Raport Intergraf o europejskiej branży graficznej
24 cze 2024 07:54

Firma Intergraf przygotowała raport ekonomiczny, w którym zawarła szereg informacji o stanie i ewolucji europejskiego przemysłu graficznego. Raport można kupić na stronie Intergraf.

Coroczny raport Intergraf, zatytułowany „Ewolucja europejskiej branży graficznej” (The Evolution of the European Graphic Industry), zawiera obszerne informacje ekonomiczne na temat europejskiego przemysłu graficznego, który składa się z około 112 tys. firm poligraficznych (w tym 95 proc. z małych i średnich przedsiębiorstw), zatrudniających 640 tys. osób i generujących łączny obrót w wysokości 82 miliardów euro (UE27 + Wielka Brytania, Szwajcaria i Norwegia).

Raport prezentuje rozwój historyczny i dokonuje porównań między poszczególnymi krajami. Zawiera ogólne informacje na temat profilu europejskiego przemysłu graficznego, a także dane dotyczące produkcji wyrobów drukowanych i handlu z kluczowymi międzynarodowymi partnerami handlowymi. Ponadto przekazuje najważniejsze informacje na temat rozwoju gospodarczego sektorów istotnych dla branży poligraficznej - w tym rynku papieru, farb, maszyn drukujących, energii i usług pocztowych. Raport wymienia również wkład członków Intergraf w wybrane zmiany na rynkach krajowych, a także wkład partnerskiego instytutu badawczego Smithers, uzupełniony o prognozy rozwoju rynku do 2028 roku.

Raport jest przeznaczony zarówno dla członków Intergraf (i w takim przypadku jest bezpłatny), jak również dla niezrzeszonych osób i firm. Członkowie mogą go zamówić TUTAJ, zaś jednostki nie wchodzące w skład Intergraf TUTAJ.

Intergraf (www.intergraf.eu) jest europejskim stowarzyszeniem przemysłu poligraficznego, reprezentującym pracodawców w sektorze poligraficznym. Jest federacją parasolową z siedzibą w Brukseli, zrzeszającą 22 członków z 21 krajów i 11 członków stowarzyszonych z całej Europy. Głównym celem Intergraf jest reprezentowanie i wspieranie europejskiego przemysłu poligraficznego, współpraca z Unią Europejską w celu wspierania konkurencyjności sektora poprzez rzecznictwo, wymianę informacji, tworzenie sieci kontaktów, dialog społeczny i projekty europejskie.

Opracowano na podstawie informacji Intergraf