drupa Imaging Summit
23 maj 2024 15:00

Przyszłość innowacji fotograficznych, generowanie obrazu za pomocą sztucznej inteligencji, priorytetowe znaczenie kwestii zrównoważonego rozwoju lub wyjaśnienie, co oznacza jakość obrazu dla druku – podczas drupa Imaging Summit, które odbędzie się 30 i 31 maja na targach drupa, poruszone zostaną aktualne tematy związane z drukowanym obrazem, technologiami druku i przypadkami biznesowymi. Prelegenci wygłoszą ok. 20 przemówień na temat technologii, biznesu, zrównoważonego rozwoju, innowacji i sztucznej inteligencji, a także szczególnego związku między obrazami, danymi obrazu i drukiem.

drupa Imaging Summit rozpocznie się w czwartek, 30 maja, o godz. 11.00 wykładem „Generowanie obrazów za pomocą sztucznej inteligencji: Narzędzia i przepływy pracy” Andreasa Jürgensena, założyciela AI Imagelab. W swoim wystąpieniu opowie on, jaki jest obecny stan obrazów generowanych przez AI, które programy są obecnie odpowiednie – a na które należy mieć oko i w jakich zastosowaniach staną się one istotne.

O godz. 11.30 odbędzie się wykład „Picture This: Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje obrazowanie”. Dennis Oberfeld z Customer Engineer Google Cloud omówi rozwiązania Google w zakresie sztucznej inteligencji oraz sposób, w jaki usprawniają one przepływy pracy i zapewniają oszałamiające wyniki. Opowie również o skalowaniu w górę, znakach wodnych i zapewni praktyczne narzędzia zarówno dla firm, jak i twórców.

Następnie o godz. 12.00 dr inż. Björn Schwarzbach, dyrektor zarządzający/dyrektor operacyjny ORWO NET GmbH, przedstawi przegląd tego, w jaki sposób AI jest wykorzystywana w laboratoriach graficznych, a także innowacyjny potencjał biznesowy, jaki oferuje, w swoim wystąpieniu „Od pikseli do druku: Wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu poprawy jakości i wydajności produktów fotograficznych”.

O godz. 12:30 odbędzie się wykład „AI Unveiled: Nawigacja w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości innowacji w druku zdjęć”, który wygłosi Sarah Lefebvre, dyrektor marketingu EyeQImaging Inc. Łączy ona współczesne zastosowania sztucznej inteligencji z rzeczywistymi przypadkami użycia i ich wpływem na branżę poligraficzną oraz pokazuje możliwość zbadania przecięcia innowacji i praktyczności w czołówce technologii AI.

O godz. 13.30 kolejnym prelegentem będzie Adrian Rohnfelder, założyciel AI Imagelab, który opowie o „wpływie sztucznej inteligencji na przyszłe produkty poligraficzne”. Przedstawi możliwe w przyszłości produkty drukowane w wyniku nowych możliwości generatywnej sztucznej inteligencji: zmiany poprzez wsparcie AI dla istniejących produktów, kluczowe czynniki napędzające media społecznościowe, takie jak zwierzęta domowe i selfies dla zalewu obrazów generowanych przez AI oraz możliwe życzenia konsumentów dotyczące druku 2D, 3D i 4D.

O godz. 14.00 menedżer Google Dennis Oberfeld opowie o „Szybkiej transformacji: moc chmury dla innowacji cyfrowych”. Pokaże on, w jaki sposób Google Cloud umożliwia firmom transformację i wprowadzanie innowacji w bezprecedensowym tempie.

Kolejna prezentacja pt. „Rozszerzanie możliwości ekspresyjnych dzięki technologii obrazowania Fujifilm” Katsuyuki Takady, kierownika ds. rozwoju atramentów do atramentowych maszyn drukujących Fujifilm Business Innovation Co., Ltd., rozpocznie się o godz. 15.00 . Firma Fujifilm opracowała nową technologię drukowania kolorów strukturalnych za pomocą atramentowych maszyn drukujących. Ta metoda dekoracji nie wykorzystuje pigmentów ani barwników. Tworzy drobną strukturę, która odbija określone długości fal światła na podłożu poprzez drukowanie. Katsuyuki Takada zapozna również publiczność z najnowszą technologią w zakresie kolorów metalicznych, takich jak złoty i srebrny.

Następnie o godz. 16.00 Stephan Hankammer, prodziekan Alanus University of Arts and Social Sciences, opowie o tym „Jak sprawić, by firmy były regeneratywne?”. Stephan Hankammer jest współzałożycielem i dyrektorem naukowym Instytutu Gospodarki Regeneracyjnej (REGWI), profesorem ds. zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem, innowacji i przedsiębiorczości na Alanus University of Arts and Social Sciences w Alfter koło Bonn, kierownikiem programu studiów licencjackich Sustainable Economy oraz jednym z liderów w zakresie interdyscyplinarnego podejścia biznesowego do zrównoważonej gospodarki regeneracyjnej.

Po jego wystąpieniu nastąpi prezentacja „Zrównoważony rozwój w branży poligraficznej: Od holistycznego podejścia do zmieniających się działań”, którą o godz. 16.25 wygłosi Henning Ohlsson, założyciel Ohlsson Consulting. Był dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe, nadzorując wszystkie działania ESG (środowisko, społeczeństwo, zarządzanie) w regionie EMEA. W 2020 r. Henning Ohlsson zajął 9. miejsce w rankingu 100 najlepszych globalnych influencerów CSR, opracowanym przez Assent Compliance. Obecnie kieruje siecią i grupą ekspertów, międzynarodowych konsultantów ds. zrównoważonego rozwoju.

O godz. 16.45 Andreas Peter Asel, menedżer ds. rozwoju rynku i biznesu Circularity Epson Europe poruszy ważny temat „Zamykania pętli zasobów w branży poligraficznej”. Andreas buduje nowy segment recyklingu materiałów dla branży poligraficznej w Europie i wprowadza rozwiązania przyjazne dla środowiska.

O godz. 17.10 Jérôme Cochet, współzałożyciel i dyrektor generalny goodcarbon GmbH, wyjaśni „Jak pewnie realizować zobowiązania zerowe netto i pozytywne dla przyrody dzięki wysokiej jakości kredytom węglowym”. Jérôme ma doświadczenie biznesowe i marketingowe, wcześniej pracował dla McKinsey& Co i Zalando, gdzie założył Zalando Marketing Services.

Pierwszy dzień konferencji drupa Imaging Summit zakończy się o godz. 17.40 panelem na temat zrównoważonego rozwoju z udziałem wyżej wymienionych prelegentów, a o godz. 18.00 odbędzie się wieczór networkingowy poświęcony obrazowaniu i drukowaniu.

Drugi dzień drupa Imaging Summit rozpocznie się w piątek, 31 maja, o godz. 11.00 prezentacją „Fotograf spotyka dostawcę usług druku”, którą poprowadzi Jochen Kohl, dyrektor zarządzający K2 Studio i Studio 911 oraz szef marketingu ILFORD EU. Jochen Kohl udzieli odpowiedzi na pytania, w jaki sposób fotografowie postrzegają swoje zdjęcia i w jakim stopniu wpływają na to same cyfrowe nośniki prezentacji? I jak postrzegają to dostawcy usług druku?

O godz. 11.30 Peter Hytrek, CEO DINAX, opowie o „Łatwości użytkowania: Klucz do oszczędności środowiskowych i sukcesu w branży poligraficznej”. Szczególnie w obszarach POS i we wnętrzach, drukowanie jest często wykonywane przez niedoświadczonych użytkowników. Mirage od DINAX ma być kluczem do osiągnięcia doskonałych wyników z łatwością i pewnością.

O godz. 12.00 Servi Pieters, dyrektor generalny Viesus, podkreśli kluczowe aspekty „Wydruków ulepszonych w mgnieniu oka”. Servi Pieters zaoferuje zakulisowe spojrzenie na algorytmy używane przez marki branży druku fotograficznego w celu zminimalizowania nieoptymalnych wydruków. W dużej mierze nieznana publicznie technologia AI firmy Viesus działa jak niewidzialna, ale potężna siła, ulepszając miliony obrazów każdego dnia.

Temat „Jak XR będzie ewoluować i potencjalnie zmieni nasze życie” zostanie zaprezentowany o godz. 12.30 przez Vijaya Kishana Rao, wiceprezesa VCX-Forum e.V. i menedżera produktu mobilnego w Vodafone. Dzięki XR, Pervasive Computing i AI nastąpi zmiana, w której interakcja między ludźmi a podmiotami cyfrowymi wykona milowy krok w kierunku intuicyjnego, integracyjnego i wciągającego doświadczenia.

„Zrównoważona fotografia z systemem Z firmy Nikon” to temat, który będzie omawiany o godz. 13.30 przez Daniela Ziegerta, menedżera ds. działalności profesjonalnej i edukacyjnej Nikon Europe BV.Opowie on o innowacyjnych funkcjach aparatów i obiektywów Nikon Z oraz o ich roli w tworzeniu produktów o wartości dodanej.

Dlaczego zdjęcia zrobione smartfonem są tak dobre? Prezentacja „Fotografia obliczeniowa: Więcej niż pojedynczy obraz” przedstawiona o godz. 14.00 przez Dietmara Wüllera, CEO Image Engineering, prezesa VCX Forum dostarczy odpowiedzi na to pytanie. Jak to możliwe, że te małe kamery są teraz w stanie zapewnić taką samą, a czasem nawet lepszą jakość obrazu niż zwykłe kamery konsumenckie? Odpowiedzią jest „fotografia obliczeniowa”. Dietmar Wüller wyjaśni niektóre z tych metod i przedstawi przegląd obecnej technologii.

Heidemarie Hinger, menedżer ds. rozwoju produktu i biznesu Hahnemühle Fine Art GmbH odkryje sekrety zrównoważonej produkcji papieru podczas wykładu „Zrównoważony papier: Pielęgnowanie kreatywności, ochrona przyrody” o godz. 14.30. Przytoczy ona inspiracje dotyczące ekologicznych praktyk drukowania, które dowodzą, że artyzm i dbałość o środowisko idą w parze.

Konferencji drupa Imaging Summit towarzyszyć będzie wystawa fotograficzna „1253 m” autorstwa fotografa Ralfa Baumgartena. Wystawa przedstawia zdjęcia z ostatniej niemieckiej kopalni węgla Prosper Haniel na głębokości 1253 m. Wystawa składa się ze zdjęć zrobionych dwoma analogowymi aparatami Canon F-1 z lat 70. W ramach targów drupa eksponaty demonstrują wizualną moc prawidłowo wydrukowanych fotografii. DNA fotografii jako medium druku polega na uchwyceniu decydujących momentów i uczynieniu ich realnymi dla widza.

Targi drupa 2024 będą otwarte dla zwiedzających od wtorku 28 maja do piątku 7 czerwca 2024 r., od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00, w soboty i niedziele od 10.00 do 17.00. Bilet jednodniowy kosztuje 60 euro, bilet trzydniowy 165 euro, a bilet pięciodniowy 255 euro. Informacje na temat biletów parkingowych i biletów na lokalny transport publiczny są również dostępne w sklepie z biletami.

Opracowano na podstawie informacji organizatora targów drupa