Druk ma przyszłość i będzie to widoczne na targach drupa. Od 28 maja do 7 czerwca odbędą się profesjonalne targi technologii druku w Düsseldorfie. Targi wspierają liczne projekty dla młodych talentów. Sabine Geldermann, dyrektor drupa, Portfolio Print Technologies w Messe Düsseldorf, informuje: Szczególnie w erze cyfryzacji i przy zmianach w obrębie profili zawodowych, branża ta otwiera wiele drzwi dla młodych ludzi. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy pokazać ten rozwój na targach drupa i zaprezentować wiele fascynujących prac „nowej generacji druku”.
Inicjatywy drupa dla młodych talentów
Na początku targów będzie możliwość nawiązania współpracy z partnerami, szkołami zawodowymi, instytutami szkolnictwa wyższego i akademiami. Ma to na celu wzbudzenie zainteresowania młodych ludzi branżą, oddanie im sceny, na której będą mogli zaprezentować swoje projekty i platformę do rozwijania kariery.
Rozwiązania produktowe i opakowaniowe „następnej generacji”
Innowacyjne koncepcje opakowań, rozwiązania wielokanałowe i wykończenia, aplikacje cyfrowe i wysokiej jakości papiery projektowe będą prezentowane na targach drupa na touchpoint packaging. Obejmie to zwycięskie projekty w konkursie „epda Future Packaging Awards” organizowanym przez European Brand and Packaging Design Association pod hasłem Fair Pack. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się podczas targów drupa.
Zaprezentowane zostaną również prace młodych projektantów, stworzone we współpracy z partnerami targów Koenig & Bauer, Landa i Mondi. Studenci międzynarodowej szkoły projektowania NABA, Nuova Accademia delle Belle Arti, z siedzibami w Mediolanie i Rzymie, Uniwersytetu Zuyd w Maastricht oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie studiowali nowoczesne technologie druku i materiały oraz opracowali innowacyjne rozwiązania produktowe i opakowaniowe. Najlepsze projekty zostaną zaprezentowane szerokiej publiczności na touchpoint packaging wraz z krótkimi filmami typu making-of. Firma Esko Graphics BV dostarczyła uczelniom oprogramowanie do ich projektów i odwzorowała wyniki prac, dzięki czemu można będzie je teraz zobaczyć za pomocą gogli 3D w wirtualnym sklepie bezpośrednio na stoisku.
Luca Giulio Ferreccio, nauczyciel w NABA w Mediolanie, podkreśla, jak ważne dla studentów jest zaprezentowanie swojej pracy na targach drupa: Prezentacja swojej pracy na wiodących targach, takich jak drupa, oznacza bezpośrednią komunikację z ekspertami. Młodzi projektanci są proszeni o znalezienie rozwiązań, które łączą logikę produkcji, widoczność i potrzeby komunikacyjne marek z podstawowymi kwestiami zrównoważonego rozwoju ekologicznego i integracji społecznej. Jest to sposób na tworzenie inteligentnych, wizjonerskich rozwiązań opakowaniowych.
Młode talenty w projektowaniu i produkcji tekstyliów
touchpoint textile to forum drupa dla innowacyjnych, w pełni połączonych łańcuchów produkcyjnych w sektorze tekstylnym i po raz pierwszy będą prezentowane tam prace z zakresu druku i projektowania tekstyliów autorstwa młodych, utalentowanych projektantów i studentów. Wydarzenie to zostało poprzedzone konkursem „drupa – textile design talents” zainicjowanym przez Mitwill Textiles. Aspirujący projektanci tekstyliów nadesłali swoje projekty koszulek sportowych i otrzymają szansę zaprezentowania i wyprodukowania swoich projektów na targach drupa. Nagrodą jest staż w Mitwill Textiles. Studenci Uniwersytetu Sigmaringen będą również obecni w mikrofabryce tekstyliów na forum touchpoint textile ze swoimi projektami. Mikrofabryka umożliwia produkcję małych partii, a nawet tylko jednego elementu na zamówienie zgodnie z wymaganiami klienta bez rezygnacji z korzyści płynących z masowej produkcji seryjnej. Na miejscu studenci wyjaśnią i zademonstrują, jak duży potencjał tkwi w takiej produkcji, zwłaszcza w czasach rosnącego indywidualizmu i zwiększonych wyzwań logistycznych w przemyśle tekstylnym.
Interaktywna papierowa grafika
Studenci zajmujący się projektowaniem wizerunku marki w AMD, Akademie Mode & Design, akademii mody i projektowania z siedzibą w Düsseldorfie, pracowali nad papierową grafiką na targi drupa 2024, reprezentującą „anamorfozę”. Rywalizacja ośmiu zespołów kierowanych przez prof. Martina Breuera zaowocowała stworzeniem designu składającego się ze 102 pojedynczych kwadratowych powierzchni (pikseli) o łącznych wymiarach 11 x 8 m. Interaktywny hotspot, w którym odwiedzający i wystawcy zostaną sfotografowani, a ich wizerunek wyświetlony na dziele sztuki, znajdzie się przy wejściu południowym. Dla nas ta instalacja jest wyjątkową okazją, aby dotrzeć do ludzi i zaoferować im doświadczenie, w którym prawdopodobnie wcześniej nie brali udziału, mówi projektantka wizerunku Theresa Meier o swoim projekcie. Wraz z projektantką wizerunku Elodie König jest ona jedną ze zwyciężczyń konkursu. Instalacja anamorfozy ANALOGE DIGITALISIERUNG oznacza analogową digitalizację i ma na celu połączenie światów analogowego i cyfrowego. Papier staje się ekranem, ludzie stają się częścią instalacji, a hasło targów drupa – tworzymy przyszłość – staje się w ten sposób widoczne.
Konkurs: Przyszłość branży poligraficznej
Organizując konkurs na plakat pod hasłem „Przyszłość branży poligraficznej”, targi drupa i szkoła zawodowa Fritz-Henßler w Dortmundzie (FHBK) zwróciły się do stażystów zajmujących się projektowaniem mediów i asystentów ds. projektowania technicznego. Zadaniem było stworzenie plakatów wizualizujących przyszłość branży poligraficznej i znaczenie zrównoważonego rozwoju w tym sektorze. Na przykład Michelina Martinez Izquierdo, studentka i uczestniczka konkursu, zgłosiła projekt w kategorii Futuristic Aesthetics, która jest skierowana do młodych grup docelowych: Plakat ma motywować ludzi do przekraczania granic, żegnania starych pomysłów i podchodzenia do przyszłości druku z ciekawością i entuzjazmem. Zwycięzcy konkursu będą wyłonieni podczas targów drupa. Jeszcze przed ceremonią prace studentów zostaną zaprezentowane w kilku instytutach szkolnictwa wyższego w Niemczech.
Konkurs: Przyszłość opakowań
Zwycięzcy konkursu Cloud Sinapse Packaging Productivity Contest również zostaną ogłoszeni podczas targów drupa w dniach 1 i 2 czerwca 2024 r. Celem konkursu jest promowanie roli szkolenia w zakresie technologii druku oraz promowanie technologii druku w ramach World Skills. Młode talenty z instytucji edukacyjnych i firm zostały zaproszone do udziału w międzynarodowym konkursie za pośrednictwem chmury z symulatorami druku. Zadaniem było opracowanie składanego i giętkiego opakowania dla wirtualnej marki za pomocą symulacji produkcji w chmurze.
Dzięki symulatorom Sinapse do offsetowego druku arkuszowego i druku fleksograficznego CI uczestnicy mogli pogłębić swoją wiedzę na temat technologii druku oraz umiejętności wykonywania zleceń druku i składania projektów. Dwóch finalistów i ich opiekunowie wygrali wyjazd na targi drupa 2024, gdzie na żywo wydrukują swoje projekty. Otrzymają również roczną subskrypcję wybranego przez siebie symulatora. Konkurs został zorganizowany przy wsparciu targów drupa przez wiele międzynarodowych stowarzyszeń, takich jak DFTA, INTERGRAF, IC International Circle, Engineers Europe oraz globalnych producentów maszyn drukarskich i opakowaniowych.
drupa next age
Specjalne forum drupa next age skupia się na kodzie genetycznym branży – drupa dna. Forum jest punktem kontaktowym dla start-upów i innowacyjnych młodych przedsiębiorstw, a także firm działających w branży od lat. Uniwersytet medialny Hochschule der Medien Stuttgart oferuje punkt kontaktowy dla absolwentów, studentów i stażystów wraz z Międzynarodowym Kręgiem Instytutów Edukacyjnych Technologii Mediów Graficznych i Zarządzania. Potencjalni przyszli eksperci i studenci będą mieli możliwość wymiany pomysłów z przyszłymi pracodawcami oraz zapoznania się z projektami koncepcyjnymi i najlepszymi rozwiązaniami.
Opracowano na podstawie informacji organizatora targów drupa