We wrześniu tematem wiodącym jest produkcja opakowań. Jak bowiem wynika z badania firmy Smithers poświęconego przyszłości druku na opakowaniach do roku 2027, zapotrzebowanie na opakowania z nadrukiem stale rośnie i w najbliższych 5 latach będą one nadal stanowić strategiczny priorytet dla producentów OEM, dostawców farb i usług drukarskich.
Omówieniu wyników tych badań poświęcamy oddzielny artykuł. Wynika z nich też jednoznacznie, że mamy i będziemy mieć do czynienia z ekspansją technologii cyfrowych w segmencie druku opakowań, m.in. w produkcji opakowań z tektury falistej. „Bohaterem” kolejnego artykułu jest Gallus One – pierwsza całkowicie cyfrowa maszyna wąskowstęgowa do druku etykiet, która zdaniem producenta może zrewolucjonizować branżę. Xeikon natomiast proponuje w pełni cyfrowy system hybrydowy składający się z maszyny cyfrowej, urządzenia do obróbki Xeikon Label Converting Unit oraz Xeikon DFE X-800. Swoimi doświadczeniami z wdrożenia pierwszej w historii tej firmy maszyny hybrydowej – Mark Andy Digital Series HD dzieli się lubelska Essentra Packaging.
Postępująca cyfryzacja nie omija też procesów introligatorskich i uszlachetniających, o czym interesująco opowiada Juergen Freier, dyrektor generalny Highcon Europe.
Nowe urządzenia wymagają nowych materiałów do druku. Takim jest najnowszy atrament o niskiej migracji firmy Durst do produkcji opakowań giętkich i etykiet.
Jednakże produkcja opakowań nie samą cyfrą stoi. Fleksografia wciąż pozostaje tu czołową technologią i dlatego hubergroup Print Solutions wprowadza nową ofertę dla fleksografii UV pod marką iray.
Przedstawiamy także nowe oprogramowanie firmy eProductivity Software umożliwiające błyskawiczne wykonanie szybkich i dokładnych kalkulacji, co ma decydujące znaczenie na bardzo konkurencyjnym rynku opakowań.
Wrześniowy numer otwiera jednak pożegnanie ikony polskiej poligrafii – zmarłego pod koniec sierpnia br. Profesora Herberta Czichona, wieloletniego zasłużonego dyrektora Instytutu Poligrafii PW, wychowawcy kadr naukowych dla branży.
Dalej piszemy m.in. o: przejęciu spółki Komunikacja Masowa przez Grupę Kompap; sprzedaży działu offsetowego Agfy; hybrydowej platformie nowej generacji, czyli maszynie VUTEk XT; polskiej premierze maszyny Canon imagePRESS V1000 i nowej generacji Speedmastera SX 102; lakierze dyspersyjnym AMCA zastępującym lakier UV i ekologicznych produktach Magnaflex.
Gorąco zachęcamy do lektury!