Znaczenie sztucznej inteligencji dla branży druku i obrazowania
2 maj 2024 11:00

Podczas tegorocznych targów drupa (28 maja – 7 czerwca) Messe Düsseldorf po raz pierwszy zaprezentuje drupa Imaging Summit w ramach serii wydarzeń „drupa next age”: prelegenci z renomowanych firm wygłoszą 20-minutowe przemówienia i przedstawią prezentacje dotyczące najważniejszych tematów na styku technologii obrazowania i druku. Obejmuje to w szczególności potencjał oferowany przez wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Branża obrazowania przeszła długą drogę w ciągu ostatnich kilku dekad. Przejście na fotografię cyfrową i przepływy pracy, a teraz nowe wyzwanie, jakim jest sztuczna inteligencja, przekształcają tworzenie wartości przez twórców, firmy i branżę. Wraz z wieloma wyzwaniami nowe narzędzia tworzą również nowe możliwości i obszary biznesowe.

Podczas drupa Imaging Summit jednym z głównych tematów będzie trend sztucznej inteligencji w obrazowaniu. Zostaną omówione aktualny stan i narzędzia, a także nowe pomysły na produkty i sposoby ulepszania obrazów w celu uzyskania lepszych wydruków. Temat ten zostanie poruszony podczas prelekcji:

– Jak sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje kreowanie wizerunku (prezentacja Dennisa Oberfelda, Google Cloud/Customer Engineer). Dowiemy się, jak AI usprawnia proces tworzenia obrazów. Uczestnicy zagłębią się w rozwiązania AI Google podczas demonstracji, w jaki sposób usprawniają one przepływy pracy oraz będą mogli dowiedzieć się więcej m.in. o znakowaniu wodnym i praktycznych narzędziach (i nie tylko) dla firm poligraficznych czy kreatywnych.

Dennis Oberfeld jest pasjonatem transformacji cyfrowej, ściśle współpracuje z klientami, aby zrozumieć ich unikalne potrzeby i wdrożyć dostosowane strategie chmurowe w celu uzyskania optymalnych wyników biznesowych. Przed rozpoczęciem pracy w Google Cloud spędził prawie dekadę w SAP, zajmując się wdrażaniem rozwiązań opartych na chmurze dla klientów korporacyjnych.

– Generowanie obrazów przez sztuczną inteligencję: Narzędzia i Workflows (prezentacja Andreasa Jürgensena, założyciela AI Imagelab) daje przegląd aktualnego statusu obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję. Andreas Jürgensen zapewni nam krótki wgląd w to, które programy są obecnie istotne i na które należy zwrócić uwagę, w jakich procesach obrazy generowane przez sztuczną inteligencję są obecnie wykorzystywane i w jakich obszarach zastosowań stają się istotne. Prezentacja zostanie zilustrowana przykładami zastosowań i obrazów.

Andreas Jürgensen jest inżynierem fotografii i pracuje w branży fotograficznej od 1993 r. Jego firma juergensen.net obsługuje w Niemczech sieć społeczności fotograficznych. Pod koniec 2022 r. rozpoczął pracę ze sztuczną inteligencją i jej wykorzystaniem do generowania obrazów. Wraz z Adrianem Rohnfelderem założył AI Imagelab, blog informacyjny o wszystkim, co dotyczy obrazów i filmów generowanych przez sztuczną inteligencję.

– AI Odkryte: Nawigacja w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości w innowacjach druku fotograficznego (prezentacja Sarah Lefebvre, dyrektor marketingu w EyeQ Imaging Inc). Twórcy oprogramowania do obrazowania, Perfectly Clear, pokażą postępy, jakie sztuczna inteligencja poczyniła w ostatnich latach, a Sarah  Lefebvre połączy dzisiejsze zastosowania sztucznej inteligencji z rzeczywistymi przypadkami użycia i ich wpływem na branżę poligraficzną.

Sarah Lefebvre ma misję pomagania firmom w osiąganiu optymalnej jakości zdjęć. Jako dyrektor ds. marketingu w EyeQ, koncentruje się na głównym przesłaniu firmy dotyczącym zwrotu z inwestycji, jaki firmy mogą osiągnąć za pomocą Perfectly Clear, zautomatyzowanej technologii edycji zdjęć i wideo.

– Wpływ sztucznej inteligencji na przyszłe produkty drukowane (prezentacja Adriana Rohnfeldera, założyciela AI Imagelab). W tej ilustrowanej i krótkiej prezentacji Adrian Rohnfelder przedstawia możliwe produkty drukowane w wyniku nowych generatywnych możliwości AI:

  • zmiany dzięki wsparciu AI istniejących produktów,
  • kluczowe czynniki napędzające media społecznościowe, takie jak zwierzęta domowe i selfie, dla zalewu obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję,
  • możliwe pragnienia konsumentów dotyczące druku 2D, 3D i 4D.

Adrian Rohnfelder studiował administrację biznesową, przez długi czas pracował jako niezależny konsultant ds. zarządzania, a w 2017 r. zajął się fotografią. Zdobył już kilka nagród, publikował w renomowanych wydawnictwach i występował jako prelegent na znanych wydarzeniach. Pod koniec 2022 r. Adrian Rohnfelder odkrył sztuczną inteligencję jako fantastyczne narzędzie twórcze. Publikował na ten temat w czasopismach i pracuje jako trener od początku 2023 r. W połowie 2023 r. wraz z Andreasem Jürgensenem założył AI Imagelab jako platformę dla obrazów i filmów generowanych przez sztuczną inteligencję.

– Viesus: Wydruki ulepszane w mgnieniu oka dzięki sztucznej inteligencji (prezentacja Servi Pieters, CEO Viesus). Ta prelekcja pokaże, w jaki sposób algorytmy AI poprawiają produkcję wydruków, zapewniając jakość bez konieczności interwencji operatora maszyny.

Jako CEO, Servi Pieters prowadzi Viesus w kierunku dalszego rozwoju AI i udostępnianiu jej na różnych platformach. W październiku 2022 r. założył MyPrint.ai AG, napędzany innowacjami dzięki zastosowaniu technologii generatywnej sztucznej inteligencji w aplikacji internetowej do drukowania spersonalizowanych i unikalnych dzieł sztuki generowanych przez sztuczną inteligencję.

Wszystkie te prezentacje i wiele innych odbędą się na scenie drupa dna w czwartek, 30 maja, i w piątek, 31 maja.

Opracowano na podstawie informacji organizatora drupa