Fujifilm Business Innovation i Konica Minolta spodziewają się, że ich nowa spółka joint venture zostanie formalnie utworzona do końca września.
Obie firmy ujawniły plany potencjalnego sojuszu trzy miesiące temu.
17 lipca br. potwierdziły, że podpisano umowę z udziałowcami spółki, która nie ma jeszcze nazwy.
Firma ma kapitał w wysokości 50 mln jenów (293,05 tys. euro), przy czym Fujifilm BI ma większościowy udział w wysokości 75 proc., a Konica Minolta pozostałą część.
Początkowo firma skupi się na trzech obszarach: zaopatrzeniu w surowce i części, sojuszu obejmującym rozwój i produkcję tonerów oraz „innych sojuszach biznesowych” obejmujących strategiczną współpracę, która zostanie omówiona osobno.
Przewidywana data utworzenia spółki to 30 września.
Dzięki nowo utworzonej spółce joint venture, Fujifilm Business Innovation i Konica Minolta wykorzystają swoje rozległe sieci dostawców, aby wzmocnić fundamenty biznesowe poprzez stworzenie solidnego systemu dostaw dla swoich produktów i usprawnienie procesów biznesowych – oświadczyli partnerzy.
Podczas briefingu wprowadzającego Fujifilm Holding, który odbył się w kwietniu, Naoki Hama, dyrektor generalny Fujifilm Business Innovation, został zapytany o plany JV i powiedział: Dyskusje na temat sojuszu biznesowego opierały się na pomyśle, że oprócz tego, co możemy zrobić samodzielnie, chcieliśmy zrobić coś, co jeszcze bardziej wzmocni nasze fundamenty biznesowe poprzez nowy sojusz.
Chcemy robić rzeczy, które przyniosą korzyści obu stronom, jeśli będziemy współpracować, i których efekty będzie widać tak szybko, jak to możliwe. Mając to na uwadze, pomyślałem, że partnerstwo w zakresie zaopatrzenia i produkcji tonerów byłoby prawdopodobnie najbardziej wydajnym sposobem na rozpoczęcie współdziałania.
Powiedział, że produkcja tonerów była kluczowym tematem rozmów, a Fujifilm zastanawiała się, jak zwiększyć moce produkcyjne w dwóch lokalizacjach w Japonii.
Konica Minolta posiada zakłady produkcyjne w Kofu oraz Tatsuno i ma nadwyżkę mocy produkcyjnych. Największe korzyści z punktu widzenia inwestycji kapitałowych są wtedy, gdy obie strony są w stanie wytwarzać produkty w obu zakładach – stwierdził.
Hama zauważył również, że plany JV nie mają wpływu na relacje Fujifilm z Xerox.
Zamierzamy budować dobre relacje z Xerox i kontynuować naszą działalność w ramach solidnego partnerstwa.
W ubiegłym roku firma Fujifilm dostarczyła amerykańskiej grupie produkty o wartości ponad 1 mld dolarów (918,13 mln euro).
Opracowano na podstawie informacji firmy Fujifilm