Bal PID i laureaci konkursu Złotego Gryfa
28 cze 2021 10:31

W sobotę 26.06. w Warszawie w hotelu The Westin Warsaw odbył się coroczny Bal Polskiej Izby Druku, na którym miała miejsce Gala XXI edycji konkursu o nagrodę Złotego Gryfa.

Spotkanie było możliwe dzięki tegorocznym sponsorom Balu, którymi były firmy: Burgo Eastern Europe  Sp. z o.o., Heidelberg Polska Sp. z o.o., hubergroup Polska Sp. z o.o., Kodak Polska Sp. z o.o., Muller Martini Eastern Europe GmbH, Reprograf-Grafikus SA.

Jednymi z partnerów medialnych były magazyny „Poligrafika” i „Opakowanie”.

Gości przywitał wiceprezes Polskiej Izby Druku (PID), Leszek Wojtczuk. W swojej mowie powitalnej nawiązał do najważniejszych spraw, z jakimi przyszło się zmierzyć branży poligraficznej w roku ubiegłym i zapoznał słuchaczy z obecną sytuacją oraz wyzwaniami polskiej poligrafii.

Następnie, jako wstęp do Gali konkursowej, głos zabrał przewodniczący jury konkursu ZG, dr Jerzy Petriaszwili.

W bieżącym roku kontynuowano także wręczanie nagrody rzeczowej o równowartości 4000,00 PLN (netto) zwycięzcy każdej kategorii konkursowej. W tym celu zdobywca Złotego Gryfa losował ze specjalnego transparentnego pojemnika kulę, w której był umieszczony los z nazwą firmy – fundatora nagrody. Od przedstawiciela wylosowanej firmy zdobywcy statuetki Złotego Gryfa otrzymywali stosowny voucher.

Fundatorami nagród dodatkowych w tym roku były firmy: Burgo Eastern Europe, Böttcher Polska Sp. z o.o., Muller Martini Eastern Europe GmbH, hubergroup Polska Sp. z o.o., Heidelberg Polska Sp. z o.o., FUJIFILM Europe GmbH, WEILBURGER Grafik-Polska Sp. z o.o., Sun Chemical Sp. z o.o.

O godz. 21.00 rozpoczęła się Gala rozstrzygnięcia XXI edycji konkursu Złotego Gryfa 2020.

Jury konkursu w składzie: przewodniczący - Jerzy Petriaszwili (IMiP PW), Ryszard Czekała (Polska Izba Druku), Piotr Dobrołęcki (Polska Izba Książki), Maciej Hoffman (Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL), Stefan Jakucewicz (ekspert Polskiej Izby Druku), Andrzej Rowicki (ekspert fleksografia), Andrzej Tomaszewski (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego), Beata Pyś-Skrońska (Polska Izba Opakowań) i Bogdan Wyrzykowski (SIMP) na swoim kwietniowym posiedzeniu po zapoznaniu się z pracami nadesłanymi na konkurs postanowiło przyznać następujące nagrody Złotego Gryfa w dziewięciu kategoriach produktowych:

Produkt wielobarwny w oprawie prostej

Styl zakopiański Stanisława Witkiewicza

Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz

Produkt wielobarwny w oprawie złożonej

Samurai-Armour & Art. Sylwia Makris

Edica Sp. z o.o.

Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej

What if? A co, gdyby?

Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k.

Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej

H.C. Andersen

Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz

Produkt informacyjno-reklamowy

Chronariak Collector Box

Takt Sp. z o.o.

Czasopismo wielobarwne

MAYO line Mayones Guitars&Basses

Drukarnia WL Sp. z o.o.

Opakowanie z nadrukiem

Opakowanie kaszerowane „2 Masters” dla Dictador Sp. z o.o.

Takt Sp. z o.o.

Kalendarz

Kalendarz Tinta i przyjaciele

Drukarnia TINTA Zbigniew Szymański

Etykieta

Nalewka Wiśniowa „Etyfleksówka”

Etyflex Sp. z o.o. 

Nagrodę DIAMENTOWEGO GRYFA 2020 otrzymują trzykrotni laureaci nagrody Złotego Gryfa. W tym roku są to firmy:

Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp.k.

Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz

Takt Sp. z o.o.

 Galę konkursową zakończyło wręczenie dyplomów wszystkim firmom nominowanym w konkursie oraz wykonanie całej serii zdjęć grupowych.

Ostatnimi atrakcjami wieczoru były otwarcie barów i stołów z cateringiem oraz występy zespołu wokalno-muzycznego Life Club Band i gwiazdy wieczoru Polska ABBA formacja coverowa.

Opracowano na podstawie informacji PID