Czas na regenerację
11 sie 2021 09:13

Grupa Cimpress po raz pierwszy od czasu wybuchu pandemii odnotowała poprawę wyników finansowych. Firmy należące do Cimpress każdego roku obsługują dziesiątki milionów klientów oferując usługi personalizacji na masową skalę. Do grupy należą między innymi marki: Vistaprint, BuildASign, Exaprint, National Pen, Pixartprinting, Printdeal, Printi i WIRmachenDRUCK.

Grupa dotkliwie odczuła konsekwencje blokad gospodarczych i osłabienia rynku wywołane przez COVID. Dane finansowe za 2021 r. są wprawdzie wyższe niż za rok 2020, ale jednocześnie pozostają niższe niż wyniki z 2019 r. Przychody wyniosły 2,6 mld dolarów, a EBITDA 349 mln dolarów, podczas gdy w 2019 r. łączne osiągnięte przychody wyniosły 2,75 mld dolarów. Zyski okazały się znacznie niższe niż w 2019 r., kiedy EBITDA wyniosła 468,2 mln dolarów.

W liście do akcjonariuszy dyrektor generalny Robert Keane wyjaśnił, że firma wykorzystała kryzys do obniżenia kosztów ogólnych o 30 mln dolarów, stosując różne środki, w tym zmniejszenie zajmowanej powierzchni biurowej.  Keane wyjaśnia dalej, że była to jedna z wielu konsekwencji kryzysu, jakich doświadczyła grupa.  Blokady wykazały, że zdecentralizowana struktura jest odporna na wahania koniunktury, a wprowadzone ograniczenia pokazały, bez czego moglibyśmy się obejść.

Jedna ze spółek - Vistaprint pozostaje najpotężniejszą marką z całego portfela grupy, która skutecznie poradziła sobie z kryzysem. Vistaprint koncentruje się na zmianach, przechodząc „od transakcji do budowania relacji” w celu uzyskania większego udziału w wydatkach klientów i przenosząc projektowanie z opcji „Zrób to sam” przez „Zrób to z pomocą” do „Zrób to za mnie”.

Ostatnio zakończyły się modernizacja brytyjskiej strony internetowej firmy i wdrożenie aktualizacji na całym świecie. Celem jest poszerzenie wachlarza oferowanych produktów oraz możliwości projektowych. Modernizacja kluczowej witryny w Stanach Zjednoczonych odbędzie się w przyszłym roku.

Cimpress odnotowuje również wzrost wykorzystania kodów QR używanych w celu zapewnienia większej łączności druku ze światem cyfrowym. Firma zwiększyła ponadto kwotę przeznaczoną na reklamę wydając do  końca czerwca br. 4,0 mln dolarów. Nie zabrakło inwestycji w sprzęt takich jak zakup trzeciej maszyny atramentowej Canon przeznaczonej dla Vistaprint.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business