Rośnie sprzedaż maszyn Xerox
1 sie 2023 11:36

Firma odnotowała wzrost straty przed opodatkowaniem w drugim kwartale roku obrotowego z powodu opłaty w wysokości 132 milionów dolarów związanej z darowizną Centrum Badawczego Palo Alto na rzecz SRI. Strata przed opodatkowaniem za drugi kwartał wyniosła 89 mln USD (8 mln USD w ubiegłym roku).

 Bez tego firma odnotowałaby lepszy wynik, mimo że w drugim kwartale sprzedaż ogółem prawie nie wzrosła, a jej poziom wyniósł 1,75 miliarda USD. Natomiast wartość sprzedaży urządzeń wyniosła 420 milionów USD, co oznacza wzrost o prawie 5 proc., na czele z segmentem rozwiązań ze „średniej półki cenowej”, w którym sprzedaż wzrosła aż o 22 proc. Jest to największa część biznesu Xerox ze sprzedażą sięgającą 270 milionów USD w kwartale. To czterokrotność przychodów ze sprzedaży podstawowych produktów do komputerów stacjonarnych – segmentu, w którym sprzedaż spadła do 63 mln USD - i trzykrotność przychodów ze sprzedaży urządzeń drukujących z najwyższej półki takich jak iGen, Baltoro i Iridesse.

Producent kontynuuje proces reorganizacji pod kierownictwem Steve'a Bandrowczaka, który w zeszłym roku został powołany na stanowisko dyrektora generalnego. W ostatnim czasie poziom długu zmniejszył się o 600 milionów dolarów, a dynamiczny wzrost kosztów został opanowany.

Firma zwiększyła wykorzystanie botów, technologii rozszerzonej rzeczywistości i sztucznej inteligencji. Technologie AR i AI przenikają do świata biznesu dzięki doświadczeniu Xerox w przetwarzaniu ogromnych ilości danych. Firma zyskała na pracy hybrydowej, a doświadczenie w zakresie drukowania w chmurze może pomóc w zarządzaniu rozproszonym środowiskiem pracy.

W rozmowie z analitykami finansowymi Steve Bandrowczak mówi: W firmie Xerox postrzegamy hybrydowe miejsce pracy jako szansę na poprawę produktywności i wzrost poziomu zadowolenia pracowników. Usprawnienia są możliwe dzięki rozwiązaniom takim jak: bezpieczny druk w chmurze, zautomatyzowany obieg dokumentów i informacji oraz modernizacje obsługi wielu kanałów komunikacji z klientami.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business