Inspiracja, edukacja, networking
29 lut 2024 16:00

Federacja FESPA ma przyjemność potwierdzić trzy nowe wydarzenia towarzyszące targom FESPA Global Print Expo 2024 – Digital Signage Lounge, Personalise Make Wear i Sportswear Pro Conference. Nie zabraknie również znanych już konferencji, konkursów i przestrzeni, takich jak Personalise Experience Conference, World Wrap Masters, Sustainability Spotlight i Club FESPA Lounge. Będą się one odbywały równolegle ze współlokowanymi targami European Sign Expo w dniach 19-22 marca br.

Salon Digital Signage

European Sign Expo 2024 będzie gospodarzem zupełnie nowej przestrzeni Digital Signage Lounge – centrum networkingowego stworzonego dla odwiedzających, aby odkrywać bogactwo możliwości biznesowych związanych z oznakowaniami cyfrowymi. Salon, który jest prowadzony we współpracy z Navori Labs i Grupo Metal (Johnson Group), odkreśli postępy w sektorze oznakowań cyfrowych, zaprezentuje najnowsze ekrany cyfrowe i oprogramowanie oraz zaoferuje porady ekspertów. Odwiedzający Digital Signage Lounge uzyskają również bezpłatny dostęp online do „Przewodnika FESPA”, który jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto chce wykorzystać digital signage jako dodatkową ofertę biznesową dla swoich klientów. Każdego popołudnia odbywać się będą warsztaty prowadzone przez ekspertów w dziedzinie digital signage.

Personalizacja odzieży

Nowością w 2024 roku i częścią Personalisation Experience i Sportswear Pro jest również inteligentna fabryka Personalise Make Wear. Prowadzona przez ambasadorkę branży tekstylnej FESPA Debbie McKeegan, inteligentna fabryka zademonstruje kompleksową produkcję spersonalizowanej odzieży sportowej i akcesoriów w czterech przepływach pracy:

– bezpośrednia produkcja poliestrowych bluz treningowych z wykorzystaniem rozwiązań w zakresie druku i oprogramowania firm Antigro i Kornit;

– produkcja spodni do jogi w systemie rolowym, z wykorzystaniem rozwiązań do projektowania, drukowania i wykańczania od Antigro, Caldera, Greentex, MS Group, Coldenhove, Kleiverik, Tajima i Dekken;

– druk bezpośredni na butelkach z wodą przy użyciu rozwiązań Ink Cups;

– bezpośrednie transfery na folię dla spodni dresowych, z wykorzystaniem rozwiązań do projektowania, drukowania i wykańczania od Antigro i Stahls.

Odwiedzający będą mogli wziąć udział w kompleksowych wycieczkach z przewodnikiem po dedykowanych rozwiązaniach i w codziennych pokazach na wybiegu.

Ponadto Debbie McKeegan poprowadzi dyskusje na tematy obejmujące: inteligentną fabrykę i technologie kastomizacji, implementację zrównoważonych rozwiązań produkcyjnych w każdej skali; personalizowaną produkcję – szanse, wyzwania, rozwiązania; technologie automatyzacji przepływu prac drukowanych. W debatach udział wezmą przedstawiciele firm Inkcups Europe, Kornit Digital, Caldera, SEI Laser, Dover Industries Italy i JK Group.

Zrównoważony rozwój w centrum uwagi

Popularne wydarzenie Sustainability Spotlight powraca w tym roku i będzie się odbywać we współpracy z Reboard i Carbon Quota. Wyróżnionych zostanie ponad 100 ekologicznych podłoży graficznych i tekstylnych, dając odwiedzającym możliwość poznania bardziej zrównoważonych procesów produkcyjnych. Prezentowane materiały będą obejmować naturalne i celulozowe rodzaje włókien, które w połączeniu z inicjatywami społecznymi w Afryce i Azji sprawiają, że produkcja mniejszych ilości staje się bardziej opłacalna. Każde prezentowane podłoże będzie zawierało kartę informacyjną, dzięki czemu uczestnicy będą mogli dowiedzieć się o jego ekologicznych atrybutach i sposobach wykorzystania go do produkcji innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska produktów. Odwiedzający będą mogli również uzyskać dostęp do bezpłatnego katalogu treści Sustainability Spotlight, obejmujących blogi, podcasty i wywiady z właścicielami globalnych marek i ekspertami na takie tematy, jak systemy certyfikacji, redukcja zużycia energii i inne.

World Wrap Masters Europe

We współpracy z Orafol, Arlon i Teckwrap, Wrap Institute i Wrapstock powrócą konkursy Wrap Masters Europe i World Wrap Masters Series Final. W pierwszym i drugim dniu tego pełnego adrenaliny wydarzenia 30 producentów grafik pojazdowych będzie rywalizować w różnych rundach, wykorzystując nośniki Colour Change (sponsorowane przez Arlon), folię ochronną (sponsorowaną przez Teckwrap) i nośniki drukowane (sponsorowane przez Orafol), aby mieć szansę na awans do światowego finału, który odbędzie się w dniach trzecim i czwartym. Zwycięzcy regionalnych konkursów World Wrap Masters z takich krajów, jak Brazylia, Dania, Japonia, Dubaj i Norwegia zostaną zaproszeni do udziału w finale konkursu. W tym roku w jury zasiądą m.in: Kiss Lajos, który wygrał zawody w 2014 i 2015 roku, Ivan Tenchev, który wygrał w 2022 r. oraz gościnnie Ole Solskin. Dodatkowo, drugi rok z rzędu, trenerzy-eksperci z Wrap Institute będą gospodarzami serii pokazów na żywo i warsztatów szkoleniowych podczas całego wydarzenia. Demonstracje będą obejmować: protokół perfekcyjnego przygotowania pojazdu do oklejania, narzędzia do cięcia, dlaczego i jak robić wkładki i wiele innych.

Konferencje towarzyszące targom

Konferencja Sportswear Pro (21 marca 2024 r.) będzie poświęcona produkcji i obiegowi zamkniętemu w całym łańcuchu dostaw odzieży sportowej. Potwierdzeni prelegenci konferencji to m.in.: Sam Taylor, The Good Factory; Ana Kristiansson, Desinder; konsultantka ds. innowacji i strategii gospodarki o obiegu zamkniętym Serena Bonomi; Thomas Rothery, Copper Global; Paul Foulkes-Arellano, Circuthon; oraz Katarzyna Klara Sulisz, FESI (Federacja Europejskiego Przemysłu Artykułów Sportowych).

Drugi rok z rzędu konferencja Personalisation Experience (20 mar- ca 2024 r.) zapewni odwiedzającym wgląd i inspirację w zakresie wartości włączenia spersonalizowanych produktów do ich oferty. Wśród potwierdzonych prelegentów tegorocznego programu znaleźli się: Richard Askam z FESPA; Neil Reynolds, NFL/Sky Sports; Matt Bailey, Glazer Corp; Justin Cairns, Ogilvy; Dans Rozenthals, Printful oraz Bernd Zipper, Zipcon Consulting.

Biorąc udział w przygotowanych przez nas wydarzeniach towarzyszących, odwiedzający mają gwarancję poszerzenia swojej wiedzy branżowej, poznania najnowszych trendów i zainspirowania się innymi biznesami – podsumowuje Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo. – W tym roku naprawdę każdy znajdzie coś dla siebie i nie możemy się doczekać, aby podzielić się doświadczeniem z odwiedzającymi.  AN