W zeszłym roku na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk zespół HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF) skonfiskował ponad 4,5 mln sfałszowanych produktów, części i komponentów drukarskich – wliczając w to duże ilości tuszy i tonerów.
Przejęcia miały miejsce między listopadem 2019 r. a październikiem 2020 r., w czasie gdy obostrzenia związane z pandemią COVID-19 szczególnie utrudniały walkę z oszustami dostarczającymi podrobione materiały eksploatacyjne na całym świecie.
W okresie narodowych lockdownów, okresowych niedoborów pracowników, zmian w polityce celnej państw, sieci przestępcze zmieniły model działania. Od momentu, gdy konsumenci i przedsiębiorstwa przestawili się na sprzedaż online, to właśnie ta gałąź gospodarki znalazła się w centrum zainteresowania oszustów. Zespół HP ACF musiał jak najszybciej dostosować się do nowej sytuacji, aby móc efektywnie chronić swoich klientów w sieci – w rezultacie doprowadzono do usunięcia (de-listingów) 224 000 podrobionych wkładów drukarskich z internetowych platform handlowych.
Dzięki ścisłej współpracy z klientami oraz partnerami handlowymi przeprowadzono ponad 1700 kontroli dostaw HP – Customer Delivery Inspection (CDI) i audytów magazynów partnerów – Channel Partner Protection Audits (CPPAs) we wszystkich regionach. Jednocześnie zespół ACF kontynuował szkolenia i edukowanie partnerów w zakresie zwalczania podrabiania towarów, organizując spotkania online docierające do ponad 6700 interesariuszy, partnerów i klientów z całego świata.
W ciągu ostatnich kilku latach rynek handlu online systematycznie zyskiwał na znaczeniu, jednak wraz z ograniczeniami związanymi z pandemią, dotyczącymi fizycznych placówek handlowych, coraz więcej osób decyduje się na kupowanie i sprzedawanie online. Niestety, dotyczy to również nieuczciwych sprzedawców, którzy ukrywają się za zasłoną anonimowości, jaką zapewnia internet – komentuje Glenn Jones, szef globalnego programu Anti-Counterfeiting Programme w HP. – Jeszcze nigdy technologia nie odgrywała tak ważnej roli w identyfikacji
i zatrzymywaniu fałszerzy. Dzięki ciągłym inwestycjom w narzędzia do monitorowania sieci, narzędzia analizy big data w wykrywaniu podróbek oraz ulepszenia naszej technologii śledzenia, HP nieustannie implementuje nowe sposoby ochrony naszych klientów.
Do sukcesów zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud w 2020 r. w regionie EMEA można zaliczyć m.in.:
Kierownictwo działów IT musi zachować czujność i stosować zasadę ograniczonego zaufania wobec zalewających rynek tanich produktów biurowych, które mogą okazać się podróbkami – dodaje Glenn Jones. - Marki, dostawcy usług
i platformy handlu elektronicznego powinni dzielić się odpowiedzialnością, aby zagwarantować, że sprzedawane na rynku produkty są legalne. Dzięki ścisłej współpracy z naszymi partnerami handlowymi i dystrybutorami możemy ograniczyć liczbę sfałszowanych produktów docierających do klienta.
Podrabianie towarów jest przestępstwem. Dla użytkowników korzystanie z nielegalnych podróbek może skutkować problemami z wydajnością i niezawodnością urządzeń. W przypadku awarii drukarki z powodu używania podrobionego atramentu lub tonera gwarancja producenta może nie obejmować naprawy.
Oryginalne produkty HP zostały zaprojektowane tak, aby spełniać surowe standardy jakości i niezawodności rozwiązań, które są oparte na długiej historii innowacji, badań i testów. Oryginalne wkłady atramentowe HP LaserJet i HP, w przeciwieństwie do podróbek, są wyjątkowo wydajne i osiągają obiecane rezultaty.
Opracowano na podstawie informacji firmy HP