Sprzedaż biletów na PRINT & DIGITAL CONVENTION rozpoczęta
18 lut 2025 11:19

Trzy miesiące przed inauguracją w dniu 13 maja targi PRINT & DIGITAL CONVENTION 2025 podążają drogą do sukcesu: udział zapowiedziało wielu międzynarodowych graczy branżowych, co pozycjonuje imprezę w Düsseldorfie jako kluczowe centrum marketingu wielokanałowego i miejsce dialogu w rok po targach drupa 2024. Właśnie uruchomiono możliwość zamawiania biletów.

PRINT & DIGITAL CONVENTION po raz kolejny obiecuje dostęp do innowacji i spostrzeżeń na temat przyszłości branży, transfer wiedzy oraz możliwość nawiązywania kontaktów na najwyższym poziomie. Impreza zademonstruje, w jaki sposób druk staje się doświadczeniem, jak zyskuje na atrakcyjności dzięki wrażeniom dotykowym oraz płynnie integruje się z przyszłymi strategiami cyfrowymi i internetowymi. Podczas PRINT & DIGITAL CONVENTION wystawcy i prelegenci dostarczą wielu okazji do poznawania trendów i zyskiwania inspiracji. Globalni gracze w rodzaju Konica Minolta, Canon, Kurz i Carl Berberich już potwierdzili swój udział i pokażą swoje rozwiązania i aplikacje przeznaczone dla nowoczesnej, zrównoważonej produkcji mediów.

"Cieszymy się, że już na tak wczesnym etapie możemy ogłosić powrót wielu renomowanych uczestników poprzedniej edycji. Jednocześnie naszym celem jest przyciągnięcie nowych wystawców, którzy wzbogacą PRINT & DIGITAL CONVENTION o świeże pomysły i impulsy" - mówi Rüdiger Maaß, dyrektor zarządzający Fachverband Medienproduktion (FMP).

Platforma innowacji w dziedzinie produkcji mediów jutra

W 2025 r. kongres-wystawa nadal będzie niezastąpionym miejscem spotkań, gdzie wprowadza się w życie innowacyjne technologie i wspiera wymianę między branżowymi ekspertami. PRINT & DIGITAL CONVENTION to coś więcej niż tylko wystawa - to interaktywne wydarzenie oparte na doświadczeniu i wiedzy. "Podkreśla kluczową interakcję między drukiem a cyfryzacją" - mówi Julia Meier, Head of Marketing Business Area Packaging and Print w firmie Kurz.

Konica Minolta zaprezentuje na targach cyfrowy druk produkcyjny. "Cyfrowy druk produkcyjny jeszcze nigdy nie był tak kreatywny, kolorowy i zrównoważony jak obecnie" - mówi Werner Theißen, dyrektor zarządzający Konica Minolta Business Solutions Germany & Austria. Podkreśla, że druk, jako medium wielozmysłowe, wywołuje emocje i wpływa na decyzje zakupowe, co czyni go kluczowym elementem skutecznych strategii wielokanałowych. "Ta konwencja-wystawa jest najważniejszym miejscem spotkań dla decydentów, oferując unikalne połączenie transferu wiedzy, tworzenia sieci kontaktów i prezentacji innowacyjnych technologii".

Nawet dla uczestników, którzy są wierni imprezie od lat - takich jak Canon - PRINT & DIGITAL CONVENTION pozostaje platformą o kluczowym znaczeniu. "Tutaj, w jednym miejscu, łączymy się z całym łańcuchem procesu produkcji mediów. Tematy koncentrujące się na przyszłości oraz bezpośrednia wymiana z (potencjalnymi) klientami sprawiają, że to wydarzenie jest dla nas szczególnie cenne" - wyjaśnia Laura Hennigfeld, Manager Production Marketing DP&S w Canon Germany. Britta Ketzler, dyrektorka ds. marketingu w firmie Carl Berberich, dodaje: "PRINT & DIGITAL CONVENTION to fantastyczne wydarzenie networkingowe, które pozwala nam angażować się w istotne rozmowy i nawiązywać nowe kontakty w inspirującym środowisku".

Kurz: gdzie finishing miesza się ze zrównoważonym rozwojem

Kluczową, unikalną zaletą PRINT & DIGITAL CONVENTION jest prezentacja innowacyjnych technologii w formie wyjątkowych projektów. Wykraczają one poza pokaz poszczególnych maszyn lub narzędzi - demonstrują całościowe, praktyczne rozwiązania. Jeden z takich projektów jest realizowany przez Fundację Kurz. Elke Andersch, kierowniczka ds. marketingu w dziale Opakowań i Druku firmy Kurz, podkreśla: "Holistyczna koncepcja PRINT & DIGITAL CONVENTION pozwala nam zaprezentować odwiedzającym szeroką gamę analogowych i cyfrowych rozwiązań do finishingu. Wraz z naszą spółką zależną Scribos zademonstrujemy, w jaki sposób możliwe jest płynne połączenie uszlachetnień z funkcjonalnymi zabezpieczeniami w naszym planowanym projekcie. Oczywiście pokażemy również zrównoważone rozwiązania".

Sercem projektu jest "Imkergold" - miód klasy premium prezentowany w unikalnie zaprojektowanym słoiku o strukturze plastra miodu. Jego opakowanie, stworzone przez Julię König, starszą projektantkę w Kurz Design Management, zabiera konsumentów w wizualną podróż do świata pszczół. Po otwarciu opakowania ukazuje się stylizowany świat tych owadów, ze skomplikowanymi plastrami miodu i zindywidualizowanymi wizerunkami nadrukowanych pszczół, które są nie tylko dekoracyjne, ale także funkcjonalne dzięki rozwiązaniu zabezpieczającemu ValiGate. Wartość opakowania podnosi dodatkowo zastosowanie efektów dotykowych i wysokiej jakości materiałów, co dodaje mu wyjątkowej wartości. Kolejne projekty są już w przygotowaniu.

Innowacje, trendy i wizje w ośmiu światach tematycznych

W ośmiu światach tematycznych wystawcy zaprezentują różnorodne możliwości, jakie druk zapewnia publikatorom wielokanałowym, obejmując wszystkie jego aspekty i zastosowania. "Dialogue Marketing" skupi się na spersonalizowanej komunikacji z klientami, "Value Added Printing" zaprezentuje wielozmysłowe doświadczenia związane z drukiem, a "Label & Packaging" przedstawi najnowsze trendy i innowacje w technologii pakowania i etykietowania. Świat tematyczny "Postpress" zaprezentuje kreatywne pomysły i techniki, dzięki którym produkty drukowane przyciągają wzrok. W "Brand & Product" wystawcy będą badać wyzwania i rozwiązania umożliwiające skuteczną komunikację produktów w wielokanałowym handlu detalicznym, a "Interior & Exterior Design" skupi się na strategicznym wykorzystaniu kolorów, tekstur i materiałów do tworzenia funkcjonalnych i estetycznych przestrzeni. Inne kluczowe tematy to "Zrównoważona produkcja mediów" i "Programmatic Print", który zaprezentuje rozwiązania dla zautomatyzowanej i spersonalizowanej reklamy drukowanej.

 

Opracowano na podstawie informacji Messe Düsseldorf