Printify pozyskuje finansowanie
15 wrz 2021 08:00

Łotewska firma Printify pozyskała fundusze na rozwój usług opartych na drukowaniu i sprzedaży w internecie. Inwestor, firma Virgin Group przeznaczyła dotychczas około 45 mln dolarów na rozszerzenie swojej sieci dostawców specjalizujących się w drukowaniu pojedynczych egzemplarzy artykułów promocyjnych, kartek, upominków i tekstyliów.

Wielu dostawców Virgin Group prowadzi sklepy internetowe oferując unikalne projekty papeterii, kubków, naklejek, odzieży i innych materiałów promocyjnych. Szacuje się, że w ramach sieci pracuje około 2 mln sprzedawców, realizujących ponad 1 mln zamówień miesięcznie za pośrednictwem około 100 drukarń w dziewięciu krajach na całym świecie. W Wielkiej Brytanii są to: Prodigi, Print Clever, M-A-N-A Factory, WPaPS oraz T Shirt and Sons. Sieć stale poszerza się o nowe drukarnie, które mogą oferować istniejące produkty w ramach platformy Printify. Integrując swoje usługi  za pomocą łącza API i korzystając tym samym z platformy e-commerce Printify, użytkownicy otrzymują obraz produktu, jego identyfikator SKU i informacje o wysyłce.

Impulsem do rozwoju sieci okazało się rosnące zainteresowanie zakupami online spowodowane między innymi blokadami gospodarczymi, które z kolei stymulowały większy ruch w internecie oraz wzrost liczby nowych, internetowych sklepów detalicznych.

Naszą misją jest budowanie stale rozwijającej się platformy, która pozwoli każdemu rozpocząć działalność e-commerce przy jak najmniejszych inwestycjach i ograniczonym ryzyku. Naszą wizją jest przekształcenie e-commerce z produkcji masowej w produkcję na żądanie, która z definicji eliminuje nadmiar zapasów zmniejszając ilość odpadów środowiskowych – mówi dyrektor generalny Printify, James Berdigans.

Ubiegły rok przyniósł znaczące zmiany w branży, ponieważ klienci coraz częściej wybierali zakupy online, a jednocześnie  więcej sprzedawców szukało możliwości uzyskania dodatkowego dochodu. Jesteśmy dumni, że możemy zaspokoić rosnące zapotrzebowanie i planujemy kontynuować rozwój poprzez ekspansję na nowe rynki oraz inwestowanie w zespół najbardziej utalentowanych, ambitnych ludzi z całej Europy – dodaje Berdigans.

 Założyciel Virgin Group, Richard Branson, mówi: W Virgin Group panuje duch przedsiębiorczości, dlatego z dumą wspieramy Printify. Zarówno wizja, jak i dotychczasowa historia sukcesu Printify tworzą szczególne podstawy szybko rozwijającej się i solidnej platformy e-commerce. Printify pomaga ludziom sprzedawać swoje marki za pomocą personalizowanych produktów, bez konieczności ponoszenia wcześniejszych inwestycji. Cieszymy się, że możemy wspierać rozwój tej spółki w nadchodzących latach.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business