Tomasz Adamowski został nowym dyrektorem produkcji w Olsztyńskich Zakładach Graficznych OZGraf – wiodącej drukarni dziełowej w Polsce, należącej do Grupy Kompap. Za cel stawia sobie dalsze zwiększenie mocy produkcyjnych i efektywności olsztyńskiej drukarni.
Mamy ugruntowaną pozycję na rynku druku dziełowego nie tylko w Polsce, bo jesteśmy znani także za granicą. Aktualnie niemal połowa naszej produkcji to eksport. Obsługujemy wydawnictwa z różnych zakątków świata, choć większość naszych klientów zagranicznych to uznane wydawnictwa z Europy Zachodniej. Klienci cenią nas za wysoką jakość, terminowość wykonania, sprawność działania i standardy obsługi. Jesteśmy też jedyną firmą w Polsce z tak mocno rozbudowaną introligatornią. Cały czas jednak stawiamy na rozwój. Ostatnio zakupiliśmy japońskie urządzenie drukujące nowej generacji o wartości 10 mln zł, które czeka na instalację i zwiększy nasze moce produkcyjne o kilkadziesiąt procent. Ale mamy potencjał, by drukować jeszcze więcej oraz klientów, którzy chcieliby zwiększać zakres współpracy z nami. Dlatego już myślimy o dalszym rozwoju i kolejnej tego typu inwestycji do naszego zakładu – komentuje nowy dyrektor produkcji OZGraf.
Wśród klientów olsztyńskiej drukarni znajdują się wydawnictwa m.in. z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Czech, Hiszpanii czy ze Skandynawii. OZGraf zajmuje się drukiem wszelkiego rodzaju książek i albumów, obsługując zamówienia z całego świata i dostarczając książki na różne kontynenty.
W naszym asortymencie istotne miejsce zajmują wysokojakościowe albumy, ale też produkujemy książki dla dzieci na zlecenie wymagających wydawnictw. Mimo rozwoju technologicznego i pojawiających się nowych form rozrywki te pozycje nie tracą na znaczeniu. Wbrew początkowym obawom pandemia pomogła nam rosnąć, bo wiele osób znów zaczęło sięgać po książki. Niezależnie od czasów, dobre pozycje książkowe bardzo dobrze się sprzedają i cieszymy się, że możemy drukować dla wydawnictw, które doskonale znają się na tym rynku – dodaje Adamowski.
Tomasz Adamowski z OZGraf związany jest od ponad 30 lat – przez 10 lat pracował jako koordynator wydziału druku, a wcześniej jako drukarz. Jako dyrektor produkcji odpowiada za olsztyńską drukarnię, magazyn, ekspedycję, introligatornię, koordynuje wszelkie sprawy technologiczne, a także marketing. Ukończył technikum poligraficzne w Warszawie, a następnie poligrafię i papiernictwo na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej.
Swoją przygodę z drukiem zaczynałem jako maszynista. Moi rodzice także pracowali w drukarni, więc od dziecka interesowałem się tym zawodem i także w domu rozmawiałem o druku z rodzicami. Zawsze miałem niedosyt wiedzy o drukowaniu. Kiedyś mało było publikacji na ten temat, informacje przekazywane były z ust do ust. Pamiętam, że chodziłem do antykwariatu, by znaleźć jakieś książki na temat technik drukarskich – bardzo mnie to ciekawiło i wciągało. Dlatego zdecydowałem się kształcić w tym zakresie i związałem swoje życie zawodowe z drukiem książek – wspomina nowy dyrektor produkcji w OZGraf.
OZGraf jest częścią giełdowej grupy Kompap, która należy do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce. W jej skład wchodzą także Białostockie Zakłady Graficzne (BZGraf), drukarnia offsetowa rolowa w Laskowicach oraz kupiona jesienią 2022 r. spółka Komunikacja Masowa, świadcząca usługi outsourcingu w zakresie masowej komunikacji elektronicznej i tradycyjnej. W 2022 r. Kompap notował przychody ze sprzedaży na poziomie 112,09 mln zł oraz zysk netto w wysokości 8,51 mln zł. Giełdowa spółka podzieliła się nim z akcjonariuszami wypłacając najwyższą w historii dywidendę – po 1 zł na akcję.
Opracowano na podstawie informacji Grupy Kompap