Rada nadzorcza Ahlstrom-Munksjo reorganizuje swój akcjonariat. Fińska grupa zbędzie większość jednej ze swoich pięciu aktywności dotyczącej rozwiązań dekoracyjnych. Operacja ma zostać sfinalizowana do końca 3. kwartału 2022; segment Decor będzie działał pod nazwą Munksjo.
Segment Decor obejmuje produkcję papierów dekoracyjnych do różnych zastosowań takich jak podłogi laminowane, meble, ścianki działowe, sufity i tapety.
Segment ten generuje obroty w wysokości 500 mln euro, zatrudnia 1200 osób i prowadzi produkcję w 6 zakładach: w Unterkochen i w Dettingen (Niemcy), w Tolosa (Hiszpania), Caieiras (Brazylia), Arches (Francja) i od stycznia br. Xingtai (Chiny).
Munksjo połączył się z firmą Ahlstrom w kwietniu 2017. W ramach tej fuzji prowadził także oprócz rozwiązań dekoracyjnych inną działalność jak produkcja papieru bez kleju i opakowań.
Segment Decor działał pod marką Munksjo przez ponad 25 lat. I chociaż w ostatnich latach funkcjonował pod nazwą Ahlstrom-Munksjo, działalność ta wciąż pozostaje znana po prostu pod nazwą Munksjo – wyjaśnia firma Ahlstrom-Munksjo.
Ahlstrom-Munksjo pozostanie mniejszościowym udziałowcem , przekazując część swoich udziałów fińskiej firmie inwestycyjnej Ahlstrom Capital BV (60 proc.), w której port folio znajduje się spółka Ahlstrom Invest B.V. posiadająca znaczące udziały w Ahlstrom-Munksjo, oraz szwedzkiej firmie inwestycyjnej Nidoco AB.
Jako autonomiczna firma Munksjo „przyspieszy swój rozwój, wzmocni swoją konkurencyjność i wiodącą światową pozycję w dziedzinie innowacji.”
Opracowano na podstawie graphiline.com