Murdoch wieszczy zbliżający się koniec drukowanych gazet
24 Jul 2024 07:48

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Potentat medialny Rupert Murdoch przewidział, że drukowane gazety mają przed sobą prawdopodobnie 15 lat, „przy dużym szczęściu”.

Murdoch, który ma obecnie 93 lata, wycofał się w zeszłym roku, by zostać emerytowanym prezesem News Corporation i Fox Corporation.

Wypowiedział się na ten temat w Australii, gdzie jego gazeta „The Australian” obchodzi 60. rocznicę istnienia.

W wywiadzie dla Sky News Australia CEO Paul Whittaker, również były redaktor naczelny „The Australian”, zapytał Murdocha, kiedy jego zdaniem zobaczymy ostatnią drukowaną gazetę. Odpowiedział: 15 lat przy dużym szczęściu.

Wsiadasz do pociągu, transportu publicznego? Widzisz kogoś z gazetą? Nie widzisz nikogo. Teraz czytają wszystkie fakty na swoich telefonach – dodał.

Murdoch opisał sztuczną inteligencję jako „nowe zagrożenie”, ale także szansę i siłę napędową: Nie sądzę, by istniały jakiekolwiek wątpliwości, że pozbawi ona ludzi pracy. Kiedy to zrobi, stworzy bogactwo, a to bogactwo stworzy nowe branże i nowe miejsca pracy.

Whittaker zapytał również Murdocha o najlepszą radę, jaką otrzymał.

Od mojej matki: mów prawdę. Od mojego ojca, bądź zawsze ciekawy – powiedział.

Nakłady drukowanych gazet spadają od wielu lat, w wyniku czego zamykane są drukarnie, a temat tego, kiedy nadejdzie punkt krytyczny w zakresie konwencjonalnej produkcji gazet, był przedmiotem wielu debat.

W Wielkiej Brytanii News UK Murdocha połączyło siły z DMG Media w celu utworzenia spółki joint venture zajmującej się drukowaniem gazet, która wspiera zaangażowanie obu stron w ich tytuły drukowane.

Rzecznik prasowy News UK powiedział: Każdego dnia obsługujemy miliony klientów za pośrednictwem szerokiej gamy mediów, a druk pozostaje ważną częścią tej mieszanki. Jesteśmy zaangażowani w obsługę naszych czytelników, którzy preferują ten format i naszych drukowanych reklamodawców. Nasze niedawne partnerstwo z DMG w celu połączenia sił w zakresie wydajnego druku i dystrybucji przedłuża żywotność dla druku na wiele lat.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Printweek