Personalizacja kluczem do sukcesu
28 lip 2021 10:52

Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający – może to być wyzwaniem dla producentów i mniejszych detalistów. Rob Brown, starszy menedżer ds. rozwoju biznesu w dziale druku przemysłowego OKI Europe Ltd, przedstawia kroki, jakie firmy mogą podjąć, aby skorzystać z tej rozwijającej się tendencji.

 Pandemia COVID-19 spowodowała zakłócenia w działalności na niespotykaną skalę. Zgodnie z jednym z ostatnich raportów pandemia wpłynęła na niemal 80 proc. przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości1. Z ustaleń wynika również, że żaden rodzaj działalności nie jest odporny na skutki pandemii.
W całej Europie handel detaliczny był jednym z najbardziej dotkniętych sektorów. Ci, którzy nie byli w stanie dostosować się do zmiennych okoliczności lub odpowiednio szybko zmienić swojego modelu biznesowego, mogą mieć trudności z pokonaniem presji, jaka została na nich nałożona w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Mimo że wielu sprzedawców detalicznych i producentów przeszło na sprzedaż internetową, handel elektroniczny nie powinien być uważany za panaceum, które rozwiąże wszystkie problemy. Przejście na taki model wiąże się z wyzwaniami operacyjnymi, których małe firmy nie brały dotychczas pod uwagę, od pakowania i wysyłki po zarządzanie zapasami magazynowymi. Ponadto słuchanie, zrozumienie i reagowanie na zapotrzebowanie konsumentów jest coraz częściej koniecznym krokiem, który może pomóc ustabilizować firmy po okresie niepewności.  

Ekologia i osobisty charakter

Należy poważnie potraktować wymagania konsumentów świadomych ekologicznie. Przejście na opakowania przyjazne dla środowiska może pomóc sprzedawcom zwiększyć lojalność klientów oraz zdobyć nowe możliwości biznesowe. Jednak może to stanowić wyzwanie, ponieważ sprzedawcy detaliczni miewają problemy z przetrwaniem.

Personalizacja i dostosowanie do indywidualnych potrzeb to rosnące trendy konsumenckie, które są szeroko i skutecznie promowane przez znane marki, takie jak Coca Cola i Toblerone, które prezentowały popularne imiona na opakowaniach swoich produktów. Jednak według raportu „Przyszłość sprzedaży detalicznej 2020-2023” firmy OKI mniej niż jedna trzecia sprzedawców detalicznych twierdzi, że jest gotowa dostosować się do potrzeb klientów w zakresie personalizacji, a ponad jedna piąta twierdzi, że nie są w ogóle przygotowani. 70 proc. konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za spersonalizowane produkty2 – w jaki sposób sprzedawcy detaliczni i producenci mogą wykorzystać zmiany preferencji konsumentów?

Bariery utrudniające czerpanie korzyści z potrzeb klientów

Zapotrzebowanie konsumentów na personalizację i zamówienia dostosowane do indywidualnych potrzeb stwarza nowe możliwości uzyskania przychodów na rynku opakowań. Jest jednak kilka wyzwań, które uniemożliwiają małym sprzedawcom detalicznym dostarczanie ekologicznych, spersonalizowanych opakowań. Obejmuje to koszty i czas realizacji związane z korzystaniem z usług zewnętrznych dostawców materiałów kreatywnych i drukarń, a także wymóg zamawiania dużych ilości wydruków, gdy sprzedawcy detaliczni często wymagają jedynie małych partii opakowań, co nieuchronnie prowadzi do marnotrawstwa.
Jednakże dzięki zastosowaniu odpowiedniej technologii mali sprzedawcy detaliczni i producenci mogą szybko i ekonomicznie dostosować swoją działalność do potrzeb klientów i poprawić wyniki finansowe.

Adaptacja na żądanie
Aby wykorzystać ten trend konsumencki bez negatywnego wpływu na obecne działania, producenci i sprzedawcy detaliczni mogą rozważyć zarządzanie kompleksowym procesem drukowania ekologicznych, spersonalizowanych lub dostosowanych do potrzeb opakowań i etykiet na żądanie. To z kolei może poprawić elastyczność i wydajność, wspierając zamówienia online w celu utrzymania sprzedaży przy jednoczesnej oszczędności pieniędzy.

Inwestycja w kompaktową, przyjazną dla użytkownika cyfrową drukarkę produkcyjną, która posiada udowodnioną zdolność do drukowania w profesjonalnej jakości na różnych materiałach, pomoże również firmie w tworzeniu i dostosowywaniu wizualnej komunikacji w sklepie, co będzie ważne dla odzwierciedlenia wytycznych rządowych w momencie ich zmiany oraz promowania najnowszych produktów, gdy tylko pojawią się nowe trendy.

Twórz, drukuj i czerp zyski
Pięciokolorowe drukarki serii Pro9000, opracowane z myślą o producentach i sprzedawcach, dają firmom pełną kontrolę nad drukowaniem, umożliwiając drukowanie na miejscu małych ilości opakowań takich jak saszetki, torby papierowe, paczki nasion i pudełka.
Producenci i sprzedawcy detaliczni korzystający z serii Pro9000 mogą również drukować spersonalizowane kartki, koperty i materiały biurowe, a także etykiety, banery, broszury, ulotki, naklejki i oznakowania na okna. Jedno urządzenie daje wiele możliwości promowania marki i oferowania klientom nowych usług.
Urządzenia z serii Pro9000 wykorzystują nagradzaną cyfrową technologię LED firmy OKI, która zapewnia głębokie, żywe kolory, doskonałą stabilność i dużą gęstość kolorów, drukując nawet najbardziej złożone projekty bezpośrednio na zróżnicowanej gamie ekologicznych materiałów.
Co ważne, urządzenia z serii Pro9000 zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu firmom niskiego całkowitego kosztu użytkowania, zerowych kosztów konfiguracji i stosunkowo niskich początkowych inwestycji. Do obsługi drukarki nie jest wymagana żadna wewnętrzna wiedza. Możliwość drukowania w razie potrzeby nawet jednej sztuki oznacza również wyeliminowanie marnotrawstwa.

Opracowano na podstawie informacji firmy OKI

  1. https://www.cascadeinsights.com/coronavirus-business-disruption-b2b-tech-market-research
  2. https://www.epda-design.com/10-brands-exploring-sustainable-packaging-2/