30 proc. wszystkich wyprodukowanych dziś wyrobów odzieżowych nikt nigdy nie kupi. To 21 milionów ton tkanin trafiających bezpośrednio do śmieci. To 28 bilionów litrów wody — dość, aby 300 milionów ludzi przez całe życie miało co pić — zmarnowane na rzeczy, których nie chce rynek.
Jeśli możemy produkować naszą odzież nie zagarniając dla siebie zasobów wody… to czy nie powinniśmy tego robić? „Zrównoważony rozwój” od dawna jest głównym przekazem reklamowym towarzyszącym sprzedaży odzieży i tekstyliów, ale jego wpływ na wprowadzanie rzeczywistych zmian bynajmniej nie jest spójny. „Greenwashing”, czyli podejmowanie powierzchownych działań, aby chwalić się pozornie świadomą ekologicznie produkcją, unikając ciężkiej pracy związanej z rzeczywistą transformacją branży na lepsze, jest niestety powszechny.
Istnieje jednak technologia, która stanowi oczywistą alternatywę dla nieekonomicznych, tradycyjnych mechanizmów produkcji, bez szkody dla jakości, kreatywności, uniwersalności tkanin czy szybkości produkcji. Firma Kornit Digital zobowiązała się uczynić ze zrównoważonego rozwoju coś więcej, niż tylko zwykłą marketingową paplaninę — więcej niż jakiś obiecywany ideał — dając markom, dostawcom i projektantom z całego świata narzędzia potrzebne do tworzenia w sposób, który zapewnia czyste sumienie i zadowala społeczność nabywców.
Dlatego firma Kornit Digital wykorzystała znormalizowaną metodologię naukową, aby przeprowadzić ocenę cyklu życia (LCA) dwóch swoich kluczowych systemów do cyfrowej produkcji tkanin na żądanie, Kornit Atlas MAX i Kornit Presto. Wspierając swoje zobowiązanie do wyeliminowania wody i innych strat materiałowych z tradycyjnie nieekonomicznej działalności, firma Kornit może określić ilościowo następujące korzyści dla zrównoważonego rozwoju, wynikające z wprowadzenia tych technologii jako alternatywy dla sitodruku:
Chcesz uzyskać więcej informacji na temat działań firmy Kornit w zakresie poprawy czystości produkcji odzieży i tekstyliów w wymiarze globalnym oraz co możesz zrobić, aby zwiększyć zrównoważony rozwój własnej działalności, tworząc przy tym nowe możliwości biznesowe, zwiększając wydajność swojej firmy, wprowadzając nowe zastosowania produktowe i coraz wyższe marże zysku? Więcej informacji znajdziesz tutaj
Artykuł sponsorowany