Dziewięć miesięcy po przejęciu Hunkeler, Müller Martini ogłosił ciągłość ustaleń dystrybucyjnych w Ameryce Północnej – bez zmian również w Wielkiej Brytanii.
Müller Martini osiągnął porozumienie w sprawie sprzedaży i dystrybucji niedawno przejętej spółki zależnej Hunkeler na rynku północnoamerykańskim.
Hunkeler będzie nadal reprezentowany przez Standard Finishing, który jest również dystrybutorem Horizon na tym rynku. Konkurencja między Müller Martini i jego japońskim rywalem doprowadziła do spekulacji, że Müller Martini przejmie odpowiedzialność za Hunkeler.
Firma Müller Martini zawarła wieloletnią umowę sprzedaży i usług dla USA i Kanady, aby kontynuować współpracę, która sięga ponad 25 lat wstecz. Kluczem do tej decyzji było pragnienie utrzymania relacji z drukarniami i dostawcami oraz zapewnienie im nieprzerwanego dostępu do rozwiązań, części, szkoleń i usług technicznych Hunkeler.
Umowa przewiduje 17-miesięczny harmonogram przeniesienia znacznej części działalności Hunkeler do siedziby głównej Müller Martini w stanie Nowy Jork. Podkreśla jednak, że istnieje długoterminowa współpraca między Standard i Hunkeler w zakresie sprzętu, części i usług.
Bruno Müller, dyrektor generalny Müller Martini, mówi: Jesteśmy podekscytowani, że udało nam się znaleźć współpracę, która opiera się na mocnych stronach zarówno Standard, jak i Müller Martini, przy jednoczesnym zachowaniu zaufania klientów i partnerów drukarni do technologii Hunkeler i systemów wsparcia dla USA i Kanady bez zakłóceń.
Na targach drupa Bruno Müller opisał, jak Müller Martini i Hunkeler pasują do siebie. Hunkeler wniósł możliwość produkcji korespondencji bezpośredniej, ulotek, kalendarzy, plakatów i innych produktów, a także książek, w których leżą mocne strony Müller Martini. Jeśli coś jest wydrukowane i ładnie wykończone, powinno pochodzić od Müller Martini – powiedział. – Hunkeler jest silną marką w Müller Martini i tak pozostanie. Hunkeler współpracuje również z partnerami i nie chcemy im w tym przeszkadzać. Wspólna praca to lepszy sposób na rozwój.
Nastąpiło dostosowanie portfolio, np. Starbook firmy Hunkeler jest zasilany przez maszynę do oprawy broszurowej Müller Martini Vario i Infinitrim. Müller powiedział na targach drupa, że będzie tego więcej. Hunkeler pracuje obecnie w różnych sektorach. Pracujemy nad połączeniem tych sektorów, aby być bardziej efektywnym i zbliżyć się do klienta. Dzięki usłudze Müller Martini możemy świadczyć usługi klientom tak blisko, jak to tylko możliwe.
Dni Innowacji Hunkeler są częścią podejścia „osobno, ale razem”. Odbędą się one w dniach 24-27 lutego przyszłego roku w Lucernie i mają kluczowe znaczenie dla obu części organizacji. Mamy do czynienia z dużym wzrostem w dziedzinie książek drukowanych atramentowo; 50 proc. wolumenu naszego sprzętu napędzają cyfrowe maszyny drukarskie – dodał.
Odnowiona umowa z firmą Standard została z zadowoleniem przyjęta przez Stevena Reny’ego, jej prezesa: Odnowienie partnerstwa z Hunkeler i Müller Martini umożliwia firmie Standard dalsze dostarczanie dostawcom usług druku wydajnych, niezawodnych i opłacalnych technologii podawania i wykańczania przez wiele lat.
A w Wielkiej Brytanii, gdzie Friedheim International doprowadził Hunkeler do ogromnego udziału w rynku, według Darrena Crane’a, zastępcy dyrektora zarządzającego Friedheim, wszystko jest jak zwykle.
Przesłanie dotyczy ciągłości podejścia, które doprowadziło Hunkeler do 95-proc. udziału w rynku w ciągu 32 lat współpracy z Friedheim. Istniejąca umowa jest w mocy, a dialog między Müller Martini i Friedheim jest w toku. Nasza umowa będzie kontynuowana w przyszłym roku i później – mówi Crane.
Opracowano na podstawie informacji firmy Müller Martini