Ze względu na przedłużające się trudne warunki gospodarcze i polityczne, przyspieszona zmiana zachowań konsumenckich i postępująca cyfryzacja wymagają nowych rozwiązań oraz innowacyjnych podejść dla globalnego przemysłu dóbr konsumpcyjnych. Dlatego Messe Frankfurt oferuje nowe, kreatywne sposoby radzenia sobie w wymagającym środowisku biznesowym.
Jak zapowiadają organizatorzy, podczas trzech międzynarodowych targów dóbr konsumpcyjnych Ambiente, Christmasworld i Creativeworld w 2023 roku nawiązywanie kontaktów, inspirowanie oraz zamawianie towarów stanie się jeszcze wydajniejsze, prostsze i intensywniejsze.
W tegorocznej edycji targów udział zapowiedziało 4700 wystawców, którzy wspólnie zamierzają zaoferować największą na świecie platformę targową tego typu. Z uwagi na główne wyzwania, takie jak łańcuchy dostaw i niedobór zasobów, rosnącą inflację oraz koszty energii, a także spadające wydatki konsumentów, tym ważniejsze staje się realne spotkanie i możliwość dialogu.
Branża dóbr konsumpcyjnych poszukuje obiecujących rozwiązań i nowych form współpracy. W tym celu Messe Frankfurt łączy kluczowych graczy całego sektora we Frankfurcie. Otwieranie nowych perspektyw i możliwości jest naszą największą troską jako aktywnego promotora biznesu i niezawodnego partnera w globalnej branży dóbr konsumpcyjnych. Zrozumieliśmy, że musimy radykalnie przemyśleć i zmienić nasze formaty targowe. Nowe, bezpośrednie doświadczenie to trzy wiodące targi odbywające się w tym samym czasie, obejmujące wszystkie kluczowe tematy i trendy, które inspirują i napędzają działania producentów oraz detalistów – mówi Julia Uherek, wiceprezes targów towarów konsumpcyjnych.
Fizyczne doświadczenie targowe zostanie uzupełnione inteligentnymi usługami cyfrowymi, oferowanymi nie tylko równolegle do wydarzeń fizycznych, ale także poza nimi. Oznacza to, że w coraz większym stopniu stajemy się całorocznym narzędziem biznesowym dzięki szerokiej gamie usług cyfrowych, które oferujemy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - mówi Philipp Ferger, wiceprezes targów towarów konsumpcyjnych.
Międzynarodowe targi Ambiente, Christmasworld i Creativeworld odbędą się równolegle w terminie od 3/4 do 7 lutego 2023 r. we frankfurckim centrum wystawienniczym prezentując cały świat dóbr konsumpcyjnych. Frankfurt stanie się skrzyżowaniem wszystkich form handlu, a także miejscem spotkania decydentów zakupowych sektorów HoReCa, Contract Business i Concept Decoration.
Organizatorzy spodziewają się 4700 wystawców z 80 krajów, z czego 85 procent z nich to przedsiębiorcy zagraniczni. Popyt i duże zaufanie rynku są ogromne. Na każdych naszych targach są obecne najlepsze międzynarodowe marki i ciekawe start-upy. Oznacza to, że pokazujemy wyjątkową gamę jakości i różnorodności – mówi Ferger, podkreślając międzynarodowe znaczenie wydarzeń.
Część Ambiente prezentuje wyjątkową mieszankę nowych pomysłów i produktów w segmentach tematycznych, takich jak na przykład: „Jadalnia”, „Kuchnia” czy „Clean Home”, w których znajdziemy wszystko, co ułatwia gotowanie i prowadzenie gospodarstwa domowego. W tym zakresie targi Ambiente stają się jeszcze bardziej atrakcyjne dla nowych grup docelowych z sektora hotelowego, restauracyjnego i gastronomicznego.
Ambiente Living, Giving and Working integruje papiery, artykuły biurowe i papiernicze. Ambiente Living po raz kolejny stanie się międzynarodowym miejscem spotkań w dziedzinie aranżacji wnętrz i będzie odzwierciedlać najgorętsze trendy wyposażenia wnętrz z najważniejszymi wystawcami i produktami. W hali 3.0 znajdziemy wszystko na temat wyposażenia i dekoracji – upominki, produkty szybkorotujące, akcesoria dekoracyjne, artykuły piśmiennicze, kartki okolicznościowe, torby, akcesoria osobiste i papeterie.
Wzorem lat ubiegłych targi Creativeworld wystartują dzień później, 4 lutego. W tej części wystawy goście znajdą przybory do pisania, upominki, produkty Gift Ideas & School, dekoracje i klasyczne pamiątki, jak również tradycyjne wyroby rzemieślnicze. Nowa strefa Ambiente ze specjalną prezentacją Future of Work w hali 3.1 zaoferuje wyposażenia i nowoczesne rozwiązania dla biur i pracowni, przestrzeni coworkingowych oraz mobilnej pracy z domu.
Obszar produktów biurowych w hali 4.2 to nowy dom dla międzynarodowych dostawców sprzętu biurowego, materiałów i technologii. Wystawcy tej części wpisują się w uzupełniające się sekcje Ambiente Living i Giving. Z jednej strony sektor Office uzupełni ofertę Contract Business w zakresie wyposażenia w komercyjne artykuły biurowe, a z drugiej strony będzie stanowić propozycję dla handlu detalicznego w obszarze Giving, poszerzając propozycję o produkty dla biur, artykuły papiernicze, szkolne i upominkowe.
Goście tej części targów znajdą tu segment produktów Remanexpo z materiałami eksploatacyjnymi i komponentami do drukarek, sprzętem i oprogramowaniem oraz produktami do zarządzania środowiskiem i odpadami.
Połączenie Ambiente, Christmasworld i Creativeworld stwarza wyjątkowy potencjał dla branży i wskazuje najnowsze trendy w obszarze DIY. Christmasworld zostanie uzupełniony o bardzo atrakcyjną ofertę opakowań prezentowych od 2023 roku. Targi dekoracji sezonowych i ozdób świątecznych imponują atrakcyjnym asortymentem różnorodnych produktów sezonowych. Christmasworld nadal koncentruje się na najbardziej emocjonalnym okresie w roku i wykorzystuje to doświadczenie jako czynnik sukcesu, jak żadne inne targi towarów konsumpcyjnych.
Na Creativeworld, międzynarodowych targach artykułów hobbystycznych, rzemieślniczych i artystycznych, obecne będą również wszystkie flagowe marki i liderzy rynku różnych segmentów. Wystawcy zaprezentują innowacyjne artykuły kreatywne, hobbystyczne, materiały i artykuły dla artystów, sztukę i rzemiosło oraz akcesoria do projektowania tekstyliów, graffiti i street artu. Po raz pierwszy asortyment wzbogacą również produkty do kreatywnego pisania i rysowania. Wielu producentów klasycznych przyborów do pisania rozszerza swoje portfolio produktów w kierunku materiałów kreatywnych, więc wspólne pojawienie się pod parasolem Creativeworld jest naturalnym krokiem w rozwoju tego segmentu rynku.
Ponadto nabywcy hurtowi znajdą unikalną na skalę światową gamę produktów, od towarów przemysłowych po wyroby rzemieślnicze, w nowym pakiecie Global Sourcing. Łącznie na terenie hal 10 i 11.1 zaprezentują swoje stoiska wystawcy z Azji, Ameryki Południowej, Afryki i Europy Wschodniej.
Po raz pierwszy globalna oferta zaopatrzenia hurtowego będzie dostępna w ramach Ambiente Dining, Living, Giving and Working oraz Christmasworld. Tworzymy w ten sposób największą platformę sourcingową poza Chinami – z wybitnymi uczestnikami, takimi jak Światowa Organizacja Targów (WFTO) i Centrum Promocji Importu z Krajów Rozwijających się (CBI), którzy zaprezentują zrównoważone projekty z całego świata – podkreśla Ferger.
W programie uzupełniającym wydarzenia targowe wiodącą rolę odegrają tematy dotyczące sektora dóbr konsumpcyjnych, takie jak zrównoważony rozwój, ale także styl życia i design, nowa formuła pracy, sprzedaż detaliczna i cyfrowa ekspansja handlu. Pięć akademii z najlepszymi prelegentami przygotuje zwiedzających na wyzwania przyszłości – są to między innymi: Akademia Rozwiązań Conzoom oraz Akademia Przyszłości Pracy, Akademia HoReCa, Akademia Kreatywna i Akademia Remanexpo umieszczone na poszczególnych poziomach hal.
Nowością będzie też inicjatywa Ethical Style Spots oraz Special Interest Ethical – sektorów, które rozciągają się na całym terenie i koncentrują się na zrównoważonych rozwiązaniach z sektora dóbr konsumpcyjnych. W strefie Future of Work w Ambiente handlowcy będą mogli przekonać się, jak będzie wyglądał świat pracy w przyszłości i jakie produkty znajdą się w centrum uwagi. Tutaj też znajdzie się Akademia Przyszłości Pracy z wykładami na temat wszystkich aspektów pracy, jakich możemy spodziewać się w najbliższych latach.
Nie zabraknie też rywalizacji - na Creativeworld nagroda Creative Impulse Award po raz kolejny zostanie przyznana w pięciu kategoriach, aby uhonorować produkty z sektora hobby i rękodzieła - ponieważ boom na DIY nie słabnie. Promowanie młodych talentów jest nadal ważnym tematem Ambiente. Dzięki specjalnym prezentacjom Talents, Solutions, Next i strefie BMWK swoją szansę będą mieli start-upy i młodzi projektanci.
Organizatorzy postawili w tym roku na ułatwiony dostęp do wydarzenia. Odwiedzający mogą uczestniczyć w nim fizycznie, hybrydowo lub całkowicie cyfrowo łącząc się w czasie rzeczywistym. Wystawcy korzystają z platformy targowej, aby prezentować swoje produkty bezpośrednio za pomocą rozmów wideo lub w transmisjach na żywo. Rozszerzenia cyfrowe będą dostępne przed rozpoczęciem targów po to, by umożliwić stworzenie profilu firmowego, przeglądanie kontaktów i umawianie spotkań. Jednocześnie platforma pozostanie dostępna jeszcze przez pewien czas po wydarzeniu, co da możliwość późniejszego nawiązania kontaktów biznesowych, zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających.
Wydarzenia w formule online organizowane w ciągu roku skracają czas do następnego spotkania na żywo. W ten sposób wystawcy i zwiedzający są informowani i nawiązują kontakty przed targami, w ich trakcie i po nich oraz przez cały rok. W przyszłości będziemy dalej rozszerzać cztery konkretne obszary pracy – inteligentne połączenia, punkty kontaktu, dane i zasięg. Dzięki ofertom online uzupełniającym fizyczne targi chcemy być dla naszych klientów najlepszym partnerem w spotkaniach biznesowych – podsumowuje Ferger.
Opracowano na podstawie informacji Messe Frankfurt