Fujifilm aktualizuje całoroczną prognozę
14 lut 2022 12:23

Firma Fujifilm poinformowała, że sprzedaż płyt drukowych poprawiła wyniki przedsiębiorstwa w pierwszych dziewięciu miesiącach roku obrotowego.

Japoński producent podał, że sprzedaż w dziale materiałów wzrosła o 11,4 proc. do poziomu 464,9 mld jenów (2,95 mld funtów) w ciągu dziewięciu miesięcy, tj. do 31 grudnia 2021 r. Dochód operacyjny wzrósł o 25,9 proc. do 57,9 mld jenów. W tym okresie przychody z segmentu komunikacji graficznej wzrosły, ponieważ sprzedaż w dziedzinie płyt wzrosła zgodnie z ożywieniem popytu po pandemii COVID-19, głównie w Japonii i Stanach Zjednoczonych – wyjaśniają przedstawiciele Fujifilm.

Oferowana pod nową marką, wysokiej klasy kolorowa maszyna produkcyjna Revoria Press PC1120 została udostępniona w Japonii w lipcu 2021 r., a następnie zaoferowana także w innych krajach, w tym w niektórych częściach Europy. W tym okresie grupa wprowadziła również na rynek arkuszowy model B2 Jet Press 750S High Speed. Jak zapowiada producent: Będziemy dalej rozwijać działalność i przewodzić cyfryzacji branży, opracowując i dostarczając innowacyjne produkty, które wykorzystują naszą zastrzeżoną, zaawansowaną technologię.

W sektorze druku atramentowego sprzedaż przemysłowych głowic atramentowych była określana jako „stała” i odzwierciedlała rosnący popyt na rynkach drukowania materiałów w Europie i Chinach. Ponadto wzrosła sprzedaż atramentów, głównie przeznaczonych na rynek gospodarstw domowych i biur. Będziemy dalej przyspieszać rozwój biznesu, budując globalną strukturę produkcyjną, która zaspokoi potrzeby rynku urządzeń atramentowych.

Co ważne, firma ogłosiła w zeszłym roku wielomilionową inwestycję w rozwój amerykańskiego biznesu w zakresie atramentów do maszyn drukujących. Ogólna sprzedaż wzrosła o 18,3 proc. do wysokości 1 861 miliardów jenów, podczas gdy dochód operacyjny wzrósł o prawie 55 proc. do 186 miliardów jenów, a oddział Fujifilm Healthcare osiągnął wysoki poziom sprzedaży ze sprzedażą wyższą o ponad 43 proc.

Całoroczna prognoza grupy została podniesiona aby odzwierciedlić wyniki za III kwartał, przy czym oczekuje się, że dochód operacyjny osiągnie rekordowy poziom 225 mld jenów. Reorganizacja biznesowa przewidywana na nowy rok obrotowy obejmuje połączenie usług produkcyjnych segmentów Document Solutions oraz systemów graficznych Healthcare & Materials Solutions i przekształcenie ich w dział komunikacji graficznej – Materials. Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy: Ten krok podjęliśmy w celu przyspieszenia tworzenia synergii w ramach Grupy Fujifilm i zapewnienia dalszych wartości dla przemysłu poligraficznego w skali globalnej.

Dział materiałów obejmuje materiały elektroniczne, materiały ekspozycyjne, chemikalia, urządzenia przemysłowe, nośniki danych, sprzęt i materiały do ​​komunikacji graficznej, atramenty i przemysłowe atramentowe głowice drukujące.

Opracowano na podstawie informacji portalu PrintWeek