Firma UPM Raflatac przejęła Grafityp
24 Jul 2024 11:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma UPM Raflatac przejęła belgijską firmę Grafityp, aby jeszcze bardziej przyspieszyć swój rozwój w dziedzinie rozwiązań graficznych. Połączenie potencjału obu firm w zakresie rozwiązań graficznych wzmocni ogólną pozycję konkurencyjną UPM Raflatac w tym atrakcyjnym segmencie produktów, rozszerzy jej portfolio i zapewni dostęp do nowych technologii o wysokiej wartości. Obie strony zgodziły się nie ujawniać ceny zakupu ani innych szczegółów transakcji.

Grafityp to firma o ugruntowanej pozycji i ponad 50-letniej historii, pionier w opracowywaniu i produkcji samoprzylepnych rozwiązań graficznych. Dziś jest znana ze swoich silnych marek i portfolio produktów składającego się z folii kolorowych, folii do wielkoformatowego druku kolorowego, laminatów i owijek foliowych do różnych zastosowań końcowych. Firma zatrudnia około 100 pracowników i posiada zakład produkcyjny w Houthalen w Belgii oraz centrum dystrybucyjne w Wielkiej Brytanii.

Dążymy do tego, aby stać się dostawcą kompletnych produktów i usług w zakresie rozwiązań graficznych. Połączenie Grafityp z UPM Graphics przyspiesza nasz rozwój. Grafityp jest wiodącą, innowacyjną firmą graficzną z dużym know-how. Z niecierpliwością czekamy na wspólny rozwój i możliwość oferowania jeszcze silniejszego portfolio produktów naszym obecnym i nowym klientom – mówi Timo Kekki, starszy wiceprezes UPM Raflatac Films and Specials.

To przejęcie stwarza znaczne możliwości przyspieszenia wzrostu i zwiększenia wartości biznesowej poprzez rozszerzenie naszej bazy klientów, zakładów produkcyjnych i oferty innowacyjnych produktów. Grupa UPM podziela nasze zaangażowanie w wartości ludzkie i zrównoważony rozwój. Komplementarny charakter naszych dwóch organizacji jest naprawdę wyjątkowy i spodziewamy się znacznych synergii wynikających z tego partnerstwa. Ta umowa przyspiesza nasze ambitne plany rozwoju. Z niecierpliwością oczekujemy obiecującej przyszłości, jaką przyniesie ta współpraca – mówi Herman Bosman, właściciel Grafityp.

UPM Graphics to nowa strategiczna jednostka biznesowa działająca w ramach UPM Raflatac. Dział powstał w 2022 roku po przejęciu firmy AMC AG i jej działu graficznego. Strategią UPM Raflatac jest rozwój działalności graficznej poprzez działania organiczne i ewentualnie nieorganiczne, tak by nadać jej znaczącą wagę w portfolio produktów firmy. Typowe aplikacje graficzne można znaleźć np. w reklamie wewnętrznej i zewnętrznej, oznakowaniu i oklejaniu pojazdów.

Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac