Targi drupa – święto branży poligraficznej
31 mar 2024 23:00

Najważniejsze wydarzenie dla światowego przemysłu poligraficznego i opakowaniowego odbędzie się w Düsseldorfie w dniach od 28 maja do 7 czerwca 2024 r.  

W ciągu 11 dni targów ponad 1 600 wystawców z 52 krajów zaprezentuje innowacyjne technologie, rozwiązania i tematy, które mają wpływ na branżę teraz i w przyszłości. Bogata oferta wydarzeń specjalnych zapewni cenne know-how. Wiele prezentowanych rozwiązań koncentrować się będzie na cyfryzacji i zrównoważonym rozwoju.

Obecnie w branży poligraficznej na całym świecie emocje sięgają zenitu, ponieważ niebawem, już na przełomie maja i czerwca, nareszcie wszyscy będą mogli spotkać się osobiście i wymienić doświadczeniami i wiedzą na targach drupa, najważniejszym na świecie wydarzeniu dla branży poligraficznej, odbywającym się w dniach 28 maja – 7 czerwca w Düsseldorfie. W tych skomplikowanych czasach, charakteryzujących się dużymi zmianami społecznymi, szybkimi zmianami technologicznymi i globalnymi megatrendami, firmy muszą reagować: Ci, którzy nie przewidzą ważnych wydarzeń i nie przygotują się odpowiednio, staną do konfrontacji z  ich przewagą konkurencyjną i mogą bezpowrotnie zmarnować szansę na przyszłość.

Targi drupa odbywają się w idealnym ku temu momencie. W porównaniu do innych międzynarodowych targów branży poligraficznej, drupa – wiodące na świecie targi technologii druku pokazują zarówno najnowszy stan wiedzy o branży i dla branży, jak i szerokie spektrum innowacji, które będą kształtować przyszłość. Co więcej oferują wiele możliwości wymiany wiedzy na wysokim poziomie, dyskusji i nawiązywania kontaktów ze światowej sławy ekspertami z branży.

Wystawcy – kto jest kim?

Na 140 000 m² powierzchni wystawienniczej w 18 halach pokazowych ponad 1 600 wystawców z 52 krajów zaprezentuje całe spektrum aktualnych trendów i wizjonerskich pomysłów w zakresie technologii druku. Produkcja opakowań i opakowania z nadrukiem to dwa obszary, które również znacząco zyskały na znaczeniu. Od znanych światowych graczy po aspirujących nowicjuszy i start-upy. Lista zarejestrowanych wystawców to niemal pełny przegląd tego kto-jest-kim w branży poligraficznej i opakowaniowej.

Oto mała próbka wystawców: Bobst, Canon, Comexi, Duplo, EFI, Epson, ESKO, Fujifilm, Heidelberg, Horizon, HP, Kodak, Koenig & Bauer, Kolbus, Komori, Konica Minolta, KURZ, Landa, Müller Martini, Ricoh, Screen, Windmöller & Hölscher, Xeikon.

Pełna  lista wystawców: www.drupa.com-lista-wystawców

Interaktywny plan hal:  https://www.drupa.com/en/Interactive_hall_plan

drupa 2024 najważniejsze tematy

Ograniczone zasoby kopalin i emisje gazów cieplarnianych sprawiły, że zrównoważony rozwój stał się istotną częścią długoterminowych strategii firm. Już dziś, w zależności od wykorzystania zasobów branża poligraficzna i opakowaniowa stosuje procedury produkcyjne, które oszczędzają energię i zasoby. Na targach drupa uświadamiane i wyjaśniane będą ważne fakty dla zrównoważonej produkcji rozwiązań do druku i opakowań oraz to, jakie trendy ewoluują w branży, aby osiągnąć cel, jakim jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Cyfryzacja zmienia procesy analogowe, a sztuczna inteligencja przejmuje coraz więcej zadań w Przemyśle 4.0.

Na najbliższej edycji targów drupa zaprezentowane będą najlepsze technologie w całym łańcuchu wartości dodanej w branży poligraficznej, ze szczególnym uwzględnieniem technologii przyszłości. Mając na uwadze ten scenariusz, tematy takie jak gospodarka o obiegu zamkniętym, automatyzacja, drukowanie/wykańczanie 4.0, sztuczna inteligencja i łączność będą zajmować centralne miejsce w programie konferencji i na forach eksperckich prezentowanych na scenach w różnych halach wystawienniczych.

Specjalne fora tematyczne

W czasach ciągłych zmian, przełomowych procesów i wynikających z nich nowych modeli biznesowych, specjalne fora tematyczne na targach drupa są ważną dla firm pomocą w procesie podejmowania decyzji. Dają impuls i pokazują najlepsze praktyki, bez których branża poligraficzna nie może się obejść. Targi drupa wraz ze swoimi partnerami branżowymi skupiają się na imponującym zakresie wiedzy i kompetencji w całej branży i tematach, które dotyczą przyszłości jej grup docelowych.

Program forów tematycznych:  https://www.drupa.com/en/Program

drupa cube

Dlaczego w epoce cyfrowej drukowanie jest ważniejsze niż kiedykolwiek? Dlaczego klienci nie zawsze postrzegają produkty drukowane jako zrównoważone? A jak obliczyć swój ślad węglowy? To tylko niektóre z zagadnień, które będą omawiane w sektorze „drupa cube” na targach drupa 2024. Podczas ponad 50 sesji, konferencja dostarczy inspiracji i wiedzę. Program obejmuje pięć głównych wykładów prowadzonych przez międzynarodowej sławy specjalistów branżowych oraz prezentacje na tematy takie jak: zwiększanie sukcesu biznesowego, gospodarka o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój, przyszłość druku i opakowań, a także sesje i przykłady najlepszych praktyk w obszarze nowych modeli biznesowych i trendów w branży.

Zapraszamy do hali nr 6 / stoisko F03.

drupa touchpoint packaging

W sektorze „drupa touchpoint packaging” uczestnicy koncentrować się będą na wizjonerskich, inteligentnych rozwiązaniach dla opakowań i łączyć właścicieli marek z projektantami, dostawcami usług poligraficznych i konwerterami. Zaangażowanie studentów i młodych talentów w partnerskie projekty z wystawcami gwarantuje wypracowanie unikalnych rozwiązań w zakresie opakowań do formatu pudeł składanych, etykiet, opakowań giętkich i tektury falistej. Oprócz tego omawiane będą ważne kwestie dotyczące światowych mega-trendów i ich wpływu na produkcję opakowań, na przykład zrównoważony rozwój czy e-commerce.
Pięć kluczowych tematów drupa touchpoint packaging to neo-ekologia, łączność, glokalizacja, świadomość konsumenta i przyszłe regulacje.
Zapraszamy do hali nr 3 / stoisko B31.

drupa dna

Wielkie pomysły, niewielki budżet – dla wielu młodych firm nie jest łatwo nawiązać odpowiednie kontakty i ugruntować na rynku swoje fascynujące i innowacyjne rozwiązania. Dla tej grupy docelowej na targach drupa stworzono  specjalną platformę: „drupa next age (dna)”. Nowicjusze, młode talenty, start-upy i firmy o ugruntowanej pozycji mogą tu nawiązywać kontakty na równych zasadach, znajdować odpowiednich partnerów do współpracy i wymieniać innowacyjne pomysły biznesowe. Dla niektórych uczestników jest to pierwsza szansa na zaprezentowanie swoich firm międzynarodowej publiczności ekspertów.

Zapraszamy do sektora drupa next age (dna) – hala 7/stoisko 09.

drupa touchpoint textile

W sektorze „drupa touchpoint textile” przedstawiona zostanie pierwsza na świecie cyfrowa mikro-fabryka tekstyliów. To w pełni połączony, zintegrowany łańcuch procesów – od symulacji cyfrowej, przez projektowanie, animację i wirtualne renderowanie, aż po produkcję. Jedno jest pewne: branża stale zyskuje nowe pola zastosowań, a technologia atramentowa otwiera drzwi nie tylko do sektorów takich jak odzież i moda, ale także do architektury wnętrz, architektury, motoryzacji i wielu innych rynków pionowych.

Zapraszamy do hali nr 4 / stoisko B30.

Szczegóły dotyczące programu, partnerów i prelegentów każdego specjalnego forum tematycznego można znaleźć na stronie: https://www.drupa.de/de/Programm 

Wstęp na targi

Wstęp na targi drupa 2024 będzie możliwy dla odwiedzających profesjonalistów od wtorku 28 maja do piątku 07 czerwca 2024 r., od poniedziałku do czwartku w godzinach 10:00–18:00, sobota i niedziela w godzinach 10:00–17:00.
Ceny biletów wstępu na targi kształtują się następująco:
- bilet 1-dniowy - 60 EUR,
- bilet 3-dniowy - 165 EUR,
- bilet 5-dniowy -  255 EUR.
Informacje na temat dostępności biletów parkingowych i biletów komunikacji miejskiej w Dusseldorfie:   http://www.drupa.de/1130

Informacje są dostępne również na miejscu w kasach biletowych i punktach informacyjnych.  

Więcej informacji na oficjalnej stronie targów drupa:  
http://www.drupa.com

BLOG dot. targów drupa dostępny pod linkiem: 
http://www.drupa.de/de/Media_News/drupa_blog

www.drupa.com -  Tu się wszystko zaczyna! 

Kontakt z polskim przedstawicielstwem Messe Duesseldorf GmbH – organizatorem targów drupa:

tel. 22 664 63 14   /   promocja@as-messe.pl