niezwykle istotne. Nadszedł czas dla branży, by wykazać się odwagą i sprawić, że przyszłość nadejdzie już dziś. Nie chodzi wyłącznie o przetrwanie. To czas, by działać! Nie przypadkiem 57 proc. największych firm na świecie powstało w momencie kryzysu”.

Tegoroczni mówcy to między innymi Nick Morris i Alex Quicho z Canvas8, którzy skupią się na kwestii sytuacji pandemicznej z punktu widzenia konsumenta i opowiedzą, jak rok 2020 zmienił świat i zachowanie czytelników. Claire MacLellan z Future PLC przyjrzy się COVID-19 z perspektywy świata wydawnictw i opowie, jak bieżący rok odmienił działalność jej firmy. Tara Lajumoke i Harriet Wright, reprezentujące FT Strategies (Financial Times) mówić będą o tym, dlaczego dziś, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, liczy się głęboka relacja z klientami. Z kolei Jesús Badenes del Río z Planeta wraz ze Svenem Fundem z Knowledge Unlatched poprowadzą sesję „Innovation Accelerator”, koncentrując się na znaczeniu tradycyjnych książek i nowej roli, jaką książki mają do odegrania.

Odbędzie się również panel dyskusyjny, w którym sprzedawcy książek z wielu państw będą rozmawiać o zmianach  w prowadzeniu biznesu, a także o swoich oczekiwaniach wobec przyszłości.

Future Book Forum Canon skierowane jest do:

  • Wydawców
  • Drukarzy książek
  • Dystrybutorów
  • Dziennikarzy
  • Związków wydawców i drukarzy
  • Dostawców technologii / Start-upów
  • Drukarzy katalogów i magazynów
  • Influencerów i liderów opinii z organizacji, mediów, forów itd.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Opracowano na podstawie informacji firmy Canon