Już niedługo odbędą się coroczne targi FESPA Global Print Expo, połączone z European Sign Expo, Personalisation Experience i Sportswear Pro (19-22 marca 2024 r., RAI, Amsterdam). Organizatorzy kładą silny nacisk na innowacje produktowe oraz dostarczanie edukacji i inspiracji poprzez kompleksowy program merytoryczny, dlatego wydarzenia będą wspierać odwiedzających w odblokowywaniu nowych możliwości w zakresie druku specjalistycznego, oznakowania, personalizacji i odzieży sportowej.
Głównymi partnerami tegorocznego wydarzenia są Brother, Mimaki, CarbonQuota, ROQ i Stahls, natomiast swissQprint, AGFA, Berger Textiles, PrintFactory i ROLAND znajdują się na liście ponad 525 potwierdzonych wystawców, a dzięki zapowiedzianym już ponad 75 premierom, w tym drukarkom bezpośrednim do odzieży, ploterom tnącym, zrównoważonym materiałom i materiałom eksploatacyjnym, FESPA 2024 ma potencjał, aby stać się platformą startową dla wielu nowych firm.
Nowością w 2024 r. jest to, że w ramach Sportswear Pro uczestnicy mogą zapoznać się z rozwiązaniami dla całego procesu wytwarzania odzieży sportowej, od projektowania i produkcji po wykończenie, z produktami prezentowanymi przez Ara NV, Ricoma International Corporation, ORAFOL Europe, Aisten Lab Technology i nie tylko. 21 marca targi Sportswear Pro obejmą również jednodniowy program konferencyjny z dyskusjami prowadzonymi przez ekspertów na temat trendów w odzieży sportowej, przyszłości branży, produkcji nearshore i nie tylko.
European Sign Expo skupi się na możliwościach w branży oznakowania i komunikacji wizualnej.
Na wystawie Personalisation Experience odwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami umożliwiającymi personalizację rozmaitych wystawców, w tym Antigro Designer, Universe Production, Shirt Industries Ltd., Kit Builder, PunchCloud. Równolegle z wystawą w dniu 20 marca odbędzie się jednodniowy program konferencyjny, podczas którego prelegenci omówią przyszłość personalizacji, produkcji na żądanie, roli sztucznej inteligencji w personalizacji i nie tylko.
Kompleksowy program edukacji i inspiracji
Nowy Digital Signage Lounge będzie realizowany we współpracy z Navori Labs i Apametal, podkreślając najnowsze innowacje w zakresie digital signage (z ang. cyfrowe oznakowanie) i demonstrując, w jaki sposób można je dostosować do druku.
Nowością jest Personalise Make Wear, który zaprezentuje kompleksową produkcję spersonalizowanej odzieży sportowej i towarów związanych ze sportem w czterech systemach przepływu pracy. The Smart Factory, której gospodarzem będzie ambasadorka branży tekstylnej i dyrektor generalny Textintel, Debbie McKeegan, obejmie prezentacje gotowych produktów, rozmowy koncentrujące się na najnowocześniejszych rozwiązaniach oraz wycieczki z przewodnikiem po najnowszych technologiach do personalizacji produktów.
Podczas Sustainability Spotlight zostanie zaprezentowany szereg przyjaznych dla środowiska alternatyw poligraficznych i tekstylnych, każda z własną kartą informacyjną. Odwiedzający będą mogli również wziąć udział w warsztatach szkoleniowych i pokazach prowadzonych przez The Wrap Institute.
W czwartek, 21 marca, FESPA będzie gospodarzem corocznej imprezy networkingowej w Supper Club, która rozpocznie się o godzinie 19.00.
Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo i Sportswear Pro komentuje: Wydarzenia FESPA są wyjątkowe, ponieważ odwiedzający nie tylko uzyskują dostęp do setek dostawców i nowych innowacji, które są wprowadzane na rynek każdego roku, lecz także mogą poszerzyć swoją wiedzę, zainspirować się naszym programem edukacyjnym i uczyć się od podobnie myślących profesjonalistów biznesowych (…).
Opracowano na podstawie informacji organizatora FESPA