Na stronie internetowej targów został opublikowany interaktywny plan hal targów drupa 2024, potwierdzający lokalizacje i wielkość stoisk zajmowanych przez największych branżowych producentów i dostawców.
Pierwsze od ośmiu lat targi drupa odbędą się w Messe Düsseldorf i potrwają od wtorku 28 maja do piątku 7 czerwca 2024 roku, a największe stoiska zostały zarezerwowane przez firmy Koenig & Bauer i HP. Niemiecki producent zarezerwował dużą część hali 16, w pobliżu swojego partnera technologicznego Durst Group, natomiast firma HP zarezerwowała praktycznie całą mniejszą halę 17.
Plan hali pokazuje kilka nieprzydzielonych stoisk w niektórych z dziewiętnastu hal, w tym w nowych „cyfrowych” halach 8a i 8b. Organizatorzy twierdzą, że nadal są w trakcie rejestracji wystawców i widzą duże zainteresowanie, więc baza będzie się nadal zapełniać w nadchodzących miesiącach. Łączna liczba potwierdzonych do tej pory wystawców nie została ujawniona.
W ubiegłym miesiącu potwierdzony został udział firmy Canon - producent był nieobecny na wstępnej liście wystawców, ale będzie wystawiał się w hali 8a. Głównym nieobecnym jest na ten moment Langley Holdings i jego spółka zależna Manroland Sheetfed.
Landa ponownie będzie wystawiać się w hali 9, podczas gdy Heidelberg i jego partnerzy powrócą do hali 1. Wiele innych hal jest zdominowanych przez chińskich i dalekowschodnich wystawców. Hala 7 jest w całości poświęcona nowemu obszarowi „DNA - Drupa Next Age”; zapewni on start-upom platformę, na której będą mogły zaprezentować się międzynarodowej publiczności ekspertów.
Tymczasem obszar Drupa Cube w hali 6 będzie poświęcony takim tematom jak opakowania, tekstylia i zrównoważony rozwój, a uczestnicy otrzymają dogłębny wgląd w istotne dla tych segmentów rynku tematy i potencjalne obszary wzrostu.
Cyfryzacja będzie jednym z głównych punktów przyszłorocznego wydarzenia, obejmując sztuczną inteligencję, łączność i otwartość na nowe produkty w dziedzinie zastosowań przemysłowych. Tematy zrównoważonego rozwoju, w tym gospodarka o obiegu zamkniętym, efektywność energetyczna i ochrona zasobów, również znajdą się w programie.
Obecny poziom rezerwacji i pozytywne opinie, które otrzymaliśmy, potwierdzają, że globalny przemysł poligraficzny i opakowaniowy po raz kolejny polega na drupie jako swojej platformie biznesowej i najważniejszym na świecie miejscu spotkań branżowych – komentuje Sabine Geldermann, dyrektor targów drupa w Messe Düsseldorf. - Z około 80 proc. międzynarodową frekwencją wystawców w porównaniu z 2016 r., drupa zajmuje wyjątkową pozycję jak na aktualne, popandemiczne światowe standardy. Zakres, różnorodność oraz sposób prezentacji innowacji są wyjątkowe i po raz kolejny zapewnią wgląd w przyszłość tej branży. Dzięki idealnym warunkom wystawcy i odwiedzający będą mogli intensywnie nawiązywać kontakty i realizować przyszłościowe projekty.
Więcej informacji na temat targów można znaleźć na stronie: drupa.com.
Opracowano na podstawie informacji portalu Printweek