Cewe pewne siebie po powrocie sesji zdjęciowych
8 wrz 2023 09:00

Konsumenci robią coraz więcej zdjęć. Jest to spowodowane częstszym podróżowaniem i  wyjściami z domu, co zwiększa popyt na fotoksiążki oraz na drukowanie wspomnień.

Cewe, jeden z największych europejskich producentów fotoksiążek i właściciel Saxoprint, jednej z większych drukarni internetowych, ogłosił 10 proc. wzrost obrotów w pierwszej połowie roku finansowego. Popyt na produkty fotograficzne wzrósł dzięki powrotowi do normalności wakacji i innych momentów wartych uwiecznienia, natomiast popyt na druk komercyjny wzrósł dzięki powrotowi wydarzeń na dużą skalę, co doprowadziło do stałego i znacznego wzrostu popytu na drukowanie materiałów reklamowych.

Dział druku komercyjnego, obejmujący Saxoprint, specjalistę w dziedzinie druku cyfrowego – Viaprinto i Laser Line, który działa na terenie Berlina, odnotował wzrost przychodów o 14,8 proc. na etapie śródrocznym. Wyniosły one 44,4 mln euro (38,7 mln euro). Zysk Ebit również wzrósł z 100 tys. euro do 400 tys. euro, ponieważ druk komercyjny zbliżył się do poziomu sprzed pandemii. Dzięki oszczędnościom kosztów i podjętym środkom, aby zwiększyć wydajność, w tym instalacji zrobotyzowanej technologii dostarczania płyt Heidelberga, wskaźniki Ebit stale się poprawiają, od straty w wysokości 1,1 mln euro w drugim kwartale 2019 r. do zysku w wysokości 400 000 euro w analogicznym kwartale tego roku. Firma przypisuje swój sukces w druku komercyjnym "gwarancji najlepszej ceny" dla swoich klientów.

Wzrost, do 236,5 mln euro (213,8 mln euro) w pierwszych sześciu miesiącach, w obszarze produktów fotograficznych przypisuje się nie tylko wzrostowi cen, ale także wzrostowi nakładów. Z reguły, pierwsza połowa roku jest spokojniejsza od drugiej, kiedy ze zdjęć rodziny, z wakacji i wydarzeń tworzy się albumy na prezenty na Boże Narodzenie. W 2022 r. Cewe wyprodukowało 5,85 miliona fotoksiążek i jest na dobrej drodze, aby przekroczyć tę liczbę w tym roku. Dział produktów fotograficznych powiększył się o 9 proc. w pierwszej połowie roku. Dyrektor generalny Cewe, Yvonne Rostock, w liście do akcjonariuszy mówi: Trwa jeszcze lato. Słońce świeci, a ludzie wyjeżdżają na wakacje i wycieczki. Coraz częściej używają swoich telefonów komórkowych jako aparatów fotograficznych, gdy tylko nadarzy się okazja. Wraz ze zbliżającą się jesienią i Bożym Narodzeniem, wiele z tych pięknych wspomnień jest przekształcanych w produkty fotograficzne i prezenty świąteczne od Cewe.

Opracowano na podstawie informacji firmy Cewe