Braki na liście wystawców targów drupa
28 lis 2022 11:37

Najbliższa drupa odbędzie się w maju 2024 roku w Düsseldorfie. Swój udział w tym międzynarodowym wydarzeniu targowym zadeklarowało już 900 firm, jednak niektórych wielkich marek nadal brakuje na liście wystawców.

Jak podają organizatorzy, najbliższe targi odbędą się na powierzchni 100 000 m2 – takiej wielkości przestrzeń została zarezerwowana przez 900 firm, które potwierdziły swój udział w targach w terminie składania zgłoszeń, czyli pod koniec ubiegłego miesiąca. Na ten moment nie dokonano jeszcze przydziału powierzchni według jej zastosowania i nie podano też lokalizacji przestrzeni na rozległym obszarze Messe. Rozmowy mają potrwać do kwietnia przyszłego roku. Jednak chociaż lista 900 firm obejmuje takie firmy jak Heidelberg, Koenig & Bauer, Landa, Komori i Muller Martini, brakuje na niej wielu znaczących graczy, jak chociażby HP. Na targach w 2016 roku firma  zajmowała całą halę; teraz organizatorzy podejmą starania, aby po otwarciu drzwi targów 28 maja 2024 roku HP ponownie było obecne. Do nieporozumień między przedstawicielami HP i  organizatorami doszło w 2016 roku, kiedy ogłoszono, że wydarzenie  ma odbywać się w cyklu trzyletnim. Wówczas decyzja została jednak cofnięta, po sprzeciwie wyrażonym przez kluczowych wystawców. Na ten moment na liście brakuje też firm: Kodak, Ricoh, Canon czy Manroland Sheetfed, chociaż Manroland Web Goss zarezerwował już miejsce na swoje stoisko.

Messe Düsseldorf nadal odnotowuje duże zapotrzebowanie na powierzchnię wystawienniczą, którą wciąż można rezerwować. Obecny poziom rezerwacji i pozytywne komentarze wystawców napawają nas dużą pewnością i optymizmem – pomimo wyzwań geopolitycznych i ekonomicznych uważamy, że drupa 2024 ponownie będzie najważniejszym miejscem spotkań branży na świecie – mówi dyrektor targów Sabine Geldermann.

Z około 75 proc. międzynarodową frekwencją po stronie wystawców, drupa zajmuje wyjątkową pozycję według światowych standardów. Zarówno firma Heidelberg, jak i Koenig & Bauer działające od 2016 roku pod nowym zarządem wyraziły swoje zaangażowanie w wydarzenie. Andreas Pleßke, CEO K&B, który jest także przewodniczącym komitetu drupa, mówi: Wiele rzeczy zmieniło się w porównaniu z poprzednimi latami. Teraz należy wypełnić lukę między światem cyfrowym a działającymi maszynami. Dla odwiedzających oznacza to nowe doświadczenia i wyzwania.

W ostatnich latach Heidelberg planował zmniejszyć swoją obecność na targach, gdyby drupa odbyła się w 2020 roku. Dyrektor generalny Ludwin Monz wyraża swoje poparcie w oficjalnym komunikacie: Drupa jest dla nas wizytówką wiodących technologii i innowacji w druku komercyjnym oraz opakowaniowym. Heidelberg chce nadal kształtować przyszłość branży mediów drukowanych, dlatego nie możemy się doczekać ponownego spotkania z klientami w Düsseldorfie w 2024 roku.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business