Bauer Media ogłosiło przejęcie Clear Channel Europe North, co pozwoli firmie na ekspansję zakładającą działania OOH. Przejęcie obejmuje działalność Clear Channel na rynku brytyjskim oraz w 11 innych krajach: Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, Litwie, Holandii, Norwegii, Polsce oraz Szwecji.
Clear Channel Europe North zatrudnia 1400 osób, a zespół zarządzający pozostanie na swoim stanowisku po przejęciu.
Yvonne Bauer, przewodnicząca Bauer Media, określiła to przejęcie jako „kluczowy krok” w realizacji nowej strategii firmy. Podkreśliła, że dzięki wzmocnieniu głównych obszarów działalności medialnej oraz inwestycjom w transformację cyfrową, firma rozszerza swoje możliwości i umacnia pozycję na niezwykle konkurencyjnym rynku mediów.
„Połączenie ofert obu firm pozwoli nam dotrzeć do 350 milionów konsumentów poprzez 200 marek magazynowych, 150 marek audio oraz 110 000 lokalizacji z reklamami zewnętrznymi w całej Europie. To poszerza zakres usług, jakie możemy oferować reklamodawcom, dając im możliwość wzmocnienia efektywności i trafności ich kampanii w coraz bardziej połączonym i cyfrowym świecie” – mówi Yvonne Bauer.
Warto przypomnieć, że wcześniej Clear Channel sprzedał swoją działalność we Włoszech firmie JCDecaux, a niemiecką część swojej działalności przekazał grupie Goldbach.
Działania doradcze w zakresie fuzji i przejęć prowadziła firma LionTree Advisers, a porady prawnej udzielił Reed Smith. Firma otrzymała także wsparcie od OOH Capital, Deloitte oraz Herbert Smith Freehills.
Transakcja ma być sfinalizowana jeszcze w tym roku, po uzyskaniu zgody odpowiednich organów regulacyjnych.
Opracowano na podstawie informacji z serwisu www.printweek.com