Specjaliści firmy Heidelberg przewidują, że - podobnie jak w innych sektorach - wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) będzie zyskiwać na znaczeniu w branży mediów drukowanych w ciągu najbliższych kilku lat, napędzając dalszą automatyzację drukarń i ustanawiając nowe cyfrowe modele biznesowe na rynku.
Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) uruchomiła nowy model biznesowy subskrypcji. Celem doradztwa procesowego jako jednego z kluczowych elementów tego modelu jest pełne wykorzystanie potencjału sprzętu i oprogramowania, przy jednoczesnym usprawnieniu procesów zachodzących w drukarni.
Rosnące zapotrzebowanie na usługi doradcze w zakresie wydajności, szczególnie widoczne w modelu abonamentowym, napędza automatyzację procesu konsultingowego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dlatego firma Heidelberg zdecydowała się na uruchomienie Performance Advisor Technology (PAT), które jest narzędziem doradztwa procesowego opartym na sztucznej inteligencji.
Rozwiązanie dostarcza klientom kontraktowym konkretne, proste instrukcje ulepszające ich procedury operacyjne. Obejmuje dodanie modułu sztucznej inteligencji do Heidelberg Cloud, który zawiera dane z ponad 13 000 połączonych maszyn oraz informacje dotyczące ponad 60 milionów procesów. Moduł monitoruje serię pomiarów, które rejestrują bieżącą wydajność sprzętu, wizualizując nieprawidłowości i wyświetlając konkretne zalecenia. PAT wyjaśnia również klientom indywidualne wskaźniki KPI, co zapewnia lepsze zrozumienie tych statystyk.
Heidelberg Assistant oferuje klientom intuicyjny dostęp do modułu AI
Heidelberg Assistant (HDA) zapewnia klientom intuicyjny dostęp do usług AI z Heidelberg Cloud. Mogą swobodnie decydować o zastosowaniu konkretnych sugestii w danym momencie. Za każdym razem, gdy postępują zgodnie z rekomendacją, moduł sztucznej inteligencji uczy się czegoś nowego na temat skuteczności środków i może dostosować przyszłe zalecenia w oparciu o to pojedyncze doświadczenie. Wersja bezpłatna PAT jest teraz dostępna dla wszystkich użytkowników HDA.
Wprowadzając technologię Performance Advisor, Heidelberg demonstruje swoje innowacyjne kompetencje w zakresie cyfryzacji kluczowych procesów przemysłowych - mówi Tom Oelsner, dyrektor ds. innowacji cyfrowych. - Nasze działania w tym obszarze koncentrują się na poprawie wydajności. Jednocześnie firma korzysta ze zwiększonej skalowalności swoich nowych modeli biznesowych opartych na danych.
Intuicyjne narzędzie do współpracy i komunikacji takie jak Heidelberg Assistant, które wykorzystuje obecnie ponad 3100 użytkowników na całym świecie, ma kluczowe znaczenie dla złożonej technologii związanej ze sztuczną inteligencją. Wraz ze szczegółami wskaźników KPI i umów serwisowych, HDA daje użytkownikom bezpośredni przegląd dostępności i wydajności ich sprzętu, zapewniając dostęp do szeregu produktów oraz usług oferowanych przez firmę Heidelberg.
Klienci komunikują się z firmą online, dzięki czemu przesyłanie danych w celu wyjaśnienia problemów technicznych jest szybkie i łatwe. W szczególności dla klientów korzystających z subskrypcji HDA jest to podstawowe narzędzie do ciągłego monitorowania wydajności ich drukarń. Integracja technologii Performance Advisor firmy Heidelberg z HDA jest zatem kolejnym logicznym krokiem w cyfryzacji relacji z klientami i działa na ich korzyść, poprawiając ogólną wydajność przedsiębiorstw.
Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg