Konkurs FINAT na etykietę
20 sty 2023 12:24

Od 43 lat odbywający się co roku konkurs FINAT Label Competition oferuje drukarniom możliwość promowania i podkreślania zalet i zastosowań etykiet samoprzylepnych jako skutecznego narzędzia marketingowego, promocyjnego lub identyfikacyjnego.

Na przestrzeni lat etykiety ewoluowały od prostego nośnika informacji do inteligentnego rozwiązania, które nie tylko bezproblemowo przekazuje informacje o marce, ale może również poprawić wrażenia konsumentów związane z produktem dzięki dodatkowym, interaktywnym funkcjom. W obszarze technologii jesteśmy świadkami stopniowego przechodzenia z druku konwencjonalnego na cyfrowy lub hybrydowy.

Co roku członkowie jury konkursu zadają sobie pytanie o kolejne etapy rozwoju branży etykietowej - za każdym razem ze zdumieniem stwierdzają, że drukowanie etykiet wciąż ewoluuje. Przypuszczalnie w tym roku będzie podobnie. Przedstawiciele małych, średnich, a nawet międzynarodowych koncernów są zaproszeni do udziału w konkursie i pokazania swoich najbardziej innowacyjnych koncepcji i projektów.

W tym roku nie zabrakło zmian organizacyjnych – m.in. w konkursie włączono Grupę E: Druk cyfrowy do Grupy B: Procesy drukowania. W tej samej grupie dodano również kategorię Druk hybrydowy. Pełne informacje i formularz rejestracyjny znajdują się na stronie: https://www.finat.com/events/finat-competitions.

Przedstawiciele stowarzyszenia FINAT zachęcają do wzięcia udziału w tym prestiżowym konkursie podkreślając, że: Każdy uwielbia wygrywać nagrody. Inne ogólne powody mogą być następujące: „Firma odniesie korzyści, jeśli wygramy” lub „Chcemy zmierzyć się z konkurencją (innymi drukarniami)” lub „Byłoby to przydatne narzędzie marketingowe, gdybyśmy zdobyli nagrodę” lub nawet „Wygrana pozwoliłaby podnieść morale w naszych drukarniach”.

Dwie firmy, które należą do grona doświadczonych uczestników, tak wspominają swój udział i zdobycie nagrody: Zdobycie nagrody grupowej to coś wyjątkowego, motywującego dla całego zespołu. Jesteśmy bardziej doceniani przez naszych klientów i współpracowników – mówi Bahadır Şıvgın, kierownik ds. eksportu Çiftsan Label & Packaging, Turcja.

Cieszymy się, że pracujemy w segmencie przemysłowym i mamy klientów, którzy dają nam swobodę w produkcji wielu pięknych i wymagających etykiet. Nasz sukces jest również sukcesem naszego klienta. - podkreśla dr Johannes Michael Wareka, dyrektor generalny Grupy Marzek Etiketten + Packaging GmbH, Austria.

Z drugiej strony FINAT nagradza i honoruje uczestników i zwycięzców, ponieważ bez ich umiejętności w ogóle nie byłoby branży etykiet samoprzylepnych.

Zgłoszenia do udziału w konkursie przyjmowane są do 16 lutego 2023 r. z maksymalnym przedłużeniem do 23 lutego.

Opracowano na podstawie informacji FINAT