W sobotę 26.06. w Warszawie w hotelu The Westin Warsaw odbył się coroczny Bal Polskiej Izby Druku, na którym miała miejsce Gala XXI edycji konkursu o nagrodę Złotego Gryfa.
Spotkanie było możliwe dzięki tegorocznym sponsorom Balu, którymi były firmy: Burgo Eastern Europe Sp. z o.o., Heidelberg Polska Sp. z o.o., hubergroup Polska Sp. z o.o., Kodak Polska Sp. z o.o., Muller Martini Eastern Europe GmbH, Reprograf-Grafikus SA.
Jednymi z partnerów medialnych były magazyny „Poligrafika” i „Opakowanie”.
Gości przywitał wiceprezes Polskiej Izby Druku (PID), Leszek Wojtczuk. W swojej mowie powitalnej nawiązał do najważniejszych spraw, z jakimi przyszło się zmierzyć branży poligraficznej w roku ubiegłym i zapoznał słuchaczy z obecną sytuacją oraz wyzwaniami polskiej poligrafii.
Następnie, jako wstęp do Gali konkursowej, głos zabrał przewodniczący jury konkursu ZG, dr Jerzy Petriaszwili.
W bieżącym roku kontynuowano także wręczanie nagrody rzeczowej o równowartości 4000,00 PLN (netto) zwycięzcy każdej kategorii konkursowej. W tym celu zdobywca Złotego Gryfa losował ze specjalnego transparentnego pojemnika kulę, w której był umieszczony los z nazwą firmy – fundatora nagrody. Od przedstawiciela wylosowanej firmy zdobywcy statuetki Złotego Gryfa otrzymywali stosowny voucher.
Fundatorami nagród dodatkowych w tym roku były firmy: Burgo Eastern Europe, Böttcher Polska Sp. z o.o., Muller Martini Eastern Europe GmbH, hubergroup Polska Sp. z o.o., Heidelberg Polska Sp. z o.o., FUJIFILM Europe GmbH, WEILBURGER Grafik-Polska Sp. z o.o., Sun Chemical Sp. z o.o.
O godz. 21.00 rozpoczęła się Gala rozstrzygnięcia XXI edycji konkursu Złotego Gryfa 2020.
Jury konkursu w składzie: przewodniczący - Jerzy Petriaszwili (IMiP PW), Ryszard Czekała (Polska Izba Druku), Piotr Dobrołęcki (Polska Izba Książki), Maciej Hoffman (Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL), Stefan Jakucewicz (ekspert Polskiej Izby Druku), Andrzej Rowicki (ekspert fleksografia), Andrzej Tomaszewski (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego), Beata Pyś-Skrońska (Polska Izba Opakowań) i Bogdan Wyrzykowski (SIMP) na swoim kwietniowym posiedzeniu po zapoznaniu się z pracami nadesłanymi na konkurs postanowiło przyznać następujące nagrody Złotego Gryfa w dziewięciu kategoriach produktowych:
Produkt wielobarwny w oprawie prostej
Styl zakopiański Stanisława Witkiewicza
Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz
Produkt wielobarwny w oprawie złożonej
Samurai-Armour & Art. Sylwia Makris
Edica Sp. z o.o.
Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej
What if? A co, gdyby?
Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k.
Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej
H.C. Andersen
Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz
Produkt informacyjno-reklamowy
Chronariak Collector Box
Takt Sp. z o.o.
Czasopismo wielobarwne
MAYO line Mayones Guitars&Basses
Drukarnia WL Sp. z o.o.
Opakowanie z nadrukiem
Opakowanie kaszerowane „2 Masters” dla Dictador Sp. z o.o.
Takt Sp. z o.o.
Kalendarz
Kalendarz Tinta i przyjaciele
Drukarnia TINTA Zbigniew Szymański
Etykieta
Nalewka Wiśniowa „Etyfleksówka”
Etyflex Sp. z o.o.
Nagrodę DIAMENTOWEGO GRYFA 2020 otrzymują trzykrotni laureaci nagrody Złotego Gryfa. W tym roku są to firmy:
Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k.
Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz
Takt Sp. z o.o.
Galę konkursową zakończyło wręczenie dyplomów wszystkim firmom nominowanym w konkursie oraz wykonanie całej serii zdjęć grupowych.
Ostatnimi atrakcjami wieczoru były otwarcie barów i stołów z cateringiem oraz występy zespołu wokalno-muzycznego Life Club Band i gwiazdy wieczoru Polska ABBA formacja coverowa.
Opracowano na podstawie informacji PID